zijn wij nou niet normaal... boodschappen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij halen zaterdag alles, en eten wat het snelste bederft het eerste op. We koken donderdag vaak een grote pan pasta of een grote ovenschotel waar we vrijdag ook van eten. Vrijdag is een ren en draaf dag omdat het voor ons beiden vaak de drukste dag op werk is. Vandaar.

Groentes die wij veel eten zijn vaak best goed te bewaren (courgettes, wortelen, prei, paprika). Alleen sla is vrij bederfelijk, maar ik ben de enige die dat eet (neem het mee voor lunch op werk).

Kokkerellen doen ik alleen in het weekend en op mijn mamadag bak ik wat lekkers meestal (werk 4 dagen en op dagen dat we beiden werken houden we van gezond en vooral snel kookbaar eten) - voor de rest van de dagen eten we eigenlijk elke week hetzelfde. Dat shopt makkelijk, we houden wel rekening met seizoensdingen natuurlijk. We eten elke week wel een zelfgemaakte soep - in de winter erwtensoep, in de zomer meer groentesoepjes enzo.

Ik moet wel zeggen, het heeft ons ook wel wat tijd gekost voor we in een routine zaten met maaltijden, boodschappen etc. Toen we nog geen kindje hadden en net samenwoonden haalden we elke dag boodschappen, woonden we veel goedkoper en hielden we zo ruim geld over dat we nooit op boodschappen letten qua geld. Toen kwamen de rekeningen van opvang erbij, een vrij duur nieuw huis, en ik denk dat we rustig van de helft van het geld zijn gaan leven voor wat de boodschappen betreft om nogsteeds veel/hetzelfde te kunnen sparen.

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hier nog zo iemand:) en wij zijn maar met zijn drieen:)

3. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik vind het ook behoorlijk duur als ik sommige reacties lees.

Ik doe hier vrijdags na het avond eten de boodschappen. Met een volle maag koop ik minder lekkers haha!

Incl kratje bier, pak luiers van de Etos en verse groenten later die week ben ik ongeveer 60,- euro kwijt. En dan hebben we elk weekend lekkere smeerseltjes/toastjes en heel de week wat lekkers te knabbelen voor de tv ;)

1,5 x per maand een zak hondenbrokken a 23,- per zak. Eens in de zoveel tijd billendoekjes (grootverpakkingsdoos Etos)

Het is gewoon bijna een sport haha! Máár ik koop veel b-merken. Tenzij ik dat niet lekker vind en het a-merk van dat artikel wel, dan koop ik het A merk.

1 x per maand ongeveer moet ik grotere boodschappen doen. Zoals voorraad "makkelijk koken" aan te vullen.
    Wasmiddel en vaatwastabletten, wc eend en shampoo's, deo's koop ik vaak wel a merken. Maar sla ik in zodra er een aanbieding is. Die dingen heb ik nu wel goed op voorraad.

En dan kom ik weinig bij de Aldi en Lidl omdat ze daar vaak dingen hebben die nét niet zo lekker zijn... ik heb geen zin om voor de macaronimix hier en de frisdrank daar te gaan.

Oh, en we zijn met 3 goeie eters (en hond)

4. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik beken: ik geef er ook teveel geld aan uit..winkelcentrum is naast school en psz, dus kom er echt bijna iedere dag. wil het echt anders, ga mn best doen! zondag bij de lidl geweest, moet er verder voor fietsen, maar is niet erg. schrok idd wel van de prijsverschillen!

5. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Die mix van Koopmans hoeft niet meer te rijzen, even kneden (op de verpakking staat met de mixer met deeghaken, ik doe het meteen met de hand), uitrollen en klaar! :)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik geef de laatste tijd ook veel meer uit. Maar dat komt omdat we nu meer biologisch eten en ik aan de lijn ben ( dat scheelt enorm)

Goedkoop eten is niet altijd gezond merk ik.

7. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    slecht is het niet, wij zijn met zijn 2 en en een kat en 2 vogels wij zijn ook zo iets van 120 euro in de maand kwijt, p.s. wij houden ook van lekker eten.

8. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap dat de grootverpakkingen erin hakken, maar die koop je toch niet telkens. Op een bepaald moment heb je genoeg viscose doekjes in huis en ook genoeg WC papier. Ik red het prima met 50 euro per week voor 3 personen. En wij hebben ook WC papier ;)

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oke...naar aanleiding van dit topic ben ik toch maar eens de aldi binnen gelopen ;)

Ik heb me echt staan verbazen...gewoon de standaard producten zoals eieren, beschuit, water, kinderkoekjes, vlees etc.
    Afgelopen week er weer heen gegaan en toen ook het fruit, groente en vlees geprobeerd! Had oa kip, tartaar en worstjes mee. Weer rond de 20 euro kwijt!

Het probleem is alleen een beetje dat ze niet alles hebben en ik dus meerdere winkels af moet gaan. Dat is best tijdrovend, want met 2 kids ben ik daar de hele ochtend zoet mee.
    De jongste slaapt nog tot ongeveer 10.30, dan zit ik om 11 uur in de auto en ben om 12.30 weer thuis!

Dus ben benieuwd hoe lang ik hier zin in heb! Als ik alles bij de AH haal, ben ik wel het dubbele kwijt aan geld, maar ben ik in een uurtje weer thuis...

Dus het is bij mij een luxe probleem....geld vs tijd!

Nu is het toch pokkeweer, dus morgen ga ik weer even naar de aldi.
    Even de rest doen voor dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Deel Deze Pagina