Hallo dames Mijn schoonmama is hier van gisteren op bezoek . Ze heeft de kindjes nu al een paar maand niet gezien en schrok . Ze vind ze echt (te) groot . Wat denken jullie ik zie dat zelf niet maar merk wel vaker dat ze ouder geschat worden door hun lengte . Oudste nu 3,5jaar . 1,12 meter Middelste net 2 . 96cm De jongste 10 maand .73cm Dit is toch niet groot ? Geboorte 49cm 51cm 44cm Wat zeggen jullie ?
Ja ik ben het met je schoonmoeder eens, maar is dat zo erg dan? Als ze hun lijntje volgen is er toch niets aan de hand.
Mijn oudste was met 3 jaar en 10 maanden 1.05 - (met 4 jaar precies 1.08) die is altijd wat langer geweest.. Inmiddels is ze net 6 en in dezelfde lijn doorgegroeid, maar ze wordt vaak een jaar ouder geschat. Ik zie het ook bij zwemles en gym en op school. Ze hoort echt bij de grootste van haar leeftijd en veel kindjes uit een klas hoger, zijn net zo groot. Jouw oudste is nog een stuk langer. Dus ja - je kindje is denk ik behoorlijk lang. Maar een probleem? Grote kinderen en kleine kinderen zijn er toch? En ergens komt een gemiddelde uit.. Mijn jongste is nu 1.02 die is gemiddeld qua lengte en vergelijkbaar qua leeftijd bijna met jouw kindje. oudste met 2 jaar: 88 cm 10 maanden: 72 cm
Neeik vind het niet erg hoor mar ik heb daar zelf geen echte kijk op , zie ze elke dagen in mijn ogen zijn ze normaal en niet groot , ze zijn altijd wat aan de grote knt geweest , maar mijn schoonmama schrok dat ze nu echt wel zo groot waren , niet dat het erg is maar gewoon . ik dacht daarom laat ik eens horen of het echt zo is want ik zie dat dus niet . En erg is dat zeker niet al had ik ze graag wat langer klein gehad hihi
In mijn ogen zijn ze erg groot maar zou me er niet druk om maken . Hier zijn ze: Dochter bijna 4,5 jaar 1 meter Dochter 2,5 jaar 86 cm Zoon 5,5 maand 67 cm Mijn jongste is in vergelijk met zijn zussen weer erg groot
Voor mij zijn ze niet echt lang, maar mijn dochter zit vanaf haar geboorte tegen de bovenlijn. Ze is nu bijna 5,5 jaar en is 122 cm. Het nadeel is wel dat grote kinderen regelmatig overschat worden. Aan de andere kant vermoed ik dat kleine kinderen vaker onderschat worden.
Met 3,5 1.12 klinkt voor mij reusachtig...maar dat beeld vertekend omdat mijn oudste juist een kabouter is. Nu bijna 6 en 1.07/1.08 en 16,5 kilo
Mijn oudste dochter weegt dus even veel , is een lange smalle meid , en tja in school is ze de grootste van de klas ,maar ik vind dat niet erg , snap ook niet waarom sm zo schrok in mijn ogen zijn ze normaal haha , en idd lange kinderen worden overschat , zo kon het volgens voorbijgangers echt niet dat hij nog in de kinderwagen zat op nog net geen 2 , hij kan lopen maar hele dag eropuit moet ie echt nog in de kinderwagen
Ik heb geen kleine kids, maar vind die van jou idd wel lang! Mijn DL van 3,5 is 1.05m ZL van 2 is 87cm.
Ze zijn wel lang ja. Mijn dochter is bijna 2,5 en is nu 1.01m, ook zo'n lang kindje! Ach je doet er niks tegen he, alleen vervelend dat ze vaak overschat worden inderdaad (kan ze nog niet fietsen dan??? Ehh nee...etc)
Ik vind 73 cm bij 10 maanden niet lang hoor. Gewoon gemiddeld. Die andere twee weet ik niet, heb zelf een meisje van bijna 10 maanden en ze was vorige week 72 cm. Precies gemiddeld.
De jongste is idd gemiddeld maar onder gemiddelde geboeen , 44cm2200 gram die heeft haar schade gewoon ingehaald
Pfoe.. Zo groot is onze bijna-7jarige ook En ja, die werd vorige week nog vertelt dat ze niet mee mocht doen met het schoolorkest omdat ze PAS een kleuter was. Arme kind kon wel huilen. Ook praten mensen graag enigzins kinderlijk tegen haar. Nou hebben wij dat dus nog nooit gedaan en het gevolg is dat je dus ook compleet niet bij dr aankomt. Niet alleen nemen ze haar dan in feite niet serieus (want verbaal zeer begaafd en bovendien al gauw 1-2 jaar ouder dan verwacht dus dat hoor je echt wel in 3 zinnen tijd) maar ook neemt zij degene absoluut niet serieus. Een volwassene die praat als een kleuter? Daar is vast wat mis mee Plus ze mag in pretparken nergens in... Op zich niet zo erg, tot je met leeftijdsgenootjes op stap gaat (Maar ook activiteiten vanaf bijv 6 jaar moet ik altijd uitleggen dat ze ECHT al 6 is... Vind ik geen probleem maar is voor haar wel vervelend) Alleen met ons is het natuurlijk niet zo'n drama. Als dr vriendin van een jaar jonger wel overal in mag is het wel een stuk zuurder. Ondertussen klinkt uit mijn radio: always look on the bright side of life En een cruifje: elluk voordeel hep zun nadeel
Mijn oudste is net 3 en een kleintje vergeleken met anderen. Ze is net 90 cm. Maar ze praat al super sinds 2,5 jaar. Heb niet het idee dat ze onderschat wordt gelukkig. Een ander meisje uit ons zwangerschapsgroepje draagt al een hele poos maat 110 en wordt inderdaad wel overschat. Ook met betalen onder een bepaalde leeftijd heeft haar moeder altijd problemen.
Mijn zoon van 4,5 is nu 1.08 dus ik vergelijking met hem id jouw oudste wel lang, maar om daar nou van te schrikken? Zo erg is t niet toch?
Het was meer dat ze enorm gegroeid zijn op een paar maanden waar ze zo van schrok Nogmaals nee het is.niet erg maar.ik vroeg me af of het nou echt grote.kinderen zijn en dan.vooral de oudste 2 . Omdat ik dat zelf zo niet merk
Hier ook grote kids.. Zoon nog niet zo lang 4 en 1.14 Dochter was bij 2 jaar 98 cm... en die kleertjes van toen zijn haar nu, 3 mnd later, te klein... ze zal.na de vakantie zeker 1 meter zijn... Ik krijg het ook overal te horen.. wat 4 jaar??? Meestal denken ze 6.. dochterlief heeft nog echt babyhaar.. dat maakt haar nog jong.. ze is nu al bijna de grootste vd peuterklas en die gaan tot 4 jaar.. Op dit moment zie ik het dan ook nog niet als voordelig... ze, vooral mijn zoon, wordt vaak overschat.
Dat bedoelde ik dus: jouw dochter heeft last van het tegenovergestelde. Ik denk altijd maar zo: voor een gemiddelde heb je kinderen nodig die erboven zitten en eronder. Er bestaan geen gemiddelde kinderen. Dat welbespraakte is hier ook een 'probleem'. Mensen schatten haar daardoor ouder. Ik heb ook nooit babytaal gesproken.
Zoon 1 was met 36 mnd: 1m17 en 21 kilo. zoon 2 was met bijna 3 jaar: 1m12 en 28 kilo. dochter van net 2,5 jaar is 1m08 en 14 kilo. zoon 1 nu 14 jaar en 1m93 lang. zoon 2 bijna 7 jaar is 1m53 en 39 kilo. hier ook allemaal groot maar ze hebben een hele lange vader. dus is normaal hier.