Wil je geslacht al weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Agatha, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Willen jullie voor de geboorte het geslacht weten?

1. Ja, wij willen weten wat het wordt (j/m)

2. Nee, wij willen niet weten wat het wordt (j/m)

3. Anders/nog niet besloten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Wij willen het geslacht niet weten van ons babytje, ondanks dat we natuurlijk wel heel benieuwd zijn. Maar ik krijg het gevoel alsof we nog een van de weinigen zijn. Neutrale babykleertjes e.d. zijn ook bijna niet meer te krijgen. Volgens de gyn zijn er "wel meer mensen" die het ook niet willen weten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die verhoudingen liggen.
    Dus, wat doen jullie? Willen jullie het weten of het een jongen of een meisje wordt?

2. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik wil het wel weer graag weten ja...
    Ben te nieuwsgierig om te wachten ;)

Liefs mij

3. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik wil het ZEKER weten. ben veel te nieuwsgierig aangelegd hihi. over ruim 2 weken weten wij t :D

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ja wij wilden het graag weten, vooral ook omdat het ons niets uitmaakt of het een jongetje of een meisje wordt.
    Ik vond het vooral makkelijk om te weten met het oog op het kopen van kleertjes en de kinderkamer.
    En ik merk nu ook wel naarmate de tijd verstrijkt dat je je gaat instellen op het feit dat je een kindje krijgt van een bepaald geslacht, in ons geval een meisje.

5. dieke660

dieke660 Lid

30 nov 2009
    88
    0
    0
    Management Assistant
    Belgium
    Hoi,

Ik wil het ook heel graag weten, ben ook veel te benieuwd.

Bij de 16weken echo dacht de gyn een meisje te zien, was niet helemaal zeker want ons kleintje wou niet stilliggen. Maar mijn gevoel zegt al vanaf het begin dat het gewoon een meisje wordt!

Nu hoopte ik op bevestiging bij de 20weken echo, maar nu lag ze (denken we :)) al helemaal niet stil.... De gyn denkt wel nog steeds aan een meisje.

hoewel ik dus heel benieuwd ben, zal ik nog even moeten wachten tot onze volgende afspraak op 15/03. En maar hopen dat ze wil stil liggen :)

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

bij ons zoontje wilde we het allebei absoluut niet weten.... nu hebben we laatst besloten het deze keer bij de 20 weken echo wel te willen weten. Waarom nu wel weet ik niet, maar tis meer een gevoel. Hoewel ik blijf twijfelen hoor.... dus of het ook echt gaat gebeuren durf ik niet met 100% te zeggen!

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik wil het niet van te voren weten. Ik vind de praktische voordelen niet opwegen tegen de verrassing.

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij willen het ook niet weten.
    De verrassing na de bevalling is ZO mooi.
    Dat is het wachten wel waard

9. Seth

Seth Niet meer actief

ja wij willen het weten.... al zeggen we van niet....

en wat verrassing betreft.......
    ik vind het altijd een verrassing, alleen weten wij de uitslag wat eerder.. :D

10. NykaH

NykaH Actief lid

3 jul 2009
    154
    0
    0
    Wij willen het ook niet weten. Wij vinden het leuker om het te zien bij de geboorte.

11. Maria74

Maria74 Niet meer actief

De bevalling lijkt mij al verrassing genoeg :) dus wij willen het wel weten!

groetjes

12. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Wij willen het ook graag weten!
    Ik ben veeeel te nieuwsgierig haha!
    En ik denk ook dat de hele bevalling en het krijgen van een kindje en zien hoe hij/zij is, al verrassing genoeg is! :D

13. giraf

giraf Niet meer actief

Dat idee hadden wij ook, ik vind het allemaal al spannend genoeg, dus we wilde graag het geslacht weten.
    Ook omdat we het niet eens konden worden over de kleur van de babykamer. Ik wilde geel, mijn lief niet. Mijn lief wilde groen, maar ik niet. Dus besloten we dat het blauw of roze werd.
    Maar toch, als ik er nu al over nadenk, dan zou ik het bij een evt 2e niet willen weten, maar dan heb ik al eens een zwangerschap en bevalling meegemaakt, dus is het allemaal niet zo "nieuw" meer.

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik wil het niet weten,wil het echt als verassing houden...mijn vriend weet het wel.
    we hebben er goed over gesproken,en hij heeft er totaal geen moeite mee om zijn mond te houden,en je merkt er ook niks van ivm verspreken ofzo....

wel is ie benoieuwd of ik het wel tot het einde volhoudt om het niet te willen weten...

15. Seth

Seth Niet meer actief

beetje off topic:
    maaruhhh vind het altijd zo raar klinken...
    wat het wordt

16. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hihi ja alsof ie als ie eruit komt nog van geslacht kan veranderen

17. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hier 2 x een 20 weken echo gehad en 2x is er gezegd dat ze denken dat het een meisje wordt, de 3e x bij een uitgebreid echoscopisch onderzoek dachten ze ook een meisje.. maar toch ben ik nog wat onzeker of dit echt zo is, want als je iets denkt is het nog niet zeker he :D We wachten de pretecho af, maar we willen het dus wel weten ook al is het de 2e zwangerschap :D
    De eerste x is ons ook super bevallen dat we het wisten... en het blijft idd toch een verrassing hoe je kindje eruit ziet enz ;)

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij willen het heel graag weten!!! :)

Vooral ivm de inrichting van de babykamer, kleertjes enzo, maar ook omdat het dan weer wat concreter wordt allemaal. Jongetje of meisje, het lijkt me allebei zo leuk! En ik wil graag weten wat er dan precies in mijn buik groeit, bij de bevalling komt er al genoeg op je af denk ik...

19. Dolly75

Dolly75 Lid

22 okt 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me volledig aan bij Jopie en al de rest. Wij weten het dus ook niet en laten ons compleet verrassen (ben nu 32 wkn). Lijkt me zo geweldig! Het kamertje is af en kan voor zowel een jongetje als een meisje. Klopt inderdaad van die kleertjes die maar moeilijk neutraal te krijgen zijn. De basis aan kleertjes voor de eerste dagen is er, maar des te leuker als de baby er eenmaal is, dan kan je helemaal los gaan, toch??? :p

20. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    ik weet nog niet wat ik wil........bij Celyn heb ik het niet gedaan en dat had ook wel weer iets

Deel Deze Pagina