Hallo meiden, Vandaag bij toeval op dit topic gestuit en ik vond het zeer leuk en interressant om te lezen . Inmiddels ben ik weer overtuigd om voor mijn baby goede verzorgingsproducten zoals van Weleda te gaan gebruiken. Ik gebruik voor mezelf ook steeds meer van dit soort producten omdat mijn huid veel andere producten niet verdraagd. Dan kun je voor de kleine natuurlijk beter maar gelijk goed beginnen. Ik probeer al wel heel bewust te leven, maar het kan altijd beter ! En van dit topic heb ik weer wat meer geleerd vooral ook over die plastic babyspeeltjes. Bedankt!
Hoi! Ik heb dit berichtje van jou helemaal gemist, geen bericht ontvangen en omdat ik zelf als laatste had gepost, ben ik ook niet meer gaan kijken. Over het plastic speelgoed: er is dus helaas geen keurmerk voor speelgoed, daar heb ik me in een ander blog over veiligheid van speelgoed ook druk over gemaakt. Waar ik zelf op let is in ieder geval dat het plastic speelgoed hard is. Dus ik kies niet voor zacht plastic omdat ik daar eerder weekmakers in verwacht. Als het van polypropeen is en er dus PP 05 op staat, dan is het naar mijn mening veilig en redelijk milieuvriendelijk. Sommige producten kun je nu eenmaal niet van andere materialen maken (bijvoorbeeld badspeelgoed). Er staat ook vaak op PCV, BPA en weekmakervrij. Dat is ook wel een fijne aanduiding. Er zijn wel een aantal merken die 'goed plastic' speelgoed maken zoals Boon en Sassy maar dat is dan dus badspeelgoed. Voor ander speelgoed ben ik niet echt op zoek geweest want ik kies dan liever voor hout of rubber of een ander natuurlijk materiaal. Ik zal het vanaf nu eens in de gaten houden als ik in de speelgoedwinkel ben. Over jouw andere opmerking: Wat het lastig maakt, is dat een blog al snel te lang wordt en mensen daarmee de interesse verliezen om het te lezen. Ik probeer tussen de 500 en 800 woorden te blijven maar mijn eerste versie is vaak veel langer. Als ik op een gegeven moment een keuze heb gemaakt voor een visie, dan probeer ik mijn beschikbare woorden te gebruiken om die visie zo goed mogelijk uit te leggen. Ik snap tegelijkertijd je punt want objectiviteit is erg belangrijk. Misschien is het wel een idee om tegenstrijdige gezichtspunten kort te vermelden met alleen een linkje. Ik ga er bij mijn volgende blogs een op letten in hoeverre het mogelijk is. Wat gevoelsmatig ook wel meespeelt, is dat ik mensen graag wil overtuigen om risico's die makkelijk te vermijden zijn ook gewoon te vermijden. Dus bijvoorbeeld onder mijn blog over plastic speelgoed heeft iemand gereageerd met een aantal interessante links waaruit blijkt dat de milieueffecten van PVC minder groot zijn dan gedacht. Voor mij blijft dan nog steeds het punt staan dat PVC niet zo geschikt is voor kinderspeelgoed (bijvoorbeeld omdat er weekmakers aan worden toegevoegd). Mijn tip is dan ook: kies niet voor PVC. Tegelijkertijd ben ik wel blij met de kritische reacties want daar wordt de informatie alleen maar uitgebreider van. In ieder geval bedankt voor het idee, ik ga er in de toekomst op letten.
In de Squirt past ongeveer 100 gram voeding. Vooral voor onderweg, een fruithapje enzo, is het een geweldig ding. En het ziet er ook zo grappig uit als je je kindje er eten mee geeft, alsof je aan het toveren bent
He als ik dit lees, dan zit ik met een glimlach op mijn gezicht. Kleine moeite, groot plezier inderdaad. Dat denk ik ook vaak. En je gebruikt zo weinig van dit soort spulletjes dat het qua investering ook goed te doen is. Heb net mijn zusje haar tweede tube Weleda creme gegeven en haar zoontje is van 5 januari
Vandaag op Nu.nl een berichtje over BPA. De samenvatting is: met weet niks zeker. Oftewel, ik neem het risico gewoon niet. nu.nl/wetenschap | Wetenschappers waarschuwen voor gevaarlijke stof in plastic
@manon: mooi de webwinkel! en erg intressant om te lezen wat er in zwitsal zonnebrand zit! dat je dat allemaal uitpluist, zitten vast een hoop uren in!
Hoi! Dank je wel voor het compliment. Ik ben ook blij dat de winkel er na 5 maanden staat Het uitpluizen kost inderdaad heel veel tijd. Ik vind dat super leuk om te doen en daarom ben ik ook gaan bloggen want ik deed dit soort dingen altijd al alleen dan had niemand er wat aan behalve ik zelf. Nu krijgen die uren nog wat meer zin zeg maar 8)
Ik had even geen tijd om veel te posten maar had het wel op mijn blog neergezet, ik heb dus aan Zwitsal gevraagd wat het ingrediënt 'parfum' betekent in hun zonnebrandcreme. Het antwoord was dat daar geen duidelijke omschrijving van was omdat er meer dan 1000 bestanddelen inzitten. Nou ik was er meteen klaar mee. Alsof dat normaal is? Dat ik iets op Lana zou smeren waarvan ze eigenlijk niet kunnen vertellen wat het is. Ik was in ieder geval stomverbaasd.
Mwah, verbaast me niks van Zwitsal. Dat is hier al bijna mijn hele leven uitgebannen vanwege hun gebruik van troep in hun babyproducten. Het is onbegrijpelijk dat zij zelfs in deze tijd nog minerale olie in hun babyproducten gebruiken. En zoveel mensen trappen er nog steeds in. "Oooooh wat een lekker zacht huidje". Ja mensen dat is een verstikte huid. Zelfde effect krijg je wanneer je je kind van top tot teen in cellofaanfolie inwikkelt, maar gek genoeg zie ik niemand dát doen. Nee het verbaast me niks dat Zwitsal zo'n parfum gebruikt en niet kan/wil aangeven wat er in zit om de gebruikers ervan te laten weten of er schadelijke stoffen inzitten.
Ik ben ook zeker geen Zwitsal fan. Ze hebben de laatste jaren wel wat verbeterd want hun producten komen nu uit de greenpeace test als 'groen'. Daar ben ik wel blij mee want er zijn toch heel veel mensen die Zwitsal gebruiken.
Ik heb alleen de proefmonsters van Zwitsal aangebroken, maar vond het toch niet prettig en ze zijn zo de vuilnisbak ingegaan. Finn kreeg ook berg op z'n hoofd. Met Weleda en zonnebloem olie is het weg gegaan. Nu gebruik ik alleen nog maar Weleda en nature baby care. Dat laatste is ook niet helemaal natuurlijk maar helpt wel heel goed bij Finn z'n eczeem.
haha het is voor het eerst dat ik een heel topic heb uitgelezen. Het was het verhaal van de baby flesjes in de happinez dat er voor zorgde dat ik over meer dingen ben gaan nadenken. Ik ben altijd al met de natuur bezig geweest en wil mijn kindje ook graag leren. Nu hebben we net een leuk huisje met land gekocht, dus ons kindje gaat veel leren over dieren en planten. We hebben 15 kersenbomen op ons land staan, dus die en nog meer voedsel gaan we zelf kweeken. verder was ik al niet van het plastic sleepgoed, omdat het leelijk is, slecht voor het milue en dus nu blijkt ook slecht voor me kindje. Ike heb dus geen reden om het te kopen en zal ook zeker aan iedereen duidelijk maken dat ijn kindje genoeg te doen heeft op de boerderij endus geen kadootjes hoeft. Het probleem met houte speelgoed kan zijn dat het geverft is en wie zegt mij of dat met kindvriendelijke verf is gedaan. Ook het speelgoed dat is made in china bevat gif stoffen. Ik ben toch blij met een mammie die popjes maakt Wat cremes en voedsel betreft geld voor mij. Niets mag op dieren getest worden en er mag geen slaven arbeid bij aan te pas komen. Tuurlijk kun je niet alles zekerweten, maar er bewust mee bezig zijn helpt een hoop en dan maak ik wel een verschil tussen bewust en panish, want ben je geobedert kun je gewoon weg niet gezond leven. Obsessie geeft stress en stress geeft ziektes Voor mij geld. Neem niet alles aan. Zoek de dingen wel uit, ga er niet vanuit dat iets gezond is omdat het te koop is. wees bewust, maar overdrijf niet. Hier in Spanje is het veel moeilijker goede spullen te vinden dan in NL. Hier ligt er geen bio vlees of groente in de supermarkt. BPA heb ik nog nooit iemand overgehoord hier en hier verkopen ze ookavent flessen. Ze hebben hier ook nog nooit van grote verpakking yoghurt e.d. gehoort. Alles zit in mini verpakkingen en geeft dus super veel zooi. Ik dacht dat ze in NL wisten van verpakken, maar hier is het echt een ramp en plasticzakken worden je hier kado gedaan en ik zucht dus elke keer weer als ik mensen met bergen boodschappen al hun spullen in kleine plasticzakjes zie doen. Wat dat betreft ligt NL echt wel voor en zijn de mensen veel meer bewust van wat ze doen. Anyway ik en me vriend zijn wel bewust bezig en weigeren plasticzakken ookal worden we dan vaak raar aangekeken. Toch zie ik de dingen ook hier veranderen, maar de mens moet er nog erg aan wennen hier. Om een lang verhaal kort te maken. Ik wil op een bewuste manier me kindje groot brengen en hoop dat hij of zij dat ook met haar kindjes zal doen Liefs, Helene
Wat leuk om zo uitgebreid te lezen hoe het in Spanje werkt en wat lijkt het me heerlijk om je kindje zo buiten op te laten groeien! Misschien voor jouw gemak: Avent heeft ook BPA vrije flessen. Het kan dus heel goed zijn dat je daar gewoon voor kunt kiezen. En anders zijn er vast mensen uit NL die je iets willen opsturen wat je nodig hebt.
Heb de producten van Whole Earth ontdekt net in de AH. De jam en de chocopasta zijn echt heeeeeerlijk! En eco dus Finn krijgt morgen vroeg een lekkere boterham met jam van whole earth! (moest ik even kwijt, d'r is verder niemand die dat wat kan interesseren namelijk )
Jaaaa die chocoladepasta is zooooo lekker!! Ze hebben trouwens ook hele lekkere koekjes Ik vind hun hele campagne ook geweldig, helemaal hoe ik er zelf ook insta. Het is geweldig lekker .....en ook nog biologisch. Het moet allemaal wel normaal, praktisch en lekker blijven. Zou het inderdaad niemand interesseren? Ik heb misschien een te positief beeld ofzo, maar het is toch heerlijk als je je kind jam kunt geven die gemaakt is van fruit zonder pesticiden? Mmmm, waag jij er een topic aan of ik?
ja ben het helemaal met je eens; het moet wel gewoon normaal en lekker blijven! Het leuke was dat ik mijn man er over verteld had (had de reclame gezien) en hij belt me een uur nadat ik boodschappen was gaan doen op, dat ie in z'n pauze jam had gekocht van dat merk En dat ie zo lekker was haha ik dacht zet het hier neer want hier lezen mensen die zoiets wel leuk vinden! Waar zou ik zoiets kunnen plaatsen? in de lounge misschien... mmm even doen straks
In dit topic hebben we het ook gehad over babyflesjes zonder BPA en andere schadelijke stoffen. In Amerika,Canada en Australie is Green to Grow marktleider op het gebied van babyflesjes. Hun flesjes zijn gemaakt van een onverwoestbaar soort plastic wat dezelfde eigenschappen heeft als glas (lekt geen chemicalien, neemt geen geurtjes, smaakjes etc op) maar dan dus licht en onbreekbaar. Ik had deze flesjes al lang gezien en had ze graag in de winkel gehad maar ze waren toen nog niet verkrijgbaar in Europa. Nu ben ik vorige week gemaild door iemand die voor Nederland deze flesjes gaat distribueren. Er is een Franse importeur YES!! We zijn nu de 1e winkel die deze flesjes in Nederland verkopen. Ze zijn wat duurder dan andere merken, maar de spenen zijn weer goedkoper. En ze zijn echt onverwoestbaar dus je hoeft ze echt maar 1 x te kopen. Past ook nog op de Medelakolf. Ik ben er echt super blij mee want dit zijn gewoon echt de flesjes die ik heel graag wilde hebben! Je kunt ze hier zien. Baby fles vrij van BPA en weekmakers wijd 300 ml : Green to Grow
hey Manon! gaaf zeg dat jullie nu de eerste zijn! Als ik wat verder zwanger ben dan bestel ik ze zeker weten bij je!