Hoera vandaag 2 jaar (en ik had het me zo anders voorgesteld)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hummeltje 1, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hallo Mama's/Papa's

Herkennen jullie dat. Je wilt dat alles perfect verloopt op de verjaardag van je kind, en dan........ loopt het allemaal anders.
    Vandaag is ons allessie 2 jaartjes geworden, wat bijzonder is dat en steeds denk ik weer even terug aan 2 jaar geleden, hoe het toen was en ging.

Ik zal vertellen hoe het vandaag ging.
    Afgelopen nacht was een drama met slapen. Normaal slaapt hij prima (wel vroeg wakker altijd, maar verder slaapt hij heel de nacht door) Gisteren avond waren wij druk bezig met versieren toen we hem rond een uurtje of 11 hoorde huilen. Waarschijnlijk had hij het gewoon bloed verziekend heet. Dus slaapzak uit en even bij ons op bed onder de fan. Nou eer dat meneertje een keertje sliep was het vannacht een uurtje of twee half drie.
    En zoals gewoonlijk was hij om kwart over 6 vanmorgen gewoon weer wakker. Ik was zo brak als wat, want ook ik had geen oog dicht gedaan. Maar goed het ventje is jarig dus hup zingend naar beneden, en zijn cadeau uitgepakt. Hij vond het geweldig en was (toen nog) helemaal vrolijk.
    We hadden kaartjes gekocht om vandaag een dagje weg te gaan. Normaal slaapt onze zoon smiddags nog, maar wij hadden zo iets omdat hij toch geen oog had dicht gedaan afgelopen nacht, we laten hem in de auto slapen..........dat hadden we beter niet kunnen doen.
    Het duurde al een tijd voor hij in slaap viel, en toen hij eenmaal sliep was het nog 20 min rijden (te kort voor een slaapje). Bij aankomst van het park werd meneertje wakker, en chagrijnig dat hij was pffffffff niet normaal gewoon. Alleen maar huilen, constant gillen om zijn speen, niet zelf willen lopen en alleen maar gedragen willen worden, niet in de buggy willen zitten, en nergens zin in hebben. Ik vond het zooooo jammer dat het niet ging zoals we gehoopt hadden. Eigenlijk vind ik het gewoon sneu voor mijn kleine man, omdat hij zo weinig geslapen had. We wilden eigenlijk vanavond bij de MAC gaan eten, aangezien we daar nog nooit met hem geweest zijn, maar dat ritje hebben we maar even achterwegen gelaten en een patatje bij de friet boer gehaald.
    Normaal gaat hij rond 20:00 naar bed maar vandaag was het 18:15 ;), en slapen als een roos.

Gelukkig vieren wij het van het weekend voor de familie en vrienden, hopelijk is hij dan wat gezelliger als vandaag :).
    Ach ik denk dat ik gewoon even mijn verhaal kwijt wilde.......

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Herkenbaar hoor! Mijn kinderen houden ook geen rekening met mijn planning haha!
    Maar van harte gefeliciteerd!

3. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah wat jammer. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent!

Wel van harte met je kindje. Zijn familiefeestje maakt vast een hoop goed!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Jammer is dat... Denk je wat leuks geregeld te hebben, loopt het anders... Hopelijk hebben jullie van het weekend een leukere dag!

Ik herken het trouwens zeker...in het algemeen, maar ook mbt verjaardagen: ik zat op de eerste verjaardag van onze oudste 's ochtends om 5.30u bij de HAP met een enorm benauwd kind... Kon na vernevelen rond een uur of 8.00u weer naar huis. We hebben haar verjaardag wel door laten gaan, maar ze was - logisch - erg timide.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Jammer meis.. In elk geval een verjaardag om niet te vergeten.

Maar gefeliciteerd.

6. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Dit had ik liever niet willen lezen... mijn dochter wordt binnenkort ook 2 en wij vieren haar verjaardag wel op de dag zelf! :D

Ik snap je teleurstelling, heb dat ook al wel vaker gehad, maar kinderen zijn gewoon onvoorspelbaar. Ik hoop dat jullie straks wel gewoon van het feestje kunnen genieten.

7. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hahaha nee helaas houden ze indd geen rekening met de "leuke" planning ;).
    Vannacht weer een drama nacht achtet de rug, slecht slapen constant in de weer en vanmorgen naar het k.d.v. Ook het ritje k.d.v ging anders dan gehoopt. Normaal brengt mijn vriend hem altijd weg, maar vandaag dacht ik leuk ik ga mee pfffffff dat was geen goed idee. Hij krijste het hele gebouw bij elkaar toen we weg gingen.
    Hopelijk vindt hij het zingen en trakteren wel leuk :).

Ik zag een reactie over smorgens bij de h.a.p. pffffff dat is indd ook iets wat je niet wilt zeg.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Alsnog van harte gefeliciteerd!!
    Kindjes houden inderdaad geen rekening met je planning.
    Hier weleens kinderfeestje gehad voor dochter die toen 5 jaar werd maar die zat huilend op haar kamer omdat ze er geen ene moer aan vond en het veel te druk vond met veel herrie.
    Later kun je erom lachen maar op het moment zelf staat het huilen nader dan het lachen.
    Volgende keer beter.
    Ben ik ondertussen wel achter met 3 kinderen rijker.

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ohhhhh jeeeee Anouk2005.
    Ook een nachtmerrie zeg, iedereen heeft het leuk behalve het kind waar het om draait.
    Moet zeggen dat er wel een traantje over mijn wang rolde gisteren avond :) maar dat komt ook omdat ik het soms een beetje moeilijk vindt dat mijn kleine ventje zo snel groot wordt ;) hahaha lekker emo.

Hopelijk gaat het van het weekend beter en kan ik er straks indd om lachen ;)

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Komt wel goed meid!
    Ze worden inderdaad veel te snel groot haha

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Heel erg herkenbaar! Hier zijn ze meestal rond hun verjaardag ziek. Met een snotneus en rode ogen. Of zitten ze onder de muggenbulten. Of hebben ze een bult op hun hoofd omdat ze ergens tegenaan zijn gevallen.

Ik heb in de loop der jaren geleerd mijn planning los te laten en meer met het verloop van die dag mee te gaan.
    Goed dat je toch niet koste wat het kost naar de Mac bent geweest maar gewoon wat anders hebt gehaald.

12. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    He wat jammer! Ik hoop dat het van het weekeind beter gaat! Knuf!

Bij ons ging het met haar tweede verjaardag prima! Druk maar heel gezellig. Het ging fout bij haar eerste verjaardag. Daar hebben we het bezoek maar een uurtje gezien en toen ging het fout met mijn vader. Die hebben ze met de ambulance moeten ophalen. We hadden ook veel te veel mensen uitgenodigd dus was het veel te druk. Godzijdank was er niets ernstigs aan de hand en mocht hij dezelfde avond alweer naar huis maar leuk is ander. :)

13. misa

misa Niet meer actief

Ooh herkenbaar.... Vooral omdat je zelf wilt dat het zo mooi en leuk verloopt allemaal. Gelukkig beseft hij er niets van qua verjaardag/bijzondere dag.
    De eerste verjaardag van onze zoon was ook enorm druk en viel me wat tegen. Ik was zo druk dat ik amper tijd had voor hem... :( De verjaardagen erna hebben we anders aangepakt, al blijft het altijd anders lopen dan je gepland hebt. :)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd! Jammer hoor, als het zo tegenzit... Toen onze zoon 1 werd wou man om normale tijd weg van werk ( na nachtdienst ) zodat we 's ochtends kadootje en taart konden doen samen, en dan kon man naar bed en wij met oma's verjaardag vieren. Man werd verplicht over te werken en hij kwam pas om 15u uit zijn nachtdienst ( Vanaf 1u 's nachts ) was toen te moe om nog maar wat te kunnen doen en oma's en ik hebben al die tijd thuis gewacht met kadootjes omdat we het eigenlijk met papa erbij wilden doen... :(

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik ben dus blijkbaar niet de enige die het wat tegen valt, of het anders in gedachten had ;).
    Hopelijk gaat het morgen en overmorgen wat beter.
    Voorlopig zitten we nu met het probleem dat ik nergens een afdekzeil voor de partytent kan kopen UITERVERKOCHT!!!! en ze geven van dat heerlijke weer op :).

Maar goed de kleine man lig nu op bed, ik ga vast wat voorbereiden voor morgen en hopelijk wordt het gewoon 1 groot feest :)

16. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je zoontje!

Herken het helemaal!! Proberen los te laten! Hij heeft vast een leuke dag gehad!

17. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hallo allemaal.
    Wil toch even vertellen dat het vandaag en gisteren helemaal top geweest is :).
    Hij is super vrolijk geweest en is vreselijk verwend twee dagen lang. Dit maakt afgelopen dinsdag helemaal goed ;)

18. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Fijn dat het leuk is geweest! :)

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, kan ik het boekje "Langmuts en het feest" aanbevelen. Het gaat over gevoelige kinderen die verjaardagen (maar ook nieuwe dingen in het algemeen) leuk, maar vooral héél spannend vinden. Soms inderdaad zo erg dat ze er ziek van worden. Misschien een eye-opener of iets om samen met je kind te lezen. Vanaf een jaar of 4/5 kun je dit aan je kind voorlezen, maar natuurlijk al eerder zelf. ;)

19. miep84

miep84 Niet meer actief

Wat balen zeg! Maar wel proficiat! Alweer 2 jaar, het gaat zo snel!
    Onze oudste wordt deze maand ook 2. Heb mijn verwachtingen, in vergelijking met vorig jaar, ook bijgesteld.
    Toen ook een leuke dag gepland met dierentuin e.d. en daarna in het weekend nog groot feest in de tuin. Had voornamelijk een moe kind dat overprikkeld niets meer kon hebben.

Dit jaar alleen feest op zijn eigen dag (een zaterdag) met alleen directe familie op bezoek. Ben benieuwd...

20. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL

Het was indd balen zeg, maar gelukkig heeft het weekend alles goed gemaakt. Ik hoopte gewoon op een leuke dag en dat liep even wat anders helaas :).
    Ben nu wel blij dat alles achter de rug is, en hij nu gewoon lekker kan spelen met al zijn mooie nieuwe speelgoed.
    Alvast van harte met je kleine en een hele fijne dag toegewenst ;)

Deel Deze Pagina