Hallo lieve moeders, Sinds een paar dagen heeft mijn kleine spruit krijsmomenten... Steeds een half uur a drie kwartier voor de 2de en 4de fles gilt hij alles bij elkaar. Direct nadat hij wakker wordt van een slaapje begint het. Het is vreselijk om te zeggen maar ik doe echt oordoppen in omdat het gewoon niet te verdragen is. Doet echt pijn aan mijn oren. Tranen over zijn wangen! Ik krijg hem uiteindelijk alleen redelijk stil als ik hem vasthoud of in de doek doe en dan maar blijf lopen. Dit gaat door tot hij zijn fles krijgt, daarna is het over. Honger lijkt me sterk. Hij krijgt nl om de iets meer dan 3 uur 200cc. 5 flessen per dag. Hij heeft nooit echt veel last gehad van krampjes. Kan dit nu nog ineens beginnen? Hij is wel winderig ook op die momenten. Vind het ook zo gek dat ik de klok er bijna gelijk op kan zetten... Herkenbaan voor iemand? Of iemand enig idee wat het kan zijn? Op zich mag hij best af en eens flink huilen natuurlijk, misschien lucht het op? Maar hij is zo overstuur dat hij tussendoor steeds bijna 'stikt' van de omhoogkomende melk door verborgen reflux. Verder is hij gewoon supervrolijk als altijd. Het zijn echt die 2 momenten
Ja! En ik zie ook dat onze jongens bijna even oud zijn. Het krijsen herken is niet, wel huilen. Het begint met zeurderig huilen, zo'n vermoeidheidshuiltje. Rond een uurtje of drie in de middag nadat hij zo'n uur, anderhalf uur heeft geslapen. Dus nog geen tijd voor een fles. En het stopt dus niet, hij valt net meer in slaap, wat normaal wel het geval is. En hij is niet uitgerust, want dat zie ik aan hem. Hij is witjes en krijgt van die kleine rode oogjes en de tranen rollen er uit! Ik dacht zelf ook aan de darmpjes, want hij laat scheetjes bij de vleet. Ik snap er alleen niks van. Het is een raar tijdstip... Eergisteren heb ik hem er voor het eerst toch maar uitgehaald, want hij leek ontroostbaar. Heb hem even in de draagdoek gehad, maar daarin ging het gejengel gewoon verder, maar had ik hem wel dicht bij me. Valt me wel op dat hij enorm aan het sabbelen is geslagen. Handjes in de mond, en de draagdoek was helemaal doorweekt daar waar zijn mondje zat. Nu ligt hij ingebakerd en hij kan dus niet bij zijn handjes. Hij heeft wel een speentje maar die wil hij dan ook niet. En ik weet niet of dat bij jou ook is, maar ons ventje is sinds twee weken wennen op het kdv, deze week voor het echie. Dus ik dacht dat dat er ook mee te maken had, maar dan nog snap ik het tijdstip niet helemaal...
Dat sabbelen doet hij al een paar weken hier. Maar idd geen speen, geen vuistje, niks helpt. Kwijlen doet hij ook, maar dat is volgens mij normaal deze leeftijd... Ik ben thuis met hem en vrij strak in de regelmaat dus dat is het ook niet... Het is sowieso nogal een krijser. Hij huilt echt bijna nooit, maar ALS hij huilt... nou dan moet wel heel de straat het horen
nu al? Oh dat gaat voorlopig nog niet over zijn dan... Het is een fase... het is een fase... het is een fase... het is een fase...
Nee niet geprobeerd... maar weet zeker dat hij het opdrinkt... bodemloze put is het Het is nu na 200cc al eigenlijk niet goed omdat hij meer wil. Als ik een kleine fles geef is het daarna gegarandeerd toch ook weer paniek... En hij zit al aan de max... dan zou ik daar structureel overheen gaan en dat durf ik niet zo goed.
Het lijkt mij toch ook honger... heeft hij geen last van (verborgen) reflux? Misschien overgaan op Forte voeding of de flesjes toch zo spreiden dat hij genoeg krijgt maar niet structureel over de max... hij kan ook een groeispurtje hebben en dan heeft hij gewoon meer nodig. Ik zou die voedingen niet rekken als hij honger heeft.
Hij heeft verborgen reflux, maar daar heeft hij op dat moment geen last van. Dan krijst hij onophoudelijk de hele dag. Niet op vaste tijden. Ik dacht dat er altijd minimaal 3 uur tussen 2 voedingen in moest zitten. Heb ook niet het gevoel dat het echt honger is... dat is een ander huiltje...