zijn wij nou niet normaal... boodschappen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij gooien ook niks weg.....nee dat vind ik echt zonde

2. Ja maar ik lees hier ook berichten van 500/600 euro of meer met kleine kinderen of zelfs met zijn 2en.

Wij zitten aan de 400 euro, met 2 volwassenen en een kind van 2.5 die echt wel veel eet voor haar leeftijd.
    Maar als ze straks naar school gaat of zels nog groter wordt dat echt niet ineens een paar 100 meer hoor wat ik dan uit ga geven.

3. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Hier 450 per maand met zijn 4tjes en daar zit luiers er ook bij.

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.623
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    hier 100 euro per week,2 volwassenen en een tiener en das voor ons nog uitgebreid,als het moet lukt het ook met 70 euro per week.
    Maar wij eten niet elke dag vlees,misschien scheelt dat?

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gemiddeld ben ik 75 euro per week kwijt, de ene keer meer dan de andere keer. inclusief luiers, shampoo etc... exclusief sigaretten datwel..

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier net zo! Doe echt niet gek en toch altijd rond de 130 euro kwijt bij de jumbo.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dat zal best al schelen idd. vlees is hier toch wel gemiddeld zon 4 euro per dag. ( de ene keer gehakt maar vaak ook kip en das weer duurder) dus zeg maar 4x 5 is al 20 euro) zeg maar 2 dagen in de week dat we geen vlees hebben ivm friet of brood

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook jumbo:D

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier hebben wij een budget van 350 euro per maand inclusief luiers etc ingepland. Ik doe nooit super zuinig maar red het hier altijd makkelijk mee.

Ik koop vrijwel geen a merk. Vind het eigelijk onzin. Alleen bier is volgens mij a merk hier en de deo van mijn man.
    Ik doe boodschappen bij de aldi omdat ik de producten daar fijn vind en het gewoon goedkoper is.
    Als bijv vleeswaren afgeprijsd zijn en ik vind ze lekker dan haal ik die.
    Een aantal dingen haal ik wel bij de dekamarkt maar dan nog haal ik daar huismerk.

Luiers komen van de kruidvat (2 kids in de luiers) en doekjes zijn van zwitsal (toch nog een a merk).

Ik koop gewoon wat ik wil. Mijn man eet wel 2 dagen gemiddeld per week op zijn werk...

Frisdrank drinken we vrijwel niet...
    Wij eten wel elke dag vlees en mijn man vaak nog 2 stuks.

10. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Wij geven (ongemerkt) toch ooknog best veel uit. Ik gok rond de 90 euro per week, voor 3 personen. Dat is inclusief luiers enz.
    Ik heb wel het idee dat boodschappen duurder zijn geworden!

11. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn man boodschappen doet......zijn we zo'n 80 euro kwijt. En als ik boodschappen doe dan zo 120 euro. Mijn man volgt dan namelijk mijn lijstje en ik bedenk ondertussen wat ik nog kan gebruiken of sla een voorraadje in. Wel met pampers en nutrilon. Ik ga dan ook nog 1 keer per week naar de slager ben dan ook zo'n 30 euro kwijt. Wij hoeven dan ook niet te bezuinigen maar wij weten wel hoe dat moet, ook wij hebben het wel een een periode met minder moeten doen.

12. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is vrij simpel, als je niet hoeft op te letten doe je dat vaak ook niet. Totdat je in een situatie terechtkomt dat je wel moet opletten. En dan wordt het ineens een sport om te besparen.

Dat is mij overkomen. En dan heb ik het nog niet eens slecht hoor maar ik doe van 60 euro per week boodschappen. Vroeger boeide me dat niet.

En geloof het of niet, nu vind ik het geen moeten meer maar vind ik het gewoon een sport. Het is serieus echt gewoon heel leuk om nog van die 60 euro over te houden.

Oh enneh, die sinas van de ES is zoveel lekkerder dan Fanta :D. Maar da's natuurlijk wel persoonlijke smaak :).

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wij zijn met zijn drietjes, zoontje van drie.

We geven in de lidl wekelijks zo n 55 a 65 euro uit, incl luiers en billendoekjes. Ik haal door de weeks nog wat dingetjes bij die op gaan, zeg voor 15 euro.

We hebben drie honden, die reken ik niet wekelijks mee, daar bestellen we eens per drie maanden een grote zak royal canin via de fokker voor 34 eur.

Mijn paarden zitten hier ook niet in.

14. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb geen flauw idee wat we nou precies aan boodschappen uitgeven. We kopen heel veel dingen groot in als we op bezoek gaan bij (schoon)familie in Engeland en Nederland (elke 2 maanden ongeveer). Dat zijn dingen die daar gewoon beter/lekkerder zijn, maar ook luiers/melkpoeder, die zijn bijvoorbeeld weer goedkoper in Engeland. Maar dan draaien we er per bezoek wel honderden Euro's doorheen. Daarnaast slaan wij hier elke twee weken groot in bij Aldi/Lidl en plaatselijke Supermarkten, afhankelijk van wat we nodig hebben (zo'n 150-200 Euro), en tussendoor nog wat extra behoeften (zo'n 50 euro per week schat ik) Oh, en elke dag een vers stokbrood bij de plaatselijke bakker - € 1,- ;)

We zijn met zijn drietjes trouwens. (baby van 13 maanden)

15. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik denk ook dat ik wat meer kwijt ben dan nodig zou zijn elke maand...
    We zitten op zo'n 80 a 90 euro per week gok ik. Het wisselt heel erg. We halen boodschappen bij de AH, Turkse winkel ( boffen, want die hebben we ook hier dichtbij - scheelt nogal voor vers fruit en groente! ) en bij de Eko. We letten er niet heel erg op, maar probeer wel altijd zoveel mogelijk producten te kopen/gebruiken die in de bonus zijn.

Je hebt ook vaak van die 35% korting producten... Neem ik ook vaak mee en gebruik die dan nog dezelfde dag! Scheelt aanzienlijk en is prima eten!

Ik wil wel wat meer mijn uitgaven wbt boodschappen in de gaten te houden. Vind sommige dingen onnodig duur en ook onnodig voor ons om in huis te halen...

Ik heb dan nog wel geen kindje, maar voldoende ervaring met luiers :D. Ik ga dadelijk voor kruidvat luiers... Ik zweer erbij! Beter te betalen dan Pampers en ik vind ze vele malen sterker!

16. Djonna

Djonna Niet meer actief

Heb even stiekem uitgerekend wat wij nu ongeveer kwijt zijn aan boodschappen en benzine en zitten dan toch gauw op een kleine 1100 euro per maand. Maar het is wel elke dag 120 km reizen met de auto en familie die ver weg woont...

Verder slaan wij altijd groot in halen dus 6 pakken fris van alles veel vlees etc en ja wel van de groothandel want dat vinden wij het lekkerst en vaak gaan we nog 1 a 2 x uit eten.... Per maand dan he!!!!

Maar nu de keerzijde ik heb ook jaren rond moeten komen van 30 euro per week dus ik geniet er nu ook wel heel erg van dat we naar familie kunnen etc.

17. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier ook het zelfde;)

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij hebben ongeveer dezelfde leefwijze, op het vleesbeleg na want manlief eet elke dag vlees op zijn brood. Potten groente eten wij nooit, alleen vers. Maar met deze leefstijl kom ik echt niet lager dan 70/80 euro, zonder verzorgingsproducten. Ik heb het idee dat gezond eten juist duurder is. De macaroni van bijv de aldi zal goedkoper zijn dan de macaroni die wij eten. Wij eten namelijk alleen volkorenproducten wat betreft pasta.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dat denk ik ook hoor. ik bedoel er gaan hier al zon 3 komkommers doorheen, 2 bakjes tomaten, veel uien ( uien gaan hier overal op en doorheen) eet veel rauwkost op brood en bij de maaltijd. appels en bananen voor de kindjes, van de week halve watermeloen gekocht ok is de tijd nog niet echt maar ja zwanger hahaha. verse groente zijn idd altijd duurder als pot, vleeswaren zon 7 a 8 ons per week en dan over het algemeen rookvlees, ham, casselrib,de magere soorten, wij eten bijna een volkorenbrood per dag. yoghurt hebben we dan wel weer goedkope en melk gewoon zon 2 liter tank.

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

#120 Eefke84, 30 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2012
    ik vind het wel jammer dat we hier geen turksewinkel hebben in de buurt ( platteland)anders ging ik daar echt wel naar toe. lekker! wel een shoarmaboer maar ja die verkoopt alleen vette hap:D

Deel Deze Pagina