Dan zijn de regels veranderd want dat was in de tijd toen wij gingen samenwonen namelijk wel zo, maar toen kreeg je ook nog formulieren toe gestuurd van de belastingdienst waar je de aangifte op moest doen en daar zat meestal een formulier bij waar stappen opstonden die je moest volgen en daaruit bleek of je wel of geen fiscale partners bent En nu laten we het altijd invullen dus ik lever de papieren in en hij doet de rest
oke we zijn dus wel toeslagpartners ik heb het nog even opgezocht... - officleel wonen we samen van 26 juli 2013 - hij heeft de baby erkent op 10 februari 2014
Heb m vandaag nog ingevuld en er stond dat we geen fiscale partners waren in 2013 (dit geeft die zelf aan wanneer je de standaard vragen beantwoord naar waarheid dan he) . Volgend jaar met de aangifte is dat wat anders. Aangifte van 2012 door iemand laten invullen die het meerdere malen doet en deze zei ook dat we geen fiscale partners waren en we woonden toen ook al samen.
op de website van de belasting dienst staat een vragenlijstje die je kunt invullen... en als ik dat doe zegt ie dat wij geen toeslagpartners zijn
Dit is inderdaad gewijzigd zag ik, voorheen was je dat al als je samenwoonde, dus nee geen toeslagpartners
oke haha ik dacht al nu snap ik er niks meer van maar in 2013 waren we dus geen toeslag partners en geen fiscaal partners in 2014 zijn we dus zowel toeslag partners als fiscaal partners omdat we samen een kind krijgen en samen op het zelfde adres wonen