Gastouder

Discussie in 'De lounge' gestart door Mariebel, 27 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Wie heeft hier ervaring mee?

Ik zit er over te denken om mijzelf op te geven om gastouder te worden.

Hoe gaat dit in ze werk en hoe ervaren jullie het..

2. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Helemaal niemand? :(

Brengt niemand de kinderen naar een gastouder?
    En zijn er hier helemaal niemand die als gastouder werken?

:(: :(:

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik ben zelf ook gastouder,
    vang in 2 gezinnetjes de kinderen bij hun thuis op.
    ik weet niet wat je precies wilt weten, maar ik heb er erg veel plezier in.

4. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Wat wordt er verwacht van een gastouder.. aan welke eisen moet je voldoen..

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    das een goeie vraag....
    het is de bedoeling dat je de gastkindjes laat meedraaien in je eigen dagelijkse routine.
    de enigste eis die ze hebben is dat je 18 jaar of ouder bent, haha.
    je hebt er dus geen opleideing voor nodig!

6. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Ik ben ook gastouder geweest, maar heb er wel een cursusje voor gevolgd ( 3 avonden geloof ik , stelde niet veel voor )

Ik ging ook naar het gezin toe, als onze dochter geboren is hoop ik het weer op te kunnen pakken maar dan bij ons thuis.

7. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben ook gastouder van 2 kindjes.
    Ik vind het erg leuk om te doen, zeker omdat ik ook gewoon thuis ben voor mijn eigen kindje.
    's Morgens om 8:00 uur worden ze bij mij gebracht en om 18:00 worden ze opgehaald.
    Ik heb er wel een paar avonden kinder EHBO voor moeten volgen, wat door hen geregeld werd.

8. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ons kindje gaat straks naar een gastouder, dus ervaring heb ik nog niet. Ik heb er zelf ook over gedacht om gastouder te worden, omdat ik in de kinderopvang werk, voelt het erg dubbel dat ik straks mijn eigen kindje moet gaan wegbrengen om voor de kids van een ander te gaan zorgen....
    Maar als ik gastouder zou worden, zou ik, om het salaris te halen wat ik straks betaald krijg voor 24 ur werken, mezelf veel meer als 24 uur beschikbaar moeten stellen(veel minder 'vrije tijd' dus). Daarnaast zou ik het dan graag in mijn eigen huis doen, en dan ook voor meerdere kindjes (dankzij mijn opleiding mag ik meer kids opvangen dan iemand zonder vooropleiding), maar dat betekent een hoop aanpassingen, inleveren van een stukje privacy, en ook alle spullen in huis worden intensiever gebruikt, dus meer slijtage. Allemaal praktische zaken waar ik op het eerste oog niet zo bij stil had gestaan.
    Verder is het inkomen best onzeker. Als je bv 2 kinderen uit hetzelfde gezin opvangt, en zij stoppen (om welke reden dan ook) met de opvang, betekent dat een hap uit jouw maandsalaris...

Daarom heb ik voorlopig even besloten om er niet aan te beginnen. Al blijf ik naar mijn huidige werk een dubel gevoel houden... We zullen zien wat de toekomst brengt!

9. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Via mijn gastouderbedrijf krijg ik de spulletjes die nodig zijn.
    Een campingbedje, wipstoeltje, kinderstoel, kinderwagen, draagzak enz.
    Zo blijven onze eigen spullen goed.

10. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Dat is mij overigens bekend, maar ik denk dan ook aan interieur (vloer, wandbekleding, bank, kasten, tafels etc). Alles slijt gewoon meer als je elke dag meer mensjes over de vloer hebt, dan je normaal gesproken zou hebben.

11. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    momenteel zit ik werkloos thuis.. en werk vinden is best wel lastig als je het partime wilt gaan doen...
    Daarom leek mij het ideaal om als gastouder te gaan werken in eigen huis.. Want dat is dan straks goed te combineren met mijn eigen gezin.

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    als ik jou was zou ik gewoon informatie aanvragen bij een gastouderbureau. meestal krijg je dan ook een gesprek bij jou thuis over het hoe en wat.
    als je er dan mee door wilt gaan gaat het bureau voor je op zoek naar een geschikt gezinnetje voor jou, daar heb je dan ook een gesprek mee of het klikt. en dan ben je meestal snel weer aan de bak! en het is nog eens errug leuk ook!

succes

13. Niet meer actief

Ik ben ook gastouder van 9 kinderen en het is geweldig.
    Ik werkte voorheen in het onderwijs maar dit was toch wel zwaar in dombinatie met de opvoeding van mijn kids en het huishouden, dus ben ik ermee gestopt. En dit was een goed alternatief. Hoewel ik het niet als mijn werk zie, absoluut niet!! Mijn gastkindjes horen gewoon bij ons gezin, en hun ouders waarderen dat enorm.
    En als gastouder komen de kindjes altijd bij je thuis, anders heet het oppas.
    Ik heb de EHBO cursus voor kinderen gevolgd, en verder een verklaring van goed gedrag. Ook ga ik elk kwartaal naar een cursusavond, wat elke keer weer wat anders is. Erg informatief en leuk, want zo kom je meteen in contact met andere gastouders.
    En ja je spullen slijten wat sneller, maar ja dat vind ik niet zo erg. Ik zou er niet tegen kunnen als ik een hele dag alleen maar met het huishouden bezig ben. Kinderen zijn gewoon mijn lust en mijn leven. hihihihi Als ik een keer 'vakantie' heb ben ik het na 2 dagen al beu, want dan vind ik het te stil hihihi

Deel Deze Pagina