Hey meiden, Zit toch eigenlijk soms wel met iets. kleine meid is nu 10,5 maand en word echt beetje opstandig. Wanneer ze in de kinderstoel zit tijdens het eten, wil ze eruit, gaat klimmen, draait zich helemaal om, alles behalve rustig eten Ook wil ze constant staan en klimmen, en word echt boos, tijdens de fles wil ze klimmen en als dat niet lukt dan smijt ze de fles gewoon op de grond, akt eerst met 2 handen beet en dan BOEM op de grond. Is dit herkenbaar met deze leeftijd? Wat doen jullie om haar toch baby te laten zijn maar tevens wel voorkomen dat het een kleine driftkikker word. Liefs
Dat is mijn dochter hoor die je beschrijft Ik hou vol en daar heeft ze t mee te down. Ik probeer haar wel dmv afleiden met speelgoed dat ze wil eten. Maar als t echt niet lukt gaat ze even in de box spelen. Door haar uit de situatie te halen voorkom ik dat t escaleert. Als ze dan weer rustig is probeer ik t weer. Hopen dat dit op lange termijn werkt... Succes, ik weet hoe t is...
Hey thx voor je reactie. Gelukkig hoort het bij de leeftijd, dacht al wat heb ik voor temparamente meid op de wereld gezet haha. idd maar even stoppen ja, zal het eens proberen als het uit de hand loopt. Vanmorgen beetje zelfde situatie, ze was vanaf 830 uit bed, dus werd tegen 1030 weer chaggo. Dus bed in, maar nee hoor, krijsen, niet normaal, dus dacht miss honger, dus uit bed uiteindelijk en fruithap met drinken gegeven, ging toen weer krijsen toen ze op aankleedkussen ergens niet bij kon hup bed in...nu lijkt ze wel rustiger....dus idd even kijken als er even een break is de dag loopt weer lekker hier ga altijd boodschappen doen woe, normaal dan vroeg dus om 8.30 dan is de dag nog lekker fris...maar we zouden vandaag iets later omdat de schoonzus was ik dan even koffie drink naar CB moest, dus alles liep al anders......worden we toch pas om 8.30 wakker!! kleine meid gewoon stil geweest, jeetje niets gedaan nog....dus nu om 11.00 ligt ze pas in bed, word dus laat boodschappen doen, neem maar boterhammetje mee voor de lunch eten we die bij me schoonzus op, gelukkig is wel flexibel me kleine meid, maar t loopt weer allemaal lekker Heb alleen badkamer schoonmaken op me lijst staan vandaag dus gelukkig valt dat mee. nooit meer later boodschappen doen en zeker voortaan wekker zetten Groetjes
Ik geloof dat je het ook over die van mij hebt ... Heel herkenbaar en soms wordt ze zo driftig dat ik echt denk wow dat dat uit zo'n klein ding kan komen...! Ik haal haar er dan ook maar uit, ga even een blokje om of zoals gisteren even een rondje fietsen. Hier was eten een drama maar sinds ze het zelf doet gaat het veel beter. We hebben een oud stuk zeil op de grond onder de kinderstoel gelegd...
En hier heeft ze vanmorgen maar een half uur geslapen en toen ben ik rond 10.45 nog maar naar de stad gegaan voor boodschappen want dan thuis tot de boterham is te lang voor haar. Probeer elke dag als ik thuis ben even weg te zijn na het fruit en tot de boterham. Lekker wandelen. Soms ook nog even een kort rondje voor het warme eten want spelen en pogingen wagen op te kruipen doet ze wel maar na een half uur is ze het helemaal zat. Nu ligt ze al een half uur te keten in bed... Is erg moe maar vertikt het tot nu toe om te slapen. Hopelijk valt ze toch nog in slaap zo en dan het liefst even 2 uur....
whaaaa madammetje slaapt nog steeds niet... dat wordt weer niks. gelukkig gisteren al het hoognodige gedaan in huis en net een wasje opgehangen dus ik vind het wel best. ik heb ook wel eens zin om "niks" toe doen als ik vrij ben. als ik in het weekend dienst heb dan doet vriendlief ook 9 van de 10 keer niks dus ik vandaag ook niet... haha
Julia slaapt ook slecht en vandaag is niks goed. Ben maar ff bij mn moeder op visite, en straks wat boodschapjes doen. Zo.in huis zitten met een krijsend dametje is ook niks. Hoe lang duurt zo'n sprongetje eigenlijk?
heey, ojee Frannie die heeft er ook duidelijk geen zin in, en leuk een dag verschil. Idd als je allebei evenveel werkt mag je best eens nietsen toch....ik doe dat niet omdat ik maar 2 dagen werk en me man 5, dus als ik thuis ben doe ik huishouden en probeer toch tussendoor even tijd te nemen voor drinken en forum Klinkt idd als onze kindjes die in sprong zitten, alleen is net niet meer de 8 maanden sprong maar ook nog niet de 11 maanden, hmmm, zal dit wellicht geen sprong zijn @manuk:Fijn dat je even naar je ouders kon er even uit helpt vaak wel, Gaat beter met jullie kleintjes nu? Hier net terug van boodschappen en koffie met schoonzus/vriendin. In de winkel wilde dochterlief alle spullen vasthouden en uit de kar of mandje van iemand anders halen, en als dat niet mocht van mama dan washet heel handig om te jammeren.....most toch speen kopen, want de hond had 1 van de 3 opgegeten, dus dan uiteindelijk maar speen gegeven daarna even spelen en nu ligt ze op bed, ze is zomaar stil, stond wel, maar is gewoon rustig, dan is goed. @eten: hier idd ook drama maar laat het nu maar toe om alles weer uit mndje te halen, schijnbaar heeft ze dat nodig, en ik lees veel dat ouders dat toelaten en toch overgaat, alleen ben ik de enige mama in de familie die het toelaat, dus word er weleens op aangesproken...." dat laat je toch niet toe zon kliederboel, NEE zeggen! "....ja dan roep ik 1000x keer nee en word eten niet gezelliger op.
Ze is nog in slaap gevallen om 14u en heeft tot 16u geslapen! Ja best pittig maar we lachen ons ook kapot. Proberen niet om elke actie te lachen want dan geven we het verkeerde signaal maar soms houden we het echt niet