Gewoon lekker doen! Het is het gemakkelijkst, voor je kindje het fijnst, en het gaat vanzelf over. Heel gezond juist, nog ff wat suikers tussendoor!
Onze baby is nog geen 11 maanden (nu 9), maar zij slaapt 75% van de nachten ook nog niet door. Het is gelukkig niet meer zo erg als onder de 6 maanden, maar de meeste nachten moeten we er nog 1 of meerdere keren uit. Mn oudste ging vanaf een maand of 16 écht goed doorslapen.
mijn oudste zoontje ging pas doorslapen met 2,5. Wij stopten met bv toen hij 2 was.. maar hij sliep nog steeds niet door. Dan werd hij wakker maar wilde hij geen geen borst meer hebben, irritant!! Ik zou dus nooit uit mezelf om die reden stoppen met BV. Achteraf gezien had hij erg last van zijn kiezen, toen alle kiezen door waren ging hij doorslapen. Mijn tweede kindje sliep door vanaf 8 maanden, maar dat is een heel ander kind, veel relaxter en minder gevoelig voor prikkels.
Onze zoon komt ook vaak nog 's nachts voor een borstvoeding. Soms zit ik er doorheen en dan geeft mijn man hem nog wat pap of fruit. Hoort er volgens mij gewoon bij. (Al kreeg ik vandaag de opmerking dat ik hem verwende. Ach, ach wat weten alle mensen die mn kind niet kennen toch vreselijk goed hoe ik hem groot moet brengen )
Mijn dochter is 10 maanden en de keren dat zij een nacht doorgeslapen heeft zijn op 1 hand te tellen.. Ik moet zeggen dat ik een heel actief kind heb en dat al vanaf haar geboorte. Slapen is nooit haar hobby geweest, helaas Een goede nacht is wanneer ze tussen 21/22 uur slaapt, 1 keer een flesje en 1 á 2 keer eruit voor haar speen en dan om 08 uur wakker. Een slechte nacht is: kind hysterisch met naar bed brengen (duurt 1,5 uur voordat ze slaapt) zo'n 10 keer per nacht wakker/speentje brengen, 2 keer een fles s'nachts, om 5 uur klaar wakker. Of ook heel fijn: rond een uur of 3 klaarwakker en dan tot 05.30 liggen spoken voordat ze in slaap valt. Hebben alles geprobeerd wat je kan bedenken, maar helaas is er niets aan te doen. Ik heb haar ook zo vaak geprobeerd bij ons in bed te leggen in de hoop dat ze dan wel sliep, maar ze is zo ontzettend druk! Gaat dan spelen (en op ons klimmen, haren trekken, ons blauwe ogen slaan ) dat ze dan helemaal niet meer slaapt.
Mijn kinderen sliepen ook pas door toen ik met de bv stopte. De oudste na 12 maanden, de tweede na 6 maanden. Ik kijk er nu al naar uit om volgende maand mijn derde kindje een fles te geven ipv de borst, kan ik hopelijk eindelijk doorslapen! Begrijp me niet verkeerd, borstvoeding is prachtig en ik geef het met alle liefde. Maar na 6 maanden elke 3 uur voeden (dag én nacht) voel ik me een complete zombie...
herkenbaar de oudste van 2,5 slaapt nog steeds niet door en komt meestal 1, maar soms 2 keer. De jongste van bijna 11 maanden komt ook nog 1 keer snachts en krijgt dan de fles ipv borstvoeding. ik was aan het proberen de fles van 120 naar 90 te brengen, maar nu met het warme weer wacht ik maar even want de nachtfles is de enige die ze helemaal leeg drinkt. Nummer 3 is onderweg en zorgt voor vele 'plas' wakker momenten in de nacht. Doorslapen zal er voor mij nog wel een heullleee lange tijd niet inzitten. Acceptatie neemt een hoop frustratie weg. Veel sterkte iig , je klinkt me als een goede mama