Zijn wij nou echt zo flauw?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by suikerfee, Nov 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Dit zou ik zeker ook niet doen! Stel je voor, een van de andere kinderen legt wel even een extra deken over je baby heen, zodat zijn gezicht ook lekker warm blijft....:$ Dat kan toch echt niet!

Bovendien ben ik met je eens; laat ze goed slapen dan is het overdag ook een stuk gezelliger. Het zijn jullie kinderen, jullie beslissen!

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik heb niet alles gelezen, maar alle kinderen op 1 kamer is toch gewoon een slecht idee? Dat lijkt me niet erg bevorderend voor de nachtrust.

Mijn schoonmoeder zou hier niks over te zeggen hebben.
    Leuk dat jullie mee mogen op vakantie, maar rare gewoonte van mensen om te denken dat ze dan ook allerlei eisen mogen stellen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoeveel kamers gaan ze huren? 1 voor opa oma, 1 voor jou en je man, 1 voor broer/zus 1 voor de kinderen? Ik zou lekker bij de kinderen op een kamer gaan slapen, en de andere ouders ook bij hun kinderen.

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja gek hoe dat werkt he?
    Ik zou zelf iig bedje meenemen, evt en kamer bijhuren zelfs. Gewoon zelf regelen dat het is zoals je wil, ga je een stuk ontspannener (? meer ontspannen klinkt beter) op vakantie en is het voor je kinderen ook nog eens leuk!

5. Aeve

Aeve Actief lid

Oct 30, 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Dit dus. Doen waar jij je goed bij voelt, TS.

6. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat je schoonmoeder in de wilde weg fantaseert over allerlei leuke plannetjes voor vakantie en verder niet nagedacht heeft wat ze eigenlijk voorstelt.
    ik zou het niet eens serieus nemen.

toen wij vorig jaar bij familie gingen logeren stelde mijn tante voor dat onze 3 peuters van toen 2 jaar samen Op 1 slaapbank gingen slapen. Ja tuurlijk...

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een baby leg je toch niet op een kamer met andere, oudere, kinderen? :$. Wat als ze bedenken dat ze er mee aan de haal gaan? Wie weet wat, onwetende, kindjes met zo'n baby'tje doen? Die kun je toch niet met een jong baby'tje alleen laten.

Ik zou toch even aan het voorhoofd voelen of ze wel helemaal tof is. Serieus, dat is toch echt niet normaal.

Nee, je bent niet flauw. Je hebt groot gelijk.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je moet niet twijfelen aan jezelf, eerder aan je schoonmoeder.

Overigens, de overstap van ledikant naar normaal bed moet je dochter wel willen. Zelfde geld komt ze er daar constant uit en worden jullie erop aangekeken omdat je dochter de boel wakker houdt.

Nee, dat zou ik echt niet doen.

Überhaupt zou ik niet met m'n familie in 1 huisje gaan en al helemaal geen week hahaha...

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Nou ja zeg...
    Echt niet aan jezelf twijfelen hoor, hier zou t ook niet gebeuren.

Wat een rare gedachtengang van je schoonmoeder, apart hoor!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

No way dat ik mijn kids op deze leeftijd met neefjes en/of nichtjes op een kamer te slapen zou leggen hoor. Hoezo is dat leuk voor de kids? Als ze ouder zijn, snap ik dat, en kunnen ze ook beter tegen het slaapgebrek dat daar zeker weten bij komt te kijken, (want feest op de slaapkamer), maar op deze leeftijd kunnen ze overdag heerlijk lol hebben met elkaar en dan 's nachts gewoon rustig slapen en bijkomen, dan is de volgende dag tenminste ook nog gezellig...

Je schoonmoeder lekker laten kletsen, die is vergeten hoe die leeftijd ook alweer was, denk ik ;)

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik zou het ook niet doen...
    als je nou ook een peuter en kleuter zou hebben had ik het wel gedaan maar het is een dreumes en een baby en die hebben de nachtrust hard nodig en vooral na een drukke dag...

12. Linana

Linana Niet meer actief

Had ik ook niet gedaan. Jij bent de moeder en mommy knows best ;)

Leuk zo'n dominante schoonmoeder.... vooral niet aan jezelf gaan twijfelen door haar!!

13. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    nou, als dit mijn schoonmoeder was geweest had ze kunnen kiezen: OF mijn kind slaapt zoals IK dat wil, OF ik ga niet mee.
    Simpel. Het is absoluut hartstikke lief dat jullie mee mogen maar om er als schoonmoeder zijnde dan dit soort "eisen" aan te hangen vind ik wel heel vreemd..

Ab-so-luut NIET flauw van je. Het is JOUW kind en JIJ bepaald.
    Is er niet een optie om te zeggen dat jullie dan zelf de kosten van een ledikantje of andere "extra" kosten betalen als ze er echt en probleem van maakt?
    Las al dat je een campingbedje meeneemt, dus die kosten heeft ze dan niet eens...
    Enne... laat je niet kisten hoor! Dan ben je maar "flauw" of "overdreven" of wat dan ook.
    Ik vind het alleen maar heel erg goed dat je aangeeft het niet te willen. Ik ken zat mensen die dan over zich heen hadden laten lopen en daarmee vervolgens een chagrijnig kindje hebben.. (kun je ook wachten op commentaar als "gut, wat doet die kleine steeds raar en boos.. ". is het nóg niet goed.)

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hardstikke leuk een slaap feestje....voor kinderen van 7 en ouder ja.
    Nee hoor meid je schoonmoeder lekker aan der lot over laten en je iegen beslissingen nemen.

15. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is ook zo, wij moeten doen wat ons goed lijkt voor de kinderen, dit doen we ook. Onze oudste heeft nu een kamer voor zichzelf in een campingbedje, de jongste slaapt bij ons.

Zwager en schoonzus slapen met de kids op 1 kamer, ze hadden er geen problemen mee hun kids kruipen nu ook elke nacht bij ze in bed.

Schoonmoeder is ook nog een zo gemeen om tegen ons te zeggen dat zwager en schoonzus het ook een goed idee vinden van het samen slapen. En andersom tegen hen ook dat wij dat graag willen!
    Gelukkig weten we hoe ze is en hebben we het er samen over gehad, niemand behalve schoonmoeder vond het een goed idee.

De hele vakantie opzich: We vinden het lief dat we meemogen, maar zien ook wel op tegen de hele week.
    Ik denk dat schoonmoeder vaak teleurgesteld gaat worden omdat ze altijd "wilde plannen" heeft die vaak niet te realiseren zijn met de kids.

Deze strijd hebben we echt met bijna alles, mijn kan er ondertussen mee handelen hij negeert haar gedrag vaak. Voor mij is dit eens stuk moeilijker, gelukkig steunt hij mij wel.

Ze zal het ook niet allemaal slecht bedoelen maar het pakt helaas vaak verkeerd uit.

Ik kan geloof ik wel uren voorbeelden schrijven...

Jullie nogmaals bedankt voor de reacties, weer even een bevesteging dat ik niet aan mezelf moet twijfelen.

16. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Nog een voorbeeldje over de strijd die we met haar voeren. Even gekopieerd uit een ouder topic van me.

Mijn schoonouders hebben aangeboden om op onze dochter te passen als de bevalling begint en wij naar het ziekenhuis gaan. Super fijn natuurlijk.
    Nu hebben ze een week geleden een vakantie geboekt, ze vertrekken als ik 38 weken ben en komen terug bij 39 weken. Ze gaan met de auto het is zo'n 4 uur rijden.
    Op zich geen probleem, maar schoonmoeder wil dat we hun bellen zodat ze alsnog op onze dochter kunnen passen. Wij hebben meteen gezegd dit niet te doen ivm lange autorit en dan moeten wij zelf nog naar het ziekenhuis rijden...

En we hebben genoeg andere oplossingen voor onze dochter geen probleem.

Schoonmoeder is teleurgesteld en komt nu bijna dagelijks vragen hoe lang houd je hem nog binnen denk je? Tja dat weet ik niet zeg ik steeds...

Nou ja weet niet goed wat ik met dit topic wil, even van me.afschrijven denk ik.
    Mijn vriend denkt er gelukkig hetzelfde over.

Ze lijkt totaal niet te begrijpen dat ik niet weet wanneer de kleine komt, en vind dat we makkelijk een paar uur op hun kunnen wachten. Ze snapt ook niet dat ik in het ziekenhuis moet bevallen na een eerder keizersnee, ach zei ze gewoon even op dat litteken duwen tijdens de weeen en persen en dan is er niks aan de hand...

17. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Oh, dat verhaal herinner ik me nog wel, ja! Hoe is dat eigenlijk afgelopen...? Ben je bevallen toen ze op vakantie waren?

18. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    MvS, nee ik ben bevallen toen ze terug waren van vakantie. De bevalling ging erg snel en we hadden het nooit gered om op hen te wachten. Daar is ze toen toch wel van geschrokken...

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Werkt haar lange-termijn-geheugen niet meer ofzo? Die denkt duidelijk nooit na over hoe het was toen zij zwanger was en kleine kids had? ;)
    Niet meer aan de twijfel laten brengen hoor, het ligt echt aan je schoonmoeder in dit geval! ;)

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,300
    11,075
    113
    Je kindje is nog geen 2 maanden! Die hoort maar op 1 plaats te slapen: binnen een armlengte afstand van mama! Wat een raar idee van je sm!

Share This Page