Ik ben ong. 70 euro per week alleen aan boodschappen kwijt en dan halen wij alleen een per maand het frisdrank bij de Lidl. Daar zit ook het voer voor de honden niet bij en het brood van de bakker. En dan zijn wij met zijn 2e!
De boodschappen kosten hier zo'n 500 euro per maand. Inclusief drogist, bakker, kaasboer. Exclusief benzine.
Wij geven ook zo'n 500 per maand uit aan boodschappen, fruit en groente bij de hroenteboer en vlees bij de slager.
wij zijn dit ook kwijt elke week. kom nooit onder de 100 euro en wij eten ook niet alleen biefstuk etc. Wel veel lekkere dingen...
[@TS: ik weet niet wat je met je topic precies wilt bereiken? Als jij wilt laten weten dat je totaal geen besef hebt van wat je uitgeeft, dan lijkt me dat niet iets om heel blij mee te zijn... Ook al heb je geld als water, dan nog lijkt het me voor jezelf prettig om te weten waar je het dan aan uitgeeft. Dat geeft inzicht in je financieen, en het lijkt me alleen maar goed om dat te hebben![/QUOTE] ben maar niet bang ik heb prima inzicht in mn financieen. wilde alleen weten of ik nou de enige was die elke week een kar met een kop erop heb in de winkel en geld als water heb ik ook niet en verder ben ik heel blij met mezelf... dank je wel
ik ben met 6 man waarvan 2 in luiers.. en als ik alles op tel... dus incl vlees brood etc... ben ik per week 100 euro kwijt.. en dan heb ik frisdrank, beleg, alle drogisterij artikelen etc.. heb altijd lekkers in huis. maar ik let wel op de prijzen.. zo ga ik 1 keer in de week naar de supermarkt.. en dan ben ik tussen de 60 en 70 euro kwijt.. 1 keer in de 2 maanden ga ik naar een slager die prima vlees heeft .. daar koop ik dan alles wat ik hebben moet en dat vries ik in.. is zon 80 tot 100 euro.. (hij heeft om de zoveel tijd van die gooi en smijt acties en sla ik in) luiers etc.. koop ik in het groot in met de LIHL bonnen.. of in de aanbiedingen in duitsland.. zo ook mijn wasmiddelen en andere drogistartikelen.. zo kom ik op een gemiddelde van 100 euro per week
Hier ook hoor, en dan heb ik vaak nog niet alles en kunnen we door de week nog bijhalen...vraag me ook af hoe het steeds kan hihi...
Wij ook minimaal 120 euro per week en dan zijn wij maar met zn 3-en.... Bij de supermarkt meestal zo'n 60 euro, maar dan halen wij wel vlees enzo bij een echte slager zegmaar, is wel een stuk duurder . Denk op zaterdag zo'n 30 euro daar voor wat vleeswaren en vlees voor het weekend (meestal op zondag een biefstuk of schnitzeltje). En dan doordeweeks nog wat bijhalen, meestal in totaal zo'n 30 euro ook. Dus dan kom je op 120 euro per week. Zou ik echt niet weten hoe het goedkoper moet, we eten echt geen buitensporige dingen :S
Inclusief luiers en verzorgingsartikelen komen wij ook wel makkelijk aan de 400 / 450 per maand. We zouden graag met minder willen doen, maar lukt ons gewoon niet. We doen al een gedeelte boodschappen bij aldi of Lidl, groente en fruit van de markt of turk. Daarbij hebben wij echt geen luxe dingen. We hebben wel duur brood. Eten speltbrood ivm kindjes met kma en daarnaast is sojamelk en yoghurt ook wel duurder dan gewone melk. Ik vind het knap hoe mensen voor 50 euro boodschappen doen, krijg ik echt niet voor elkaar.
Jeetje ik vind dat toch wel veel hoor. Wij zitten op zo'n 50 a 60 euro inclusief luiers en dat vind ik meer dan genoeg.
Poeh, ik schrik wel een beetje van de bedragen die voorbij komen. Ik ben tussen de 50 en 75 euro kwijt voor weekboodschappen inclusief wcpapier, schoonmaakspullen, wasmiddel enz). Dan eten we scharrelkip, biologisch rundvlees, veel verse groente (blik/pot vind ik echt niet eetbaar), vers fruit, biologische yoghurt (die vind ik lekkerder dan de gewone magere yoghurt). Scheelt wel dat we geen frisdranken drinken, bijna nooit vleesbeleg op brood hebben en zelden een kratje bier halen. Ik gebruik nauwelijks pakjes/potten, ik maak het liever zelf, dan weet ik tenminste wat erin zit. Ik haal liever ook niet teveel lekkere dingen, omdat ik die in een vreetbui zo allemaal naar binnen kan werken, zelfbescherming dus Daarnaast vind ik het belangrijk dat tussendoortjes ook gewoon gezond zijn, dus dan neem ik liever fruit of een bakje yoghurt dan koek of chips. Hmm... nu ik dit allemaal zo opschrijf snap ik ook eigenlijk wel dat mensen makkelijk meer uit kunnen geven, onbewust besparen we flink op de boodschappen door de keuze voor een bepaalde eet/levensstijl
Nee hoor helemaal niet raar ! Denk dat ik hier ook makkelijk voor 100 euro per week aan boodschappen haal! De ene keer meer als de andere keer, wij zijn met zijn 2en en 4 huisdieren! Straks in augustus komt kostenpost luiers ect er ook bij! Zal dan wel eens kritisch naar het boodschapgedrag kijken haha!
Ik weet het ook niet precies schaam schaam. Maar het totaal weet ik wel, tanken, drogisterij, boodschappen komt op zo'n 800 euro. Maar, ML moet wel 4 keer per week (omgerekend) 70 km. rijden (heen en terug) dus tanken kost wel wat, al zijn we goedkoper uit met een kleinere auto nu. Ik denk dat daar ook wel een keer een broodje eten bij de V&D bij zit etc. Omgerekend voor boodschappen gok ik nu op zo'n 400 a 500 per maand. Ik vind het zo makkelijk oplopen, soms zijn we even 'makkelijk' en schrik ik me lam bij het afrekenen. Pfff... We zijn overigens met 4 personen, 1 poes, 1 konijn. Katten en konijnen eten erbij berekend, kattengrit (biologisch afbreekbaar) niet.
Dat halen wij ook met gemak Eefke... Weet het bedrag niet eens precies , maar het komt zeker wel flink over de 100 p/w. denk eerder richting 200. Het wisselt wel hoor, maar zeker wanneer ik niet werk (nu met verlof) koop ik veeeeeeel meer als normaal hihi. (hier kan het ook gewoon hoor, anders zou ik het echt niet doen!) We werken er hard voor Heb trouwens ook heel andere tijden gekend, aan het begin van onze relatie (schulden manlief die afgelost moesten worden), minder goede banen toen nog. Maar wel flink geknokt om het veel beter te krijgen Dus weet ook hoe de keerzijde is, daarom geniet ik er nu ook echt van!
wow wat een bedragen zeg, maar joh als je het kan doen waarom niet, iedereen zijn manier, ik kan het niet, maar geloof me tis niet makkelijk hoor, zo eten we rustig een week lang geen groente of uit een potje omdat het niet anders kan, zou het liever zien zoals jullie haha, en nee ben niet jaloers hoor, gun het iedereen. wel grappig om te lezen, ooit is er hier een tijd geweest, toen manlief nog een goed betaalde baan had, en dsb de rente nog niet debiel hoog had, dat we ook redelijk goed rond konden komen zonder na te denken, toen was ik ong 80 euro per week voor 2 personen kwijt, toen dacht ik ook het kan niet minder, maar nu als het moet leer je het wel, meiden gewoon lekker van genieten, en nee je bent niet gek, mijn ouders halen ook zeker voorr 80 euro per weeek met hun 2en,
voor jou heb ik dus oa ook diep respect meid ik weet een beetje van je situatie door mee te lezen. wel sportief dat je dan nog zo kunt reageren
Wat een bedragen. Als ik mezelf helemaal laat gaan in de supermarkt kom ik op een euro of 80 voor vier personen. Luiers en rest van de verzorgingsproducten zitten hier niet bij. Maar zou 150 euro aan boodschappen echt zonde vinden, koop ik liever een broek extra
Wat mij opvalt is dat de mensen die het te veel geld vinden of geen kinderen hebben of een kleine kind(eren). Onze oudste twee eten veel, allebei ook gewoon een stuk vlees maar ook zo vier boterhammen tussen de middag en 2 in de ochtend. Ze sporten beiden veel dus verbruiken veel energie. Het is niet zo dat we veel snoep of lekkers in huis halen er gaan soms dagen voorbij dat ze niet om een snoepje vragen eten liever fruit, tomaat, komkommer. Maar we eten elke dag vlees en groente maar wel met 4,5 personen! Daarnaast moeten ze elke dag een pakje drinken mee naar school met een koekje. Ik denk dat een hoop van de mensen de het te veel geld vinden zich verkijken om wat kinderen kosten als ze wat ouder zijn.
wij zijn met 3en, en elke week minimaal 140 kwijt en dat is zonder pampers, zonder wasmiddel/vaatwasmiddel en shampoo, etc luiers en wasmiddel,etc koop ik vaak een hele hoop in 1x als er een aanbieding is en heb ik meestal een voorraad voor 6 maanden van ik vind het dan ook erg knap om te lezen dat sommige meiden het van zo weinig doen, ik zou het niet kunnen. na een week is al het eten dan ook weer op, we gebruiken zeg maar wel alles en gooien niks weg. zijn grote eters