Laat hem een baard en mantel aantrekken, kunnen jullie gelijk beoordelen of het een lieve en nuttige man is??
Ja je doet wel een beetje lastig lekker boeihhee Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Denk dat je kinderen hem niet eens zien zitten, die hebben het veel te druk met hun cadeautjes. Zou hem dus gewoon gezellig uitnodigen.
Ik snap sowieso niet zo dat daar moeilijk over wordt gedaan... kinderen zijn daar echt heel makkelijk in...
Nou ehm, ik had het ook niet tof gevonden eigenlijk. Maar ik heb een hele andere band met mijn familie dan de gemiddelde persoon. Hier wil ik liever dit soort familiefeesten in besloten kring vieren.
Ik zou ook niet blij zijn.. Vooral omdat je haar al bijma nooit ziet, en dan nu ook 'ineens' erbij en met nieuwe vriend? Als ik jou was zou ik inderdaad voorstellen om elkaar eerst een keer te ontmoeten en daarna met Sinterklaas erbij. Hier heb ik een vriendin die niet zo van vaste relaties is.. Helemaal prima, maar mijn zoon en niet steeds in mijn huis. Want het is voor mij toch steeds een vreemde.. Dus ik snap je heel goed.
Nou, hartstikke bedankt dat jullie mij collectief tot 'moeilijk mens' hebben uitgeroepen!!! Het jaarlijkse "wat zijn jou goede voornemens voor het nieuwe jaar?" topic zal binnekort wel geopend worden... Weet ik iig wat er bovenaan mijn lijst komt te staan: niet zo moeilijk doen Zojuist nog even met mijn man overlegd en daarna zus gebeld dat ze hem gewoon mee kan nemen. Alhoewel de band niet zo sterk is snap ik wel dat ze hem erbij wil hebben. Iemand vertelde een paar pagina's terug dat het allesbehalve leuk is als je nieuwe partner niet mee mag komen. Heeft toch wel verder aan het denken gezet.... Zou ik zelf namelijk ook niet tof vinden. Daarnaast is me dit geen familie-rel waard. Bedankt allemaal! Toch best fijn zo'n forum waar 'neutraal' meegedacht wordt! We gaan er gewoon een gezellige avond van maken!
Geweldig hoe je dit oppakt!! En daarnaast: ik weet niet waardoor jouw band met je zus 'slecht' is, maar zou het kunnen komen doordat jullie een heel ander levensstijl hebben tot nu toe? Ik lees dat zij al 10 jaar vrijgezel is, en jij hebt een gezin en kinderen.. Het zou ook kunnen dat zij toenadering zoekt?? Ze heeft waarschijnlijk iemand ontmoet die ze zo geweldig vindt dat hij mee mag naar het behoorlijk chaotische sinterklaasavond van haar zus en haar neefjes/nichtjes. Hij heeft al kinderen, dus is waarschijnlijk al wat gewend. Maar zij nog niet... ze wil hem misschien aan jullie voorstellen in een huiselijke sfeer? De sfeer waar ze wellicht inmiddels ook naar verlangt?? Ik kan het niet zo makkelijk uitleggen, maar ik herken de relatie tussen mijn zusje en mij in jouw verhaal. Zo stond mijn zusje 1,5 jaar geleden ineens out of blue [woonde tot dan toe een glamour leven 100km verderop] voor mijn deur met haar nieuwe vriend en wilde met ons een dagje mee naar de dierentuin. Met haar vriend die ik niet kende. Hij is een blijvertje inmiddels en voor haar was dat het moment dat ze begon in te zien dat ze ook verlangde naar een gezin..
Ik snap je heel goed,zou me ook wat ongemakkelijk voelen... Maaaaaar ik zou dan voordien er voor zorgen dat hij een keer bij jullie is geweest voor een kopje koffie zodat het niet helemaal vreemd is... Veel plezier in ieder geval!!
Ik zou het echt niet erg vinden. Zou het superleuk voor haar vinden. En zelf ook gezellig vinden. Waarom zou jij je ongemakkelijk moeten voelen. De sensatie rondom kados uitpakken wordt je kids echt niet afgepakt hoor dat ritueeltje wordt gedaan en dat duurt zoiezo niet uren op gegeven moment zijn kids zelf aan het spelen. Juist metkids is de sfeer ongedwongen kan hij ook op zn gemak zijn. Ik zou heel blij zijn voor mn zus zou lekker op mn gemak zijn in mn eigen huis mn kids entertainen en mn gasten naar de zin maken. Iedereen warm welkom heten. Jij hebt zeker tot nu toe altijd de aandacht gehad. Je relatie je kids. Lijkt wel of je het haar niet gunt. Als ik jou was zou ik aangeven dat het zeker wel oke is. En zou verder warm en aardig doen tegen iedereen. Om.maar n grotere wig en ongemak te voorkomen tussen je zus en jezelf. Dit is mijn mening. Succes.
ik kan me het wel voorstellen, ik heb zoiets zelf ook wel eens meegemaakt, maar je kunt het niet weigeren vind ik. ik zou ze uitnodigen om alvast kennis te maken van tevoren. edit Ik lees dat je het prima hebt opgelost knap van je
Zo'n officieel kennismakingsgesprek/bezoek is trouwens toch ook vreselijk? Ik kan me de dag dat ik de familie van mijn vriend ging ontmoeten goed herinneren. Het leek wel een interview met mij als hoofdgast. Schoonzus was zelfs irritant in haar vraagstelling. Zo'n heerlijk gezellig avondje met veel afleiding had me juist fijn geleken! Het wordt vast leuk! En wie weet wordt de band met jouw zus hier ook beter door! Fijne avond!
IK denk dat het juist fijner is voor die man, alle aandacht gaat naar Sinterklaas en cadeautjes, het is niet zo formeel, want kennis maken kan heel erg eng zijn. Kortom ik zou zeggen hij is welkom, en vind je wel een beetje moeilijk doen.