Zijn producten wel zo veilig en gezond voor jou en je kind?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bosi333, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    :) :) Je haalt me de woorden uit mijn mond.....

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij zijn hier wel heel erg mee bezig. Niet dat ik nu contant op alles let hoor... Maar wij hebben geen auto, geen wasdroger, geen afwasmachine. Helaas heb ik hier alleen een glasbak en halen ze het papier apart op. Hopelijk komen ze snel met het scheiden van plastic.
    Ik wilde bij Finn bamboe luiers gebruiken, maar omdat wij 9 maanden bij m'n schoonouders hebben gewoond (verhuisd naar een andere provincie, wel werk maar nog geen huis hadden) en ik die niet met extra was kon opzadelen (9 mensen in 1 huis :( ) heb ik dit niet gedaan. De ecoluiers lekte hier dus ook enorm door. Wel gebruik ik de babylotion van het eco merk van de Etos voor Finn. Maar dat komt omdat Finn eczeem heeft, en het enige waar het minder van wordt is met die lotion!
    Mijn man heeft vroeger als bijbaantje appels en peren geplukt en die zei dat het idd moeilijk is om dat biologisch te telen. Er wordt toch al veel weg gedaan vanwege het uiterlijk (nou ja daar wordt wel appelmoes van gemaakt)
    Wat ik wel belachelijk gevonden heb is toen er op het nieuws verteld werd dat er nu eindelijk kromme komkommers en courgettes verkocht mochten worden! Alsof die niet lekker zijn ofzo :(
    E621 (was het toch? al die E nummers....) Komt ook voor in het natuurlijke rijpingsproces van bepaalde producten. Bv in Parmazaanse kaas. Dat schijnt het zo lekker te maken. Maar als het wordt toegevoegd vind ik het echt slecht. Het is gewoon iets dat dingen verslavend maakt...

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ow ja ook zoiets: ik heb een opleiding in mode gedaan en interesseer me dus voor stoffen enz. Je kunt heel goedkoop en zonder enige vorm van pesticide stoffen maken van hennep. Niet die hennep die je rookt. Het is er familie van, het groeit heel hard (zoals bamboe) en de door de geur van de plant blijven insecten weg. Alleen is het in Nederland zo goed als verboden om deze plant te kweken vanwege het welbekende "broertje"...
    ik heb er ergens een artikel over van groenlinks geloof ik.
    Zal eens zoeken!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ben benieuwd debora

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    kan het nergens meer vinden :(

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Je wilt niet weten hoe oud die appels bij AH wel niet zijn voor ze in de winkel liggen, ze hebben daar een raar inkoopbeleid wat dat betreft. Zelfs in tijden wanneer hier in Nederland voor een goed prijsje heerlijk verse appeltjes te krijgen zijn, haalt AH de appeltjes die al weken gekoeld zijn en regelmatig uit het buitenland komen in huis. Niet te vreten.
    Zelf woon ik in hét fruitgebied van Nederland en ik haal dus ook veel direct bij de boer/teler en dat smaakt zoveel beter. Ik weet ondertussen wel bij wie ik wat moet halen, scheelt ook nog eens flink ik de prijs.
    Wat afval scheiden betreft, waar ik een punthoofd van krijg, is dat de laatste jaren veel post en folders in plasticjes verpakt worden. Ik ga echt niet alles uit de plasticjes halen voor ik het weggooi, dus dat mik ik allemaal in de grijze bak, niet in de papierbak. Ze willen hier ook een plastic-container geven. Allemaal leuk en aardig, maar ik heb een postzegel van een tuintje en nu al 3 containers (grijs, groen en papier), waar laat ik dat?
    Glas scheidt ik wel, 9 op de 10 keer.
    Luiers kon ik tot een aantal maanden geleden naar het kdv brengen, die werden dan door een speciaal recyclebedrijf opgehaald. Ideaal, dat deed ik steeds, scheelt mij weer ruimte in de bak en ik ben van de stinkende luiers af. Helaas zijn ze hier in de gemeente gestopt daarmee.

7. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
  8. wendyp

wendyp Niet meer actief

@jo... wonen wij in hetzelfde dorp?

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ha, nee, ik woon onder Utrecht in een stadje ;) , maar blijkbaar gaat daar het dus hetzelfde aan toe.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja hier hebben we ook een papierbak, groenbak en grijze bak en waarschijnlijk binnenkort een plastic bak. Wij mogen de luiers in de groenbak doen.
    Die foldertjes vind ik ook irritant. Maar dat heb ik met meerdere dingen. Zoals een pak koekjes, waarvan de koekjes per stuk nog eens verpakt zijn.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja hier lagen bij de C1000 de komkommers van de week met en zonder plastic in de schappen, dan pak ik echt die zonder plastic, waarom nou plastic om een komkommer doen, snap dat echt niet. Ook van de C1000 zijn die koffiepads die ze per 100 verkopen en dan allemaal afzonderlijk verpakt hebben. Dat koop ik dus heel bewust niet, ik vind dat zo'n verspilling van materialen.

Hier wordt plastic al ruim 3 jaar apart verzameld, waren een testgemeente geloof ik. Ik vind het echt heel erg handig en het scheelde ons 80 euro per jaar op de diftar rekening.

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    inderdaad dat ze in de winkel overal plastic om de groente en fruit doen, is zo irritant! Dat vind ik dan wel weer een pluspunt van de AH hier, want daar ligt meer onverpakte groenten dan bij de Jumbo die we hier hebben.

Ben benieuwd wanneer er hier een container komt voor plastic.

@manon: ja daar staat idd veel info op!

@wenp: de luiers in de groenbak? Dat mag hier niet.

Wij hadden in onze vorige woonplaats ook een grote container bij het kdv voor luiers. Echt ideaal. Finn gaat nu naar een gastouder, dus daar kan ik de luiers niet brengen :p En de kdv hier in de buurt hebben zo'n systeem ook niet geloof ik.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat ligt niet aan de gemeente... Die luiers werden gerecyceld tot plasctic maar het bedrijf wat dat deed is falliet gegaan... En er is geen ander bedrijf in NL wat dat doet. Erg jammer want het was een goed initiatief...

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    @Bluesky, oh zo, ja, het is inderdaad jammer. Tenminste ook iets wat van twee kanten voordelen bood.

Oh ja, die irritante komkommers in plastic. Ik koop kommerkommer altijd voor de cavia en dan moet ik steeds opletten dat ik niet een stuk plastic meesnij.
    Of als je wat bij McDonalds eet, daar zit ook alles vaak zo overdreven veel verpakkingsmateriaal bij.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

@debora... ja we hadden een hele lijst gekregen, wanneer de bakken werden opgehaald (zijn pas net verhuisd) daarachterop stond wat in welke bak moest. Daar stond op, luiers in de groenbak. Heb het voor de zekerheid nog maar eens nagevraagd aan de vuilnisman, hij zei, ja kan in allebei, net zoals kattenbakrotzooi, we doen er niet moeilijk over :(

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dan gaan die containers straks zeker gewoon allemaal op de vuilstort, grijs en groen tezamen. Luiers kun je toch niet composteren? Die van de Pampers niet lijkt me.

Hier hebben we plastic in zakken. Ideaal. Iedere week aan de weg zetten scheelt enorm in je kliko.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ging toch maar voor de zekerheid even kijken.

http://www.hvcinzameling.nl/gft even scrollen aan de rechterkant staat het. Ja eigenlijk wel gek, pampers is volgens mij 'gewoon' plastic toch?

18. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Pampers zijn niet composteerbaar. Zelfs de meeste eco-luiers zijn niet volledig composteerbaar. Apart joh dat die dan in de groene bak mogen.

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Niet dat ik zo supermilieu bewust ben, maar denk dat ik ze toch maar voortaan in de grijze bak ga doen. :oops:

Ik vind het trouwens ook raar dat dit topic veplaatst is naar baby-uitzet. Dit heeft er toch helemaal niets mee te maken?

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik was het topic kwijt haha!
    @wendyp: kattenbakzand mag hier ook niet in de groenbak. Typisch dat ze er dan niet zo opletten.
    ik heb laatst gezien hoe ze hier het glas ophaalde: er zitten 3 gaten in voor groen/bruin/wit glas. De bak werd opgetild. De klep ging open en alles viel er tegelijkertijd uit in 1 grote bak. Waarom sta ik het dan in verschillende gaten te doen??

Deel Deze Pagina