Hier ook erg snel weeën achter elkaar daarom vondt ik het ook niet te doen...msichien dat het daardoor kwam?
Ja misschien. Ik twijfel nog erg over een bad bevalling. Ook omdat het veel tijd kost zo'n bad vol te laten lopen. En de vorige was met 4 uur geboren, ze verwachten dat het nu veel sneller gaat.
Heb niet alles gelezen, maar vriendin wilde 2x badbevalling, bij de 1e is ze uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan, 2e volledig in bad gedaan, maar die vond het echt wel helpen. Je moet alleen wel op tijd in bad stappen, dus niet pas als het niet te houden is. Dat had een andere vriendin gedaan en die was er meteen weer uitgestapt 1e vriendin was er vroeg in gaan zitten en kon zo dmv het water een goed ritme in de weeen opbouwen.
Bij mijn bevalling in het zh mocht ik zelfs kiezen, een bad of een douche. Ik moest op dat moment niet denken aan een bad, haha! Maar ben niet zo'n badderaar ook hoor, ik douche liever. Dus ben daar onder de douche gegaan waar een krukje stond en van die handige beugels aan de muur om me aan op te trekken tijdens de weeën. Ik vond het heerlijk en ontspannend! (ehm... voor zover ik kon ontspannen dan, haha!)
Hangt er dus echt helemaal vanaf wat je zelf aangenaam vindt blijkbaar... ik ga het in elk geval proberen, het idee lijkt me fijn, zal nog afwachten worden of ik het op dat moment ook écht aangenaam vind! Ik ga sowieso wel graag in bad
Bij mijn eerste mocht ik ook in bad in het ziekenhuis, maar dat was een groot bad en ik ben wat klein. Ik raakte helemaal in paniek, want kon de weeen iet opvangen omdat ik weg glibberde. Maar tussendoor was het wel lekker want dan kon ik wel ontspannen en door het bad zat ik wel zo op 10 cm ontsluiting, terwijl het eerst niet vorderde. Misschien kun je ze wel goed opvangen als je wat meer klem in het bad kan liggen.
Hoi meiden! Bedankt voor jullie reactie's allemaal. Ik ga in ieder geval proberen om in het ziekenhuis in bad de weeën op te gaan vangen. Hopelijk helpt het de moeilijke tijd iets makkelijker te maken. Groetjes Claire!!!