Hallo allemaal, Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de (wieg) dekentjes van Baby's Only? Deze of bijvoorbeeld de effen versie: Villa uk Voor in de wieg / kinderwagen wil ik graag nog één of twee dekentjes erbij kopen en ik twijfel tussen deze of de wafel/flanel dekentjes van Koeka. Over de Koeka dekentjes heb ik al veel positieve reacties gehoord, maar over deze van Baby's Only heb ik nog niks gehoord of gelezen en kan er ook niks over vinden. Maar ik vind ze er wel erg leuk uitzien! Ik hoop dat iemand ze heeft! Groetjes, Elfje
Hey Elfje Ik heb (nog) geen ervaring met deze dekentjes, maar ik heb ze wel al in huis! Wij vonden ze ook echt geweldig! We zijn nu nog aan het wachten op de kussens.. Ik lees dus ff mee
wat zijn die leuk zeg is dus nog een optie voor als onze in het ledikantje gaat hihi. maar goed hij is dus gebreid en lijkt me dus wel goed hoor. lekker warm is dat.
@ Amore1: Leuk dat jullie de dekentjes van Baby's Only hebben! Welke hebben jullie? (Gewoon nieuwsgierig hoor!) En heb je ze al gewassen? En waar hebben jullie ze gekocht? Via internet of ergens in een winkel? Ik heb ze namelijk nog nergens in een winkel gezien.
Wij hebben de streep en dan de roze. Het is inderdaad moeilijk te krijgen. Wij hebben de dekens zelf gekocht bij de Babypark in Gouda, maar volgens mij verkopen ze ze daar niet meer.. De kussens heb ik besteld bij Villa Uk, maar die moet ik nog krijgen! Ik heb ze nog niet gewassen, wacht nog even tot ik alles heb..
Ik zat zelf te twijfelen over deze dekentjes. Ik heb zo'n folder over veilig slapen en daar staat in dat een dekentje voor 100% uit wol of katoen moet bestaan. Deze dekentjes zijn 50% katoen en 50% acryl. Nu wil ik zo'n dekentje gebruiken voor in de kinderwagen dus weet niet of het dan een probleem is. Speelt dit voor jullie ook mee in de keuze voor een dekentje?
@Bunnymoeder Ik heb daar me niet zo druk over gemaakt, ik leg het dekentje over een lakentje, dus denk dat het dan niet zo uit maakt. Op Stichting Onderzoek en Preventie Zuigelingensterfte - Veilig Slapen staat een hele hoop, maar niet dat wat jij schreef. Ik denk dat het dus wel goed zit..
@Amore1 Inderdaad ik zie het op de site die jij noemt niet staan. Net even nagekeken waar mijn folder nu van is. Die blijkt van stichting Consument en Veiligheid te zijn. Maar wellicht maakt het inderdaad wat uit als het lakentje wel van katoen is.
Tsja, het blijft verwarrend dat er zoveel verschillende regels zijn.. Vind je het gek dat wij aanstaande moeder onzeker worden...
Inderdaad verwarrend al die tegenstrijdige berichten over wat veilig is en wat niet... Maar ik zou zelf inderdaad denken dat deze dekentjes wel moeten kunnen met een katoenen lakentje er onder. Jammer dat verder nog niemand ervaring heeft met de dekentjes... Twijfel, twijfel, twijfel!