Co-ouderschap, kind ziek op de dag van overdracht

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door ratatosk, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat zouden jullie dan doen? Ik moet morgen mijn zoontjes naar mijn ex brengen en de jongste heeft een buikgriep te pakken. De overdracht is savonds voor het eten, best een hectische tijd bij mijn ex. Ik twijfel of ik de jongste bij me zal houden als hij zich nog steeds niet lekker voelt. Hij is namelijk ook gek op papa.. Ik vraag me af of het niet vervelend is voor een ziek kind om versleept te worden. Ik verzorg hem het liefst zelf, dat vertroebelt misschien mijn beeld?

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zou het bespreken met je ex. Wil/kan hij voor een ziek kind zorgen?

Weet natuurlijk niet hoe goed jullie band is maar besluiten om hem bij jou te houden is denk ik niet zo gepast.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In overleg gaan met je ex.

Hoe lang blijven de kinderen normaliter bij hem? Je zou ook kunnen voorstellen dat hij bijv eerst uitziekt bij jou en dat je hem daarna alsnog naar ex brengt?

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Uiteraard gaat alles in overleg, dat is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik het niet vermeld heb, sorry. Ze zouden tot vrijdagochtend blijven deze week (normaal tot zondagochtend). Hij zal donderdag vrij moeten nemen, dit heb ik hem al gemeld via de app maar geen reactie gekregen. Ik ben ook een klein beetje bang dat hij hem gewoon naar de opvang probeert te brengen.
    Misschien maak ik me ook wel druk om niks en is de jongen morgen weer hersteld, je weet hoe snel dat kan gaan bij die kleintjes.

5. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja om hem naar de opvang te sturen lijkt me niet handig als ie ziek is.

Zou je ex ff bellen en overleggen voordat je je druk maakt om niets.

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Gewoon brengen, bij papa kan hij ook vertroeteld worden. En als jij donderdag vrij bent en ex niet kun je altijd aangeven dat hij de kleine bij jou mag brengen, weet je zeker dat hij niet probeert om m toch bij de opvang te brengen en scheelt hem een dag vrij nemen.

Denk dat je ex zich niet fijn voelt als je hem "passeert" , stel je voor dat hij op de dag van overdracht ziek word bij papa thuis, en je ex wil hem om die reden niet naar jou brengen...vind je vast ook niet prettig.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Eerlijk gezegd zou ik het dan ook sneu vinden om met het ventje te gaan slepen en zou ik vragen of hij kon blijven.
    Het lijkt wel redelijk te gaan met de kleine vandaag. Gisteravond nog wel heel zielig in bed gespuugd maar nu lijkt het beter te gaan. Ik hoop dat dat doorzet dan zijn mijn zorgen ook weer van de baan.

Deel Deze Pagina