Zijn wij "strafbaar"?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwollywood, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dat je het niet ziet, of zelf niet heb meegemaakt wil niet zeggen dat het dan ook niet gebeurt..
    Ik heb in een heel grote stad gewoond waar ik dit ook nooit gezien heb, maar dit gebeurde toch echt wel!

En we leven in moeilijke tijden,velen raken hun werk of woning kwijt.. Dus er hoeft maar iemand jullie situatie te kennen en kunnen jullie al verraden. Het is nu eenmaal zo dat dit veel sneller gebeurt, gezien iedereen hard voor zichzelf zal moeten opkomen.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Idd de controles zijn er echt. Er hoeft maar geklikt te worden en er komt iemand langs voor controle. Mijn vriendin heeft dit gehad toen zij een uitkering ontving en er wel eens een man op bezoek kwam. Mijn schoonzusje omdat mijn zwagertje in het buitelnad zat en de buren dachten dat zij onderhuurde.

In ons geval is het wat anders maar ook daar komt de gemeente regelmatig langs en ze mogen niet weigeren ze binnen te laten. Naast ons wordt een huuis verhuurd omdat ze het niet verkocht krijgen. We hebben er geen overlast van maar het wordt verhuurd aan een aantal "studenten". Omdat zij een vergunning moetsen aanvragen ivm meer huishoudens in een woonhuis komt de gemeente regelmatig controleren omdat er andere of meer personen staan ingeschreven. Controles lopen dus vanuit diverse instanties.

Ts, ik lees nu dat hij het huis heeft gekregen. Maar het is inderdaad lastig om daar te gaan wonen zonder dat het goed geregeld is. Ik neem aan dat je straks recht hebt op diverse toeslagen en eventueel een uitkering? Hiervoor moet je wel ergens ingescheven staan en dat kan niet zomaar bij iemand in omdat dat invloed heeft op de toeslagen en uitkering.

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Controles zijn er inderdaad. Maar ik weet wel dat bij onze woningbouwvereniging, je na zoveel maanden je dan de woning op een andere naam kon laten zetten. Ivm verhuizen of dat je er eerst met zn tweeen hebt gewoond en de een nu weg gaat. Maar goed ik weet niet of dat ook consequenties heeft voor welk bedrag je eigenlijk kan huren.

4. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wat betekent dat dan zwollywood? je (ex) vriend moet nu verhuzien noodgedwongen omdat jij 1 keer op zijn account hebt ingelogd en gereageerd hebt? kun je anders niet zeggen dat dat een fout was, je ex wil daar toch helemaal niet weg? dat is wel mooi kl*te dan zeg. Vertellen aan de woningbouw dat je dacht op je eigen acoount te reageren omdat jullie in scheiding liggen? maar dat je ex vergeten was uit te loggen oid.? zouden ze dat accepteren?

Ik stond 13e voor de flat die wij hiervoor bewoond hebben, dat werd nr.1 en ik stond 3e, dat werd 1e voor dit huis, op dit huis zijn wij beiden overigens de huurders, staat op 2 namen.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dus jij krijgt zijn huur op jouw naam en hij jouw huur.. lijkt me geen goed plan! als hij zijn huur niet betaald ben jij de klos en mag je dubbel betalen..

Gewoon op je eigen naam iets huren en desnoods uitwijken naar een andere plaats.

6. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Hoezo hypotheek, hij huurt onze huidige woning. Als ik medehuurder ben dan neemt hij de aangeboden woning en kan ik in de huidige woning blijven.

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mss kan je het doen en vervolgens woningruil doen?

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

sorry dat ik het zeg maar vind het wel heel apart. Eerst ben je natuurlijk enthousiast en vraag je om meningen en info. kom je erachter dat het toch teveel haken en ogen heeft en dat het niet eerlijk is (dat laatste wist je zelf ook wel) en nu opeens ga je het toch doen?

9. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Nee nee ik ben bezig om ervoor te zorgen dat het via de officiele legale manier zal gaan ;). Dat ik (tijdelijk) in ons huis blijf wonen en dan aan woningruil doen. Als ik niet legaal hier kan blijven dan weigeren we het huis gewoon. Anders wordt het idd te lastig

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Oke dat had ik niet begrepen.
    Dan hoop ik dat het lukt.
    Anders was het idd wel erg ingewikkeld. Zou me persoonlijk niet lekker zitten als het niet legaal was.
    succes!

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Mag je niet op twee namen huren? Dan huur je het huis op beide namen en vertrekt je vriend na een maand of drie weer en sta jij er alleen voor.

Deel Deze Pagina