verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce26, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo mijn zoontje van bijna 3 weken is dus flink verkouden niezen hoesten maar geen koorts ook spuugt ie best wel wat als ie voeding heeft gehad niet direct erna maar half uur tot uur later zeg maar.
    nou is mijn vraag eigenlijk als ik hem straks lekker in zn bedje leg zal ik dan een kruik bij hem leggen of niet?
    hij ligt onder een dekentje met daaroverheen een lakentje heb ook eventueel nog een slaapzakje waar ik hem in kan leggen is niet dik maar ook geen zomerslaapzakje zit ertussen in.
    en wat kan ik verder aan zn verkoudheid doen?
    bedankt joyce

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ooooh, echt zielig, zo klein en dan al zo beroerd!
    Mijn zoon heeft 't ook gehad en dat heeft veel te lang geduurd. Uiteindelijk (na ruim 7 weken kreeg hij een kuurtje en het was binnen 3 dagen over)

Ui naast 't bed
    Borst insmeren met Luff
    Lekker een kruikje in bed (alleen ervoor zorgen dat het niet TE warm is)
    De snotslurper gebruiken
    Heel veel knuffelen en verder weet ik 't even niet meer. Meestal weet ik 't wel weer als ze ziek zijn...

Ik hoop dat jouw kereltje snel beter is!
    Sterkte (en als je 't niet vertrouwd, of 't duurt je te lang: HUISARTS!)

3. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoi dankje wel voor je snelle reaktie ik zal iedergeval een ui naast zn bedje zetten neem aan dat ik die dan door de helft moet snijden en op een schoteltje neer moet zetten?
    en ik leg ook lekker een kruikje in zn bedje en op zn kamertje is de temperatuur ongeveer 18 a 20 graden en dan doe ik hem niet in het slaapzakje en ja heel veel knuffelen dat doe ik zeker want als ie bij mama op dr borst ligt word ie lekker rustig en doezelt ie weg.
    dank je voor je adviezen groetjes joyce

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb vandaag ook een ui op Louise haar kamertje neergezet, inderdaad doormidden gesneden. Het helpt echt, ze ademt al een stuk beter en haar neusje zit niet meer zo vol met snotjes.

Na het badje vanavond haar borstje ingesmeerd met Luuf.

Bij de etos hebben ze nu een actie, als je de Luuf balsem koopt, krijg je gratis de Luuf neusspray (zoutoplossing) t.w.v. € 4,25. Ik heb het vanmiddag gekocht.

5. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    @manuela dat is super dan ga ik morgenochtend gelijk naar de etos toe schijnt dat dat luuf echt superspul is voor zover ik begrepen heb dank je voor de tip en de neusspray dat je die gratis krijgt erbij scheelt ook weer
    en gelukkig dat het bij je meisje helpt tis niks he zo n kleintje die niet lekker is.
    Weet iemand trouwens of zwitsal kruidenbadje ook goed helpt bij verkoudheid ik gebruik nu natusan bedtime bad zodat ie lekker roezig word na het badderen.
    groetjes joyce

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Graag gedaan hoor. Wat betreft het Zwitsal kruidenbadje kan ik je niks vertellen, daar heb ik geen ervaring mee. Op het kdv vertelde ze me wel dat lavendel druppels ook helpen. Als er in het kruidenbadje ook lavendel zit, heeft dat misschien hetzelfde effect.

Zo'n kleintje die ziekies is, is inderdaad ontzettend zielig... ze heeft zo'n nare dag gehad, want gisteren heeft ze haar tweede prikjes gekregen.

Hopelijk is Damian er ook snel vanaf!

7. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    ach wat sneu echt alles tegenlijk en verkouden en dan ook nog eens een prik. tis wel een mooi meisje hoor lief snoetje.
    ben zelf ook verkouden maar bij zo n kleintje vind ik het erger dan voor mezelf hoop dat die ui zn werk gaat doen straks dat ie iedergeval wat kan slapen, vind het maar niks zo hij ligt nu af en toe weg te doezelen naast me op de bank hij krijgt zo nog een voeding en dan ga ik hem lekker in zn bedje leggen.

en over dat kruidenbadje weet niet wat erin zit zag het staan in het rek bij de supermarkt zal morgen eens kijken wat er allemaal in zit.en die natusan daar is het hoofdbestanddeel lavendel van gebruik het ook altijd voor mezelf lekkere warme douche met dat spul en ik slaap heerlijk en de kids vinden het ook lekker en worden er ook roezig van haha
    groetjes joyce

Deel Deze Pagina