zijn wij nou niet normaal... boodschappen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik ben gemiddeld 80/90 euro per week kwijt voor de grote boodschappen, en vaak nog een 30 euro tussendoor.

Oke, ik ga altijd naar de Albert heijn, maar koop het meeste eigen merk producten. Ik kan het bij de Lidl of Aldi gewoon nooit vinden.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij eten voornamelijk biologisch, wel vegetarisch maar wel heel uitgebreid . Lekkers en brood maak ik zelf en als ik het ga omrekenen met alle kosten van ook de luiers en de huisdieren erbij zitten we op gemiddeld 70 a 75 euro per week. Hebben enkele jaren geleden voor honderden euro's boodschappen per maand gedaan, vond het op een geven moment gewoon zonde, kunnen veel leukere dingen doen met ons geld. Op het moment is het wel even besparen omdat het nodig is maar we hebben 3 heel ongelukkige maanden achter de rug, letterlijk alles ging hier stuk. Gelukkig ben ik gek op koken en ben ik ook behoorlijk creatief dus een hele erge ramp is het niet.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij drinken verder zelf ook geen alcohol en roken ook niet ofzo. denk dat het hier het meest in de frisdrank zit. man leutert zo ene fles sinas weg en tussen de middag een fles van die nepyogi. is wel maar 49 cent zon fles maar toch

4. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij zijn dat met z'n 4en ook kwijt. Tijd geprobeerd om het met 100 euro te redden maar dat lukt gewoon niet. Zeker niet als er geen aanbiedingen zijn. Wij gaan wel elke week naar AH en beide kindjes nog in de luiers en 1 nog aan de nutrilon. Haal wel zoveel mogelijk B merk maar gezond eten is gewoon duur. Je groente en fruit alleen al. Pfffff en wij halen niet eens zoveel koek, snoep, chips etc. Ik sta iedere keer bij die kassa en denk dan okeeeee??? Katsjing! We zijn zelfs over gegaan op eigen merk luiers, omdat de pampers gewoon niet meer te doen zijn na die 1,5 euro verhoging per pak

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja lees jouw posts ook altijd en dan al die lekkere groentes enzo:D

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    rond de 100 per week 2 volw 1 kind
    maar daar zitten geen luiers wasmiddel schoonmaakspullen bij
    wasmiddellen schoonmaakspullen gel haarlak shampoo enz
    haal ik altijd apart maar niet bij boodschappen

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

We zijn zelfs over gegaan op eigen merk luiers, omdat de pampers gewoon niet meer te doen zijn na die 1,5 euro verhoging per pak[/QUOTE]

nee dat vind ik dus ook echt niet normaal:x alleen vind ik ze shit genoeg toch het best. ze hebben hier snel kapotte billen van andere merken of lekken door of een blok steen tussen dr beentjes. heb al kv, ah, bumblies etc geprobeerd. huggies gaat ook nog wel en die zijn weleens in de reclame 2 pakken voor 16 euro ofzo.... want de pampers in de reclame stelt ook niet veel meer voor:x

8. Djonna

Djonna Niet meer actief

Ow hihi ik heb gerekend hoeveel ik nu kwijt was maar als we het hebben van voor mijn zwangerschap met roken en een wijntje erbij dan kwam ik toch wel uit op 300 per week.... Alcohol was alleen in het weekend maar roken was wel een pakje per dag...

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier komt trouwens helemaal geen alcohol in huis en we roken beide niet.
    Het is echt voornamelijk de frisdrank.. We hebben gisteren boodschappen gedaan en 1,5 liter pakken drinken gekocht.. 2 ervan zijn nu al op!
    Daarnaast heb ik hier in huis altijd wel chips, snoep, koek, groente en fruit in huis..

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok... dat zit er bij mij dan wel allemaal bij.....;)

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja das dus hier ook........

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Haha :D Moet wel zeggen dat we geluk hebben hoor want de groenteboer hier wordt gerund door een Turkse familie en die is over het algemeen veel goedkoper dan de supermarkt of andere groentewinkels. En vooral in het seizoen kopen he :) Maar inderdaad ben gek op bergen groenten en fruit ;)

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    En we gebruiken Friso opvolgmelk en Pampers als luiers..
    Dus ja, dat scheelt ook een hoop als je het vergelijkt met eigen merk.
    Maar ik vind het gewoon een stuk beter, dus ik vertik het om daarop te besparen.

14. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

je bent echt niet raar hoor. Wij hebben helaas (nog) niet zo veel te besteden maar ik heb een vriendin die voor ongeveer 800€ per maand uitgeeft aan de boodschappen. Ze heeft 3 kinderen en koopt ook niet alles van het A-merk maar natuurlijk wel de lekkere dingen... ;) en ook koopt ze veel snoep en lekkers voor de kinderen van het A-merk (voor de figuurtjes die erop staan :D)

En ze zegt zelf ook, als ze het geld er aan uit kan geven, waarom zou ze het dan niet doen?..

hier kopen we trouwens ook wel redelijk wat a-merk.. maar daarnaast kopen we ook heel veel eten in duitsland en zo kom je gemiddeld op een 250-300 euro per maand wat wij uitgeven... alleen snoepen we niet zo veel hier en besparen we hier dus ook veel op ;) maar we hebben ook de becel-boter omdat we die lekker vinden en de nutella en dora-koekjes (snack op school)...

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk vind ik het veel geld (hier reken ik max. 10 euro per dag en dat gaat eigenlijk prima). Weet van mijn ouders dat ze toen wij alledrie pubers waren en er geregeld vriendjes mee-aten e.d. m'n moeder op 120 euro in de week zat aan boodschappen (eenmalige boodschappen). Daar kwam dan nog los brood, groente en vlees bij. Wekelijks ook zo'n 140/150 euro.

16. Djonna

Djonna Niet meer actief

Even een tip van mij koop een doos sinasappels a 15 kilo en persen maar doen wij hier iedere week je bent 15 euro kwijt maar wel iedere dag een vers glaasje sap :)

17. marilouise

marilouise Niet meer actief

50 euro per week voor de boodschappen, en dan heb ik groente en melk dat soort dingen van de lidl , verder eten wij alleen maar rund vlees en kip die halen we bij de poelier en de turkse slager, verse groente op de markt en kaas van de kaasboer. luiers zitten hier niet bij in ik geef 25 euro per maand uit aan luiers, schoonmaakmiddelen haal ik altijd veel inde aanbieding.

van die 50 euro houd ik vaak nog over dit gaat in de pot voor leuke dingen en heb zo altijd een reserve mocht het nodig zijn !

en we kauwen echt niet op een houtje en hebben ook redelijk wat a producten in huis, (margarine bak en braad boter) maar kan niet zeggen dat die altijd lekkerder zijn !

18. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Wij moeten het doen met 90 euries per week.. Daar haal ik alles van.. Boodschappen + alle andere dingen die we nodig zijn (kleren, wasmiddel, medicijnen kat, voer voor de beestenboel enz. enz.) Zou soms wel makkelijker zijn dat je zonder limiet kunt boodschappen.. Nu is het vaak keuzes maken, hebben we het wel/niet echt nodig.. Niet echt nodig, laten liggen.. Wel echt nodig, dan toch vaak het goedkoopste..

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik kom nu ook wel iets over de 100 euro moet ik zeggen.. maar goed, ik heb dr 2 fulltime in de luiers, 1 die s'nachts nog een luier draagt. Hypoallergene voeding en een man die los gaat s'avonds wat betreft koek, chips en frisdrank.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij geven ook wel erg veel geld uit aan boodschappen (te veel eigenlijk), ik denk gemiddeld wel zo'n beetje hetzelfde als jullie. Wij zijn dus ook met twee volwassenen en twee kinderen.

Wij eten echt niet overdreven luxe ofzo, maar we eten gewoon heel veel ;).

Deel Deze Pagina