zijn wij nou niet normaal... boodschappen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    60 max per week, met z'n tweetjes nu nog ;)

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    wij zijn nog met zijn 3-en, en geven 115 euro per week uit. dit is inclusief luiers, rookwaren, bier, verzorgingsartikelen, etc.

@verzorging: ik heb hier een 'winkeltje aan huis'. mijn vriend bijvoorbeeld, die poetst met parodontax en heeft gel van new wave. die koop ik enkel in de aanbieding (vaak 1+1) dan koop ik er gelijk 6 of zo.
    Wij hebben in de douche een zeepdispenser hangen en daar doen we douchegel in van bijv. action of zo, van uit die literflessen. daar betaal je ook geen ruk voor.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je het kan betalen, prima toch? Ik vind het wel veel geld, ik zou er niet eens aan kunnen komen, hier wordt het hooguit 100 euro (inclusief shampoo en luiers enzo). Het is ook maar net wat je gewend bent, wij drinken weinig frisdrank, bier, koffie en thee, dus dat kost nog geen 50 cent per week. Verder eten wij redelijk basic, dat scheelt ook. Wel hebben wij altijd biologische melk, eieren en vlees. Maar toch zou ik echt moeite moeten doen om boven de 100 euro uit te komen. Ik denk dat we gemiddeld op 80 euro zitten.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Wij zijn met z'n vieren en hier word niet meer dan 100€ per week uitgegeven. Inclusief luiers.
    Ik zou ook geen 200€ kunnen opmaken. Want je kan wel zeggen ik koop voorraad maar die word dan toch ook alleen groter? Of je moet voor drie man eten als persoontje.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou..ik heb gister weer boodschappen gehaald. Dit is dan voor zaterdag, zondag, maandag en dinsdag. Ik was 97 euro kwijt bij de AH, dit is dan incl. pampers...

Woensdag eten we bij mijn ouders, dus dan komen donderdag en vrijdag er nog bij.

En dan heb ik echt geen gekke dingen....maar ja, wat is gek?

Misschien eens leuk om boodschappenlijstjes te vergelijken?

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier ook hoor.
    Bij de supermarkt zo rond de 100 euro.
    Slager rond de 30 euro
    Bakker rond de 15 euro
    Groenteboer rond de 15 euro

Hier zitten wel luiers, shampoo e.d. Bij.

We houden gewoon van lekker eten. We eten als brood vikorn. Dat is 2,75 per brood. Vlees van de supermarkt is niet te eten en slecht voor dierenwelzijn. Dus vadaar de slager, die verkoopt scharrel en bio.
    En fruit en speciale groenten komen van de groenteboer. Is ook veel lekkerder vind ik.

Ach ja, zo lang het kan ben ik blij, anders moet het wel anders.

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    #167 Lynn77, 1 apr 2012
    Laatst bewerkt: 1 apr 2012
    Hier ook zo'n 125 euro per week incl luiers. Wij zijn met zijn drieën en ik eet heel veel fruit en dat is echt duur!!! Mijn dochter heeft koemelkallergie en drinkt dus sojamelk, dat is ook 2 x zo duur als gewone melk!! En dan de kat: 1 pak catsan per week is 5 euro!! En de wasmiddelen en gel en shampoo koop ik altijd in de aanbieding, gebruik wel robijn enz. En dan eten: wij eten nauwelijks vlees!! Maar omdat ik veel groente gebruik, en vaak vis of gezonde bio vlees is dat ook heel duur. Ja ik baal wel van de dure boodschappen maar helaas zijn veel producten die ik gebruik gewoon echt heel duur. En ik ga niet minder fruit eten omdat het duur is want fruit is veel gezonder dan snoep ofzo. Ik koop trouwens nooit snoep/chips/toastjes ofzo tenzij we een verjaardag hebben. En koop ook nooit toetjes, Dus dat zit nog niet eens in het boodschappen lijstje!

Hier een boodschappen lijstje voor een halve week:

etos luierdoekjes 2 x
    bosbessen
    kiwi's
    bananen
    appels
    peren
    verse pasta
    champignons
    pasta saus
    bosui
    gerookte zalm
    sla
    komkommer
    bieslook
    tortilla wraps
    eieren
    brood
    vleeswaren
    pakjes drinken
    melk 3 pakken
    sojamelk 3 pakken
    catsan
    pak kattenvoer
    wc papier
    1 fles wasverzachter
    1 fles allesreiniger
    afwasmiddel
    wc eend
    augurken
    kalkoenfilet
    3 paprika's
    aubergine
    courgette
    ui
    blik bio tomaten gepeld
    philadelphia light
    yoghurt
    magere kwark

nou dit is 50 euro.

en dan moet ik per week nog extra bij kopen:
    gedroogde cranberries
    gluten vrije muesli
    shampoo/douchegel
    luiers

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

lynn: heb je een lidl in de buurt?? zo ja , soya melk daar 75 ct per pak. is de goedkoopste die ik kon vinden.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mamavan juul, zet maar neer dat boodschappenlijstje. hier een mama die het nu bewust weer met minder doet omdat we meer willen sparen (willen verbouwen) , ik redt het met ongeveer 50 euro p.w. incl. luiers en basis verzorgingsproducten. scheermesjes reken ik niet mee die koop ik 1 x per 6 mnd (man trimt) maar is wel gelijk 25 euro.

Wij geven als we niet opletten zo'n, 80 a 100 euro per week uit en dan koop ik echt wat , heb dus aan beide kanten gestaan nu is het een keuze, maar ook dat ik het echt van 80 euro per maand moest doen (met z"n 2 en)

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb ook een boodschappenlijstje...

aardappelpuree c1000 merk 99,-
    hartbrakers snoepjes 0,89.-
    Gilette scheermesjes 2.99.-
    hamka's chips 0.97.-
    sperziebonen diepvries 0.63.-
    2x hollandse aardappelschotel diepvries 2,-
    broccolie diepvries 1.55.-
    erwten en wortel diepvries 1.31.-
    dobbelsteentjes aardappelen diepvries 1.97.-
    aardappelschijfjes diepvries 0.65.-
    bloemkool diepvries 1.49,-
    2x peuter tandenborstel 1.26.-
    douchegel 1.49.-
    raket ijsjes 1.82.-
    3x koffiepads kanis en gunnink 8.22.-
    axe deo 2.49
    gehakte spinazie 1.13
    schuursponsjes 0.79
    snijworst 0.57
    yoghurt rozijnen 1.69
    tandenborstels 3 stuks 0.85
    winegums 0.99
    snickers mini 2.32
    2x gesneden andijvie 2.38
    tampons 1.32
    maandverband 1.04
    poedersuiker 0.87
    shampoo 1.63
    rookworst unox 2.19
    pannekoekenmix 0.82 meergranen
    pot doperwten en wortelen 1.33
    brood tarvo mout 1.55
    cremespoeling 1.53
    maisbrood 1.79
    stroop 0.76
    dobbelsteentjes spek 1.96
    badzeep 1.79
    3 kilo robijn waspoeder aanbieding 10.00
    elmex tandpasta 2.89
    2x plakjes kaas 3.96
    robijn wasverzachter 2.79
    flacon vloeibaar wit wasmiddel 10.00
    5 kilozak aardappelen 1.79
    dobbelsteentjes ger spek 2.00

totaal 93.45

en dan heeft mijn man nog ingeslagn bij de aldi...

daar weet ik het bedrag zo niet van maar hij haalt altij alle zware dingen zoals

een doos 12 stuks yogie, chocomelk, melk, sap,
    tree colablikjes, en sinas
    afwasmiddel 5x
    schoonmaakmdl 5x
    broodboter 5x
    suikerklontjes 5x
    koffiemelk 5x
    rookworsten 3x
    paprikachips 5x
    vloeibaar bakboter 3x
    kleine pakjes sap een treetje, treetje appelsap
    mayo pot 2x
    knakworstjes 3x
    wasverzachter 4x
    brocclie
    eieren

en dat was het geloof ik....

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#171 mimi83, 1 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2012
    dus als tips he en kijk een goed rond bij de aldi (evt. lidl als die in de buurt zit)veel dingen kun je daar gewoon net even goedkoper halen terwijl ze hetzelfde smaken.

dus je hebt behoorlijk wat voorraad ook gehaald deze week, dus dat zo uin mijn geval beteken dat ik dat meeneem in mijn volgende weken en dus 5 a 10 euro minder per week uitgeeft.

ik schat dat je man zo"n 70 euro kwijt was + 97 van jouw = 167 voor bijna 2 weken. dus dat gaat best goed.(waarvan zo"n 25 euro voorraad bij aldi en 30 euro voorraad bij c1000, dus dit kan je evt ook verdelen over de weken)

tip: maak eens maaltijdidee'en , niet perse een weekmenu . mar wel echt bewust maaltijden bij elkaar dan kan je heel bewust boodschappen doen en ben je ook minder snel geneigd nog meer avond eten te kopen want je weet wat een maaltijd bij elkaar is.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou....heb mijn bonnetje niet meegenomen, hahaha!
    Zal ik volgende week eens doen!

13. natjes

natjes Niet meer actief

Hier ook rond de 100 per week. Dit is inclusief luiers etc. Wel halen we het grootste deel biologisch. Dit is ook al wat duurder, maar wel lekkerder!

Vergeet te vermelden dat we met z'n vieren zijn.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

prima toch .. kijk ook eens in het lopende topic van besparen op boodschappen. daar worden ook allerlei boodschappenlijstjes neer gezet, ook van 50 euro p.w. dus.;):D

15. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik snap dat ook nooit dat mensen zo weinig kwijt zijn voor de booschappen. Ik ben denk ik wel rond de 120 kwijt met n drieen. Ik loop wel bij de A&H. Dat vind ik een fijne winkel waar je alles hebt. Dat gezeul van winkel naar winkel heb ik geen zin en tijd voor. Ik vind persoonlijk de aldi en lidl helemaal niks.. Je hebt daar niet veel keus en je staat uren in de kassa en weinig service. Ik betaal liever wat meer voor service en voor meer keus. Zoveel vind ik het niet eens schelen. Ik vind het wel knap dat dames zo bewust boodschappen kunnen doen.

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens Ikkie. Ik moet echt van winkel naar winkel gaan rijden en uiteindelijk ben ik dan weer een dot benzine kwijt waar je het ook niet voor hoeft te doen en het kost me ook heel veel tijd. Liever alles in 1 winkel kunnen kopen ja....de etos zit hier bij de ah in het gebouw dus ik heb dan helemaal alles bij elkaar.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Maar waarom snap je niet dat anderen dan minder kwijt zijn? Die mensen nemen denk ik wel de moeite om het overgrote deel van de boodschappen bij Aldi of Lidl te halen ;) Wij zijn daardoor met zijn drieen nooit meer dan 80 euro kwijt (dat is dan in een week dat je toevallig EN wasmiddel en luiers nodig hebt). Veertig euro per week vind ik best veel geld om te besparen. Wij deden in het verleden ook alles bij AH en deels biologisch, waren ook 120 euro per week kwijt. Nu gaat er ruim 150 euro per maand extra naar de spaarrekening en dat kost ons per week misschien een kwartier meer. Inmiddels is het gewoon routine. We weten wat we bij Aldi halen, en rennen daarna nog even door de AH (voor brood, pizzabodems en incidenteel de dingen die ze bij Aldi niet hadden). Dat moet op zaterdagochtend met zijn allen even - het is niet dat wij zeeen van tijd hebben (of zin ahum :p) voor boodschappen.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik doe ook niet aan supermarkt hoppen hoor, daar heb ik helemaal geen zin en geen tijd voor.
    Daarbij hou ik echt niet van de Lidl en Aldi en de c1000 hier is ook vreselijk. Hier zitten de AH, DA en wibra bij elkaar.

Heb wel mijn boodschappen lijstje gevonden, maar dus niet het bonnetje.
    Eens kijken:

3 pakken volle melk (ah)
    koffiebonen (perla)
    mayonaise (zaanse hoeve)
    Kan jus d'orange (euroshopper)
    6-pack water (AH)
    4x wijn
    1 zak aardappels
    3x pizza
    zak Andijvie
    Biologische vrije uitloop eieren
    wc-papier
    beschuit
    nijntje koekjes
    azijn
    vuilniszakken
    chips
    chocola
    1 zak hondenvoer
    1 zak puppy voer
    keukenrol (plenty)
    kellogs
    yoghurt
    kauwbot
    6 blikjes cola light
    6 blikjes fanta
    6-pack wicki
    appels
    bananen
    ontbijtkoek
    spaghetti saus
    spaghetti
    paprika
    uien
    courgette
    gehakt
    cake beslag
    chaufontaine
    aardbeien
    roomboter
    3x sultana
    pampers
    shampoo

Dit was de kar zo ongeveer.

Dan hebben we nog kaas, worst en brood en vlees in de vriezer/koelkast

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

even kijken want ik heb alles weer op een rijtje gezet want het geld bleef weer nergens hahaha.

wij geven uit in dld 60 tot 70 euro in de week dan nog 25 tot 30 bij de ah dan nog een 20 tot 30 bij de drogist (luiers shampoo etc)

dus toch ook wel een 125 euro in de week.

en met een feestje of visite komt daar snel een 20 euro bij

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

Oke bedankt! Ben er zelf nog niet zo goed in dus kan hier zeker wel wat mee!

Deel Deze Pagina