Gefeliciteerd! Nou, als t mijn tante was mocht ze dr blijven! Zo egoïstisch, JIJ bent toch de kraamvrouw? Absoluut in geen geval dat jullie zeikerds zijn hoor en ik vind ook helemaal niet dat je je hoeft te verdedigen naar haar toe.
ach ja je zou ook nog van alles moeten gaan verzinnen om de mensen de deur uit te werken? KOm op zeg...gewoon zeggen...en nu hebben wij weer rust nodig...tot snel!
Er zijn zelfs mensend ie de kraamweek helemaal voor hun zelf houden ( behalve dan directe opa's en oma's). En pas vanaf week 2 bezoek ontvangen. Dus helemaal niet raar hoor, gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Pak lekker je rust, zolang de kraamhulp in huis is. Straks is het al druk genoeg.
wow nou alleen zo'n reactie zou mij al ertoe zetten haar helemaal niet meer te laten komen. zoek t lekker uit zeg. Dat soort mensen komen gewoon alleen om baby'tje te kijken en niet voor jou. Niet doen meid, en vooral niet druk om maken of stressen, gebruik je energie voor je gezinnetje. Als je toch verder geen contact met haar hebt zou ik haar gewoon een mail sturen met zo iets als Beste Tante XXX Ik vind het ontzettend naar dat jullie mijn wensen niet willen accepteren. Het is al ontzettend druk met bezoek. (moeder, schoonmoeder, broers,zussen, beste vrienden) Ik ben pas 4 dagen geleden bevallen en aangezien ik meer dan 1 LITER!!!!!!! bloed ben verloren heb ik de kracht niet voor meer bezoek. Ik was er vanuit gegaan (had gehoopt) dat jullie dit zouden snappen. Maar als jullie je niet kunnen inleven in mijn situatie nu dan lijkt mij het verstandiger als we het kraambezoek even uitstellen tot ik echt helemaal weer op de been ben. zo iets
Inmiddels heeft tante ons verhaal begrepen en heeft dan ook haar excuus gemaakt. Ze dacht dat haar kinderen helemaal niet welkom waren, maar dit heeft ze helaas verkeerd begrepen! Uit eindelijk had ze toch begrip voor de situatie, het kwartje is alleen een paar weken later gevallen
van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en nee je stelt je niet aan.. ik had dan wel geen bloedverlies zoals jij, maar een ks gehad en het inleiden dagen lang wat niet lukte en uiteindelijk toch een ks heeft er bij mij goed ingehakt.. ik kon die drukte ook totaal niet om me heen verdragen maar ook bij mij zei iedereen dat hoort erbij... je zult wel moeten :S met als gevolg een depressie wat ik daar dus van geleerd heb is goed naar jezelf luisteren, niet de lieve vrede bewaren en zeggen dat alles prima gaat als het niet zo is (ik deed dat wel en als het bezoek weg was stortte ik in en kon ik alleen huilen) en de mensen die er geen begrip voor hebben jammer dan, je wil echt niet net als ik een depressie hebben wat je daarna ook nog lang beinvloed... jij kent je lichaam het beste, het is jullie kraamtijd waar jullie van zouden moeten genieten ipv je druk maken om mensen die geen rekening met jullie willen houden.. ik heb overigens met mijn beste vriendin hetzelfde meegemaakt ik vroeg haar ook heel voorzichtig of ze alleen kwam of met haar kindjes, omdat ik niet goed durfde te zeggen dat ik die drukte niet kon hebben, maar dat schoot totaal in het verkeerde keelgat..ik had haar kindjes er bij moeten nemen en anders maar niet... en ze reageerde of ik haar kinderen lastig vond en niet mocht, tewrjil ik zoveel op die kindjes gepast had en ik echt van die kinderen hield... maar 2 drukke volwassenen en 2 hele drukke kindjes op bezoek kon ik gewoon niet aan.. probeerde het haar ook uit te leggen maar ze was razend... toen heeft mijn vriend met ze gepraat en zei ze we blijven maar eventjes, want ze snapte het ineens wel en dat ik moest oppassen dat ik niet in een depressie raakte maar me er niet voor moest schamen, en wat denk je, degene die het hardste riepen dat ze het bergrepen, ze bleven gewoon 4 uur lang zitten met als gevolg dat ik helemaal op was.. teveel prikkels ... die vriendschap is in die tijd ook kapot gegaan, ik had rust nodig en dat begreep ze niet helaas... dit heeft een grote impact gehad want ik kende haar al 13 jaar en waren echt goede vriendinnen .. ik ga dus nooit meer mezelf wegcijferen voor anderen in zon situatie als hier een 2e geboren zou worden maak ik daar hele duidelijke afspraken over met iedereen al voor de geboorte dat als ik aangeef dat het even teveel is iedereen dat moet respecteren... geen zin me daar in mijn kraamtijd weer druk over te moeten maken.. bij jou is het zelfs geadviseerd dus zou je zeggen dat mensen het wel begrijpen toch? succes ermee !
Neem de tijd voor jezelf. ik heb tot nu toe het kraam bezoek gedoseerd. Ik ben nu pas toe aan meer visite. Tot nu toe zijn alleen de mensen langs geweest die erg dichtbij me staan. Groeten Jane