Vandaag heb ik een arbeidsvoorwaardegesprek. Helemaal goed natuurlijk, maar toen ik telefonisch vroeg of het betekende dat ik dan was aangenomen zei die gene dat ik nog een slag om de arm moest houden. Ik vind het dan eigenlijk meer een tweede sollicitatie gesprek....... Hoe ging dit bij jou? Betekende de arbeidsvoorwaardegesprek ook daadwerkelijk dat je was aangenomen? De keren dat ik zo n gesprek had, was ik al aangenomen namelijk. Het maakt mij onzeker en de zenuwen zijn behoorlijk aanwezig!
Ja, je bent aangenomen, maar je moet het nog wel eens worden over de arbeidsvoorwaarden en het KAN daarop mislopen, als je het daarover niet eens wordt. Dan moet het wel gek lopen hoor, maar goed: soms heeft ofwel de werkgever, ofwel de werknemer irreele eisen en dan kan een van beiden dus besluiten toch geen contract te tekenen.
Ze moeten zich houden aan de CAO, dus de schaal waar je in geplaatst wordt, zal gewoon de schaal zijn horend bij de functie. Je kunt echter nog wel onderhandelen over waar je dan precies in die schaal geplaatst wordt.