zijn wij nou niet normaal... boodschappen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Tussen de 100 en 130 euro in de week. Afhankelijk of we wasmiddel, vaarwastabletten en shampoo nodig hebben. We zijn wel met z'n vijven. Dit is incl pakjes drinken voor school en koekjes voor in de pauze. We roken niet en drinken zelden. We halen 1x in de week boodschappen bij de ah en gaan tussendoornig even langs de buurtsuper voor nieuw brood, beleg en extra melk.

2. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Wij geven gemiddeld 120 per week uit aan boodschappen (incl. luiers / schoonmaakmiddelen etc.) Meestal betaal ik er ook nog cadeautjes van.
    Pin aan het begin van de maand een vast bedrag en daar wil ik het dan mee doen de rest van de maand.
    Bij mij helpt het goed om te zien hoeveel geld je nog hebt. I.p.v. alles pinnen en geen onverzicht meer hebben.

Verder is het toch prima als je meer uitgeeft aan boodschappen dan anderen? Als je het ervoor over hebt is dat toch goed.

Wij zijn het bedrag wel aan het verlagen (proberen we), gewoon omdat ik het liever ergens anders aan uit geef.

Ben nu ook meer op aanbiedingen aan het letten. En doe vaker mee aan geld terug acties.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Als ik kon dan zou ik ook niet zo kijken naar de aanbiedingen en zo ... maar helaas het is niet anders. Maar het is toch helemaal niet moeilijk om 150 euri uit te geven aan boodschappen ... hoef je helemaal nog niet zoooo gek voor te doen vind ik.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij zijn 120 euro per week kwijt en dat is dan inclusief luiers, babyvoeding ed.
    Alleen aan luiers en babyvoeding ben ik ook al 30 euro per week kwijt.

Wij zijn met zn vieren trouwens.

5. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik wou dat ik het kon...hier is het soms echt ieder dubbeltje omdraaien. Maar ja, daar hebben we dan ook weer zelf voor gekozen doordat ik thuis ben sinds de oudste geboren is.
    Alles bij elkaar doe ik voor ong €250 boodschappen per maand.
    Als je het kunt en het ervoor over hebt, geniet er dan dewoon van zou ik zeggen.

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het blijft een lastig geheel hoor, die boodschappen. Wij eten zeker ook geen biefstukken, maar in het weekend komt er zaterdagavond wel wat lekkers op tafel ( niet buitenissig veel of duur) en mijn wederhelft lust dan ook wel een biertje. Verder gaat het toch vooral op aan normaal eten, maar wél mager vlees, verse groenten en fruit, melk, verzorgingsproducten zoals shampoo, luiers etc en zo af en toe (en da's altijd een dure) was- en schoonmaakmiddelen.

Deze week nog hebben wij er ons over verbaasd dat er nog zoveel boodschappengeld uit gaat, terwijjl we dus -zoals gezegd- nu echt niet gek doen.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook wel zo'n €100,- denk ik. En Kyra is al uit de luiers, dus die hebben we niet meer nodig. Ik doe dan een paar keer per week boodschappen en dan ben ik toch elke keer zo rond de €30,- kwijt, voor 2 dagen ongeveer! En dan doe ik echt niks geks ofzo.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik weet niet precies wat ik aan boodschappen uitgeef... maar ik heb voor mezelf een budget van 200 euro per week. Daar koop ik alle boodschappen van (incl. luiers en wasmiddel), benzine (50 euro per week), en de extra's die je door de week heen kwijt bent (entree speeltuin/kopje koffie ergens/lunch op mijn werk/drogisterijspullen etc.). Vaak gaat die 200 wel op, en vaak ook niet. Het hangt een beetje van de week af.

Al met al schat ik dat ik zo'n 100 á 120 euro per week aan boodschappen kwijt ben.

Ik vind het ook knap als je voor 50 euro de hele week kunt eten. En ik ben ook blij dat ik dat niet hoef te doen. Ik zou echt gek worden.

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook altijd zo'n bedrag kwijt.. En wij zijn met z'n 3-en. Maar ik moet zeggen, sinds "onze" Super de Boer een Jumbo is geworden, zijn we wel een paar tientjes minder kwijt! Dus zo'n 130-140 euro per week dan, dat is incl pampers, schoonmaakmiddelen, wasmiddel (das duur!) en dergelijke. En ik koop veel spul biologisch (vlees,groente, melk, kaas, eieren, ander broodbeleg), dat tikt ook mee.

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Boodschappen zijn gewoon duur.... ! Natuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar ik vind dat je ongemerkt erg veel kwijt kunt zijn aan de wekelijkse boodschappen.

Van huis uit zijn mijn man en ik altijd gewend dat er álles in huis was. Mijn ouders deden voor 200 gulden (!) een week boodschappen, en dan haalde mijn moeder doordeweeks nog verse groenten en brood bij. Dat zal in totaal dus zeker 250 gulden in de week geweest zijn.

Wij kunnen dat ook. Maar we doen het niet. Want ik ben heel bewust van wat ik uitgeef en ik vind het gewoon zonde om teveel uit te geven! En daar zit het verschil denk ik...

@TS: ik weet niet wat je met je topic precies wilt bereiken? Als jij wilt laten weten dat je totaal geen besef hebt van wat je uitgeeft, dan lijkt me dat niet iets om heel blij mee te zijn... ;) Ook al heb je geld als water, dan nog lijkt het me voor jezelf prettig om te weten waar je het dan aan uitgeeft. Dat geeft inzicht in je financieen, en het lijkt me alleen maar goed om dat te hebben!

11. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wij hebben een tijdje 80 euro per week gepind en konden daar prima mee uit. Nu pin ik het niet meer van te voren dus de kosten zullen vast iets gestegen zijn. Maar toen we nog de hele dag luiers nodig hadden kwamen we niet boven de 100 euro. En nu zonder de luiers komen we weer op zo'n 80 per week uit. Met z'n drieën. Gisteren 'grote boodschappen' gedaan voor 50 euro en dan zaterdag nog en maandag weer voor zo'n 15-20 euro per keer. Onze grootste kosten zitten in de frisdrank en kaas/vlees(-waren). Ik probeer wel van het seizoen/aanbieding te eten. Vind het niet nodig meer geld uit te geven, worden we alleen maar dik van ;)

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier is het geen kwestie van moeten, maar geef het liever aan iets anders uit, opleiding, vakantie leuke dingen. of eens met de feestdagen wat extra's en zo blijft de spaarrekening ook lekker gevuld, hoeven we ons daar geen zorgen om te maken !

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij zijn ook zoiets kwijt hoor en ook iedere week vragen we ons af waar het aan besteed wordt omdat we echt geen luxe artikelen halen en ook voor de euroshopper gaan. Nu moet ik wel zeggen dat we altijd boodschappen doen bij de AH en als we bij de Deen boodschappen halen ben ik zo'n 20 euro per week minder kwijt. En ik haal dagelijks mijn groentes vers, totaal zitten we dan per week op hetzelfde bedrag als jij, met luiers ed erbij.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij zijn met zijn drieën en zijn ongeveer 100 euro per week kwijt. Ik probeer het altijd van 80 euro te doen maar vaak komt er dan nog wel wat bij als ik een keer luiers insla ofzo.
    Dat doe ik wel zoveel mogelijk in de aanbieding, dus bij het kruidvat 2+1 gratis ofzo.

Alleen al vlees voor het avondeten, broodbeleg, fruitdrankjes voor mijn man (die zijn duuurrrr!), kaas kopen we in plakjes omdat manlief anders zijn vingers continue openhaalt aan de kaasschaaf (hork :p) en dat is ook erg duur.
    Brood halen we bij de plus want dat is lekker en niet duur.
    Wij zijn wel vrij verwend en lusten veel cheap-ass producten gewoon niet. Sommige dingen vinden we juist lekkerder van de goedkope merken maar dat zijn er wel minder dan die we niet lekker vinden.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier ging dat ook zo... soms wel meer dan 200/250 per week! ook wij hoeven niet zuinig aan te doen maar ik vond het wel erg zonde.... ik zit nu op 150 per week waarvan ik nog 20 opzij zet op mn profijt spaarrekening.... en ik merk geen verschil in wat we eten maar wel dat we niets meer weg hoeven te gooien en ik veel bewuster ben geworden van wat ik waaraan uit geef!

bevalt me goed zo... deze week ben ik 80 euro kwijt geweest aan boodschappen... en ik heb van die 150 ook nog leuke gympen van vingino kunnen kopen voor mijn oudste dochter!

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Tegenwoordig pin ik het ook van te voren maar dan nog vind ik het moeilijk uitkomen. Ik pin zó'n 300 euro en dat is exclusief shampoo, tandpasta e.d., pampers, brood, kaas en vlees. Brood haal ik bij de bakker, kaas bij de kaasboer en vlees bij de boer. En shampoo e.d. bij drogist. Dus alles bij elkaar geteld zitten wij ook wel aan een aanzienlijk bedrag per maand. En dan doen we ook echt niet gek. Ik haal tandpasta, shampoo, wasmiddel, vaatwastabletten etc. vrijwel altijd in de aanbieding. En ik koop niet allemaal A merken, wij drinken geen frisdrank, eten wel veel vers groente en fruit. Vraag me soms ook wel eens af waar het allemaal blijft.

17. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik zie het wel al bij mijn schoonouders die gaan hier op het dorp naar de supermarkt, en die zijn samen minimaal 150 euro per week kwijt.

Laatst heb ik d'r een keer meegenomen naar een supermarkt 5 km verderop en was ze voor "ongeveer dezelfde boodschappen " ineens nog maar 60 euro kwijt en dat was niet de lidl of de aldi maar de jumbo.

ik ben overdag thuis en lees aandachtig alle foldertjes door, schrijf wat ik nodig heb en wat waar in de aanbieding is, meestal ga ik zo op die manier de lidl/ aldi en dan de jumbo langs zitten vlakbij elkaar.

wasmiddel enzo koop ik vaak in de aanbieding, luiers net zo (haal ook regelmatig op woensdag bij de etos dubbele babyzegels )

het is een beetje een sport geworden ook !;)

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

in de goede tijd dat mijn man een heel goed salaris had.. deden wij ook voor 150 euro aan boodschappen lekker vlees van de slager etc etc..

nu red ik het met 50 euro in de week incl rookwaren voor man en luiers. wat een weg gegooit geld denk ik nu :$ :)

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou, hier gaat ook wel 150 euro per week aan boodschappen er door hoor. En dan doe ik nog niet eens zo heel gek. 2 Pakken luiers en opvolgmelk is al 30 euro. Bezuinigen hoef ik gelukkig niet op boodschappen, want mijn man zou dat vreselijk vinden. Die is gehecht aan zijn stuk vlees, zakje chips en lekkere koeken :)

20. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit ook wel rond de 150 euro per week. Voor 3 kinderen en 2 volwassen, 1 kind in de luiers. Maar hier eten en drinken ook oppaskindjes mee;) vier dagen in de week.

Wij hebben niet de luxe dingen, geen dure toetjes, meestal gewoon yogurt/Vla, er gaat hier wel veel fruit doorheen trouwens. Vleeswaren ook veel en minstens 1.5 brood per dag. Roosvice, limonade ook aardig wat. Wij drinken dan weer niet veel frisdranken.

Alcohol heel soms een wijntje en roken doen we ook niet.;)

Deel Deze Pagina