Wie heeft het GIP-model uitgevonden?

Discussie in 'De lounge' gestart door ilseroc, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Vaak is google mijn beste vriend maar kan er niks over vinden :(

Ik ben bezig met mijn afstudeeronderzoek naar verandermanagement in het onderwijs en het gippen is een onderdeel van de verandering in mijn onderzoek.
    Nu heb ik een stuk over gip geschreven maar mijn begeleider wil dat ik de bron opschrijf van het gippen maar ik kan echt nergens vinden wie het gipmodel heeft uitgevonden...

Iemand die dit wel weet?

2. Bri

Bri Niet meer actief

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Jaaaa dat bedoel ik!!! Hoe heb je dat nou gevonden? Want ik heb me rot gezocht haha

Thx :D:D:D

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Mijn begeleider had het inderdaad over Marlies Visser maar dat staat dus nergens in de boeken he ;) er wordt tot in den treure uitgelegd wat gip is en hoe het toegepast kan worden in een school maar nergens een brond...ik kon wel domweg Marlies Visser op schrijven maar als hij er naar zou vragen dan hang ik haha, kan nu een bron aantonen :p

5. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hahaha, ik heb vroeger toen ik voor de klas stond ook gegipt! Ik moet zeggen: dit is later weer helemaal door die school losgelaten. Niet het zelfstandig werken, maar wel de term. Het was meer het paradepaardje van de directeur, het leefde bij het team een stuk minder.

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Mijn onderzoek gaat dan ook over het slagen of mislukken van een verandering...de directie kan dan wel allemaal plannen hebben maar als het niet gedragen wordt door het team dan houdt het op...ik ben nu aan het onderzoeken waarom bij ons op school veranderingen altijd mislukken en nu we een nieuw klassenmanagement invoeren doen we dat via een andere manier en het schijnt te lukken dus ik heb een mooi onderzoek :D:D

7. Bri

Bri Niet meer actief

GIP model onderwijs
    Dat zijn de zoektermen die ik heb gebruikt in google en het stond al tussen de eerste paar resultaten.

Deel Deze Pagina