zijn wij nou niet normaal... boodschappen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    turkenwinkel? kan je ook anders benoemen hoor...:(

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nog even als toelichting, waarom ik denk dat wij het van 70 euro per week redden:
    op dinsdag en donderdag werken wij allebei, dus maandags en woensdags koken wij voor 2 dagen tegelijk, zodat dochterlief een prakje mee kan nemen naar de gastouder en wij bij thuiskomst enkel wat op hoeven te warmen.
    Verder zijn wij nu evenveel kwijt als toen onze dochter er nog niet was, en dat heeft alles te maken met dat we veel bewuster zijn gaan koken en erop letten dat we zo weinig mogelijk weggooien: zonde van ons geld en ik vind niet dat ik dat kan maken ten opzichte van mensen (hier in NL of elders in de wereld) die (te) weinig hebben om te eten.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou sorry hoor zo noemen we dat hier. hoe moet het dan turkse winkel?:( zie het verschil niet maar ja. maar goed hier hebben we het dus over een turkenwinkeltje wat we hier niet hebben helaas;)

4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik weet niet precies wat ik uitgeef aan boodschappen. Zal zo rond de 100 euro zijn.
    Wij zijn maar met zijn 2en... :p

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vond 'm ook niet zo politiek correct, moet ik zeggen... Turkse winkel klinkt totaal anders dan turkenwinkel. Het eerste is gewoon een feitelijke benaming, de tweede klinkt toch niet zo positief.
    Maar da's misschien net wat je gewend bent.
    Had ooit een vriendin die in Zuid-Afrika opgegroeid was en die noemde zwarte mensen zwartjes. Was daar een heel normale benaming, maar heeft ze hier snel afgeleerd, (ook omdat het absoluut niet haar bedoeling was om anderen negatief neer te zetten).

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou heb hem speciaal aangepast hoor dus ontopic maar weer.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Ik houd alleen bij wat ik uitgeef, ik let dus niet op ;) Simpel omdat het kan en wij daarvan genieten.
    Ik geef zo'n 450-500 euro per maand uit. Incl 2 keer pampers (zoonjte dan alleen nog snachts) en schoonmaakmiddelen en verzorgingsproducten.
    Laatste tijd zijn de boodschappen wel weer duurder geworden merk ik..

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier 30 euro per week (3 weken) en 1 week 40 euro
    Ik heb het totaal niet breed dus kan gewoon niet anders.
    Van de 30 euro heb ik dan vlees , aardappels, groente vers/pot ,iets lekkers voor de zaterdagavond , toetjes voor mijn kleine man, drinken en 3 hele broden.
    Vlees, beleg en brood vries ik in.
    Dit houd in: Vlees aanbiedingen, beleg koop ik dubbel dus voor anderhalve week en de 3 broden worden verdeeld per 4 in boterhamzakjes (volgen jullie t nog haha)
    Aan de 40 euro kom ik als ik wasmiddel/verzachter, luiers (voor de nacht voor boef) of schoonmaakmiddel nodig hebt.

Vlees, beleg , brood, schoonmaakmiddelen,drinken en toetjes haal ik bij de Aldi
    Aardappels, groenten, luiers en wasmiddel bij de Bas

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    50 euro in de week, soms 70 met luiers en verzorgingsullen erbij, dus valt mee haha

10. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik zie alleen niet in waarom je je af moet vragen of je wel 'normaal' bent als je een paar honderd euro per maand uitgeeft aan boodschappen. Waarom zou dat niet 'normaal' zijn? Is m.i. net zo 'normaal' als iemand die 50 euro per maand uitgeeft. Ieder leeft naar zijn/haar inkomen...

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    550,- pm met 5 man (ik, man 2, zoon van 13, zoon van 15 en Wendy van 3) en 2 honden.
    We proberen iedere maand weer om met minder te doen maar het wil nog niet zo lukken.
    Weet ook niet of het kan. Maar met proberen is niks mis toch!?
    Maar is dat zo veel dan voor 5 man en 2 honden? :(

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik vind het errug veel!

Wij zijn met 3 (twee volwassenen en een dreumes) en proberen niet over de 50 euro per week uit te komen (inclusief luiers).

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik herken het wel. ik probeer het boodschappen doen te beperken tot 2 of 3 keer in de week ipv elke dag, dat scheelt ook al.
    en broodbeleg zoals kaas kan ook best prijzig zijn, de kaas die wij lekker vinden kost al gauw bijna 3 euro voor een pak gesneden plakken en dan heb ik het nog niet eens over het luxe vleesbeleg zoals rosbief en osseworst ed. Dit koop ik ook niet elke week omdat alleen ik het lekker vind. ook van de pakken koffie was ik laatst geschrokken, bijna 5 euro voor een snelfiltermaling van K&G. Ook het gewone vlees is niet heel goedkoop, een bakje kipfiletblokjes is al snel 3,50 zo lopen je bedragen aardig op zonder dat je het doorhebt.

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Sinds een maand of 3 houden wij het bij wat we uitgeven aan boodschappen.. Pin nu aan het begin van de maand 400 euro en dat gaat dus helemaal op.
    Betaal er alleen bakker en supermarkt van. Nu hebben wij hier in het dorp alleen een Dekamarkt. niet echt de goedkoopste supermarkt volgens mij. Verder hebben wij altijd brood van de bakker. Vind supermarkt brood echt niet lekker.
    Gebruik trouwens ook wel veel a merken. Heb een man die echt een zeur is met dat soort dingen;) Ach en calve pindakaas en coca cola bijvoorbeeld vind ik toch echt wel lekkerder hoor dan eigen merk..

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Ts: Nee hoor...hier ook veel aan boodschappen kwijt. Wij letten er eigenlijk ook niet op wat we kopen en gaan zeker niet de koopjes af. Als we moeten bezuinigen zou dat zeker op de boodschappen kunnen.
    Wij zijn gemiddeld 125 euro per week kwijt.
    en ook wij halen geen gekke dingen in huis...maar wel veel A-merken.

16. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

ik weet niet hoor, maar 100 euro per week vind ik echt heel erg weinig voor een gezin. Op zappybaby, een belgische site, loopt een vergelijkbaar topic en iedereen is toch makkelijk 130-150 euro of meer per week kwijt ... is het dan zo'n verschil met nederland?

bij ons was dat ook zo, door naar de lidl te gaan heb ik het kunnen terugschroeven naar een 100 euro per week voor 4 voor alles.
    We eten nu goed maar toch minder uitgebreid dan vroeger en moeten ons toch meer luxe dingen laten.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ah lekker watermeloen! Groente en fruit zijn ook prijzig, meer dan de helft van ons boodschappenlijstje bestaat uit groente en fruit.
    Geregeld gaan wij ook naar de aldi en lidl, maar ik ben dan niet echt goedkoper uit als dat ik alles bij de jumbo of super zou komen. Dit komt omdat veel producten die wij gebruiken gewoon niet te verkrijgen is, zoals oa volkoren pastaproducten, vers vleesbeleg, sojamelk en yoghurt, kma vrije halvarine, woksausjes. Ik denk als ik alles bij de lidl zou kunnen kopen, ik wel een stuk goedkoper uit zou zijn. Als ik al het brood verschil zie: 50 cent bij lidl en ik betaal 2,45 bij de bakker. Gezond eten is prijzig. Eigenlijk voor de zotte, zou eigenlijker juist goedkoper moeten zijn.

18. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Nou, dat vind ik echt reuze knap, dat zou mij dus echt niet lukken! Hier ook 2 volwassenen, dreumes en eentje op komst. Ik geef gemiddeld zeker zo'n 130,-- euro per week uit. Koop altijd brood bij de bakker, en van sommige dingen vinden we gewoon de a-merken het lekkerst. Frisdrank van huismerk ed. vinden we minder lekker. Gelukkig hebben we het goed en kunnen we het doen. Maar euro 50,-- per week?? Nee, dat zou me echt niet lukken. Alleen al niet met pampers ed.

19. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Wij zijn met z'n 5-en plus 2 katten en ik geen zo'n 800-900 DOLLAR (dat dan wel) uit aan eten per maand. Daar zit dan wel alle lunch ook bij in, want m'n man neemt altijd z'n bammetjes mee (lekker hollands haha) en ik heb natuurlijk 2 kinderen in luiers en 1 met nog poedermelk, dat tikt behoorlijk aan. Bovendien zijn de boodschappen hier gewoon wat duurder, maar toch al met al een flink bedrag.

20. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier per week max 100 euro. Dit is voor 2 volwassen en 2 kleine kids (ook nog 3 katten). Mijn oudste zoon van 3 heeft coeliakie en moet ik dus glutenvrij voor kopen en de jongste heeft KMA. Dit pin ik en daarna ga ik boodschappen doen. Dit is incl pamers en verzorgingsprodukten. Exclusief brandstof voor de auto. Elke week vind ik het weer een sport om het te redden. Eens in de 2 maanden geef ik nog een extra bedrag van zo'n 40 euro oud om speciale dingen in te kopen voor mijn oudste zoon. echter moet ik wel elke week wat brood en basis middellen kopen en dit is toch al bij elkaar zo'n 15 euro ( 2 kleine broodjes en een zakje pasta een pakje kaakjes). Voor de jongste zit ik met boter ed aan duurdere produkten vast. verder drinkt hij gelukkig nog friso allergy care waar ik een hoop mee kan maken als pap ed.

Deel Deze Pagina