zijn wij de enige

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door sabrinab1986, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Geniet er maar van dat het zo goed gaat, zo belangrijk voor de kinderen! Ik kom zelf uit een gezin met gescheiden ouders en mijn ouders geven nog steeds veel om elkaar. Verjaardagen werden gewoon samen gevierd en ik heb nooit iets van strubbelingen (die er ongetwijfeld wel geweest zijn) mee moeten krijgen. Het belang van de kinderen stond altijd voorop en daar ben ik mijn ouders en stiefouders erg dankbaar voor!
    Succes voor alle (stief) mama's hier, het lijkt me geen gemakkelijke opgave om de beste weg te vinden voor je gezin en kind(eren)

2. lovemy2boys

31 okt 2013
    16
    0
    0
    NULL
    zwolle en omstreken
    hoi hoi.. ik kan ook heel goed met mijn ex overweg. we hebben samen kids, dus ik vind ook wel dat we dat verplicht zijn tegenover de kinderen. de kids zijn zobizo de dupe als ouders uit elkaar gaan en als ouders dan ook nog eens na de scheiding ruzie gaan maken over de kinderen, komt de kinderen helemaal niet ten goede. tuurlijk in het begin is het heel moeilijk, omdat er nog heel veel verdriet en boosheid zit, maar zelfs toen hebben we uit respect voor elkaar en de kinderen het toch geprobeerd.. wij gaan samen naar ouderavonden, feestjes van school, alles gaat in goed overleg.. bij ons staat het belang van de kinderen boven het belang van ons zelf.

3. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik zie deze topic nu pas eigenlijk. Maar mijn ex(de vader van mijn oudste twee kinderen) is echt wel een hele goede vriend van mij. En ook met zijn vriendin zou ik vriendinnen kunnen zijn. Ze is ontzettend aardig. Ook ga ik nog veel met mijn exfamilie om. Tot nu toe is er nooit een probleem :) En ik heb twee ontzettend blije meisjes.

Natuurlijk doet mijn ex dingen die ik zelf niet zou doen. Zo vind ik echt dat hij te weinig tijd in ze investeerd maar ik vind ook dat hij dat verder zelf moet weten. Als ze er zijn doet hij wel zijn best :)

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Het kan ook best goed gaan. Ondanks dat er momenten zijn dat ik mijn ex het liefst achter drie lagen behang zie verdwijnen, is het hier goed geregeld. Kleine man staat bij ons beide op nummer een en dat is het belangrijkste.

ik heb een nieuwe relatie en ben opnieuw in verwachting. Ex pakt het heel goed op. Respect is het sleutelwoord. Mijn lief is straks de papa van zijn eigen uk, niet van die van mij en mijn ex.

in elk basis ouderschapsplan staat dat het kind eerst komt, dat een kind maar een vader en een moeder heeft en dat je respectvol naar elkaar omgaat en over elkaar praat. Zo moeilijk is het echt niet.

En bedenk je ooit dat je een relatie hebt gehad met die ex. Hoe het ook afgelopen is, er was een moment van liefde ooit, dat zo groot was dat er een kind kwam. Zoiets vergeet je toch niet zomaar?!

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn ex en ik gaan goed met elkaar om. We liggen nog steeds in scheiding en zijn het niet altijd overal over eens wat weleens wrijving wil geven. Dat maakt het wel eens moeilijk om altijd respectvol te blijven hoor, maar het lukt.
    Ik denk dat de kinderen er weinig van mee krijgen. Helaas ooit wel iets want we zijn weleens van streek. Dat pikken ze nou eenmaal op, maar goed over het algemeen gaat het heel goed en hebben mijn ex en ik een goede verstandhouding.

Dat gezegd hebbende, met wat jij hierboven typt daar ben ik het niet mee eens. Mijn verlangen naar kinderen was heel groot en mijn ex was heel meegaand en daarom hebben wij twee kinderen gekregen. Niet omdat de liefde zo groot was.

6. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Mijn ex en ik zijn nu ook uit elkaar en het gaat gelukkig goed.
    We praten goed en Levi staat bij ons allebei op 1.
    Levi zal het meeste bij mij zijn (gelukkig voor mij :) ), maar dat komt meer door het werk van mijn ex.
    Sinda augustus zijn we uit elkaar en sinds december woont hij niet meer thuis. Levi is in januari 1 geworden.
    Hij zal straks niet beter weten... ik ben wel heel benieuwd hoe het zal gaan wanneer hij of ik een nieuwe partner heeft... ik blijf hopen dat het goed blijft gaan zoals nu!

Deel Deze Pagina