Gillend op vakantie gaan! verzamelpunt vakantietips! :)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elegance, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Gillend gek worden! Omdat mijn man zojuist doodleuk opbelt dat we toch echt op vakantie moeten over 2 weken... met onze kleine dreumes genieten van ons 3tjes.. zon zee strand man dreumes.. klinkt geweldig toch!

maar alle alarmbellen gaan af, van relax naar wat moeten we dan doen, meenemen, regelen heellup modus...

Ik zou dan ook graag alle vakantie do's en dont's and musthaves willen verzamelen! :D:D:D
    Leuk die online vakantielijstjes net zoals de geboortelijstjes waarvan je de helft niet gebruikt en er veel meer tips uit oma's boekjes kwamen of van de reallife mama's van Zp!.. dus wie heeft de tip van het voorjaarsvakantieseizoen 2011?

We gaan lekker aan het strand, een weekje.. tenminste, als ik zo bevstiging van mijn mams heb dat ze een weekje voor mijn lieve katertje wil zorgen.. hij heeft suiker en moet 2 maal daags insuline krijgen.. een hele opgave dus.. vooral omdat hij home alone met mijn andere 2 katers blijft.. Dus nog even duimen dat ze kan.. Wij doen hem niet in een kattenpension, hij is een stressiekater, goh van wie zou hij dat hebben ;P, en dat werkt averechts op zijn suiker en dat doe ik het beestje dus niet aan.. en ik zou met alle liefde voor hem thuisblijven als we geen verzorger voor hem vinden :)

Dus alle vakantietips, ren je rot en kom maar naar ele, die weet er wel raad mee!

2. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Hmmm als je mams kan en wil, gewoon gaan!
    Maak je niet te druk

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik lees mee, we gaan volgende week voor het eerst een week op vakantie met 2 kleintjes, met het vliegtuig..

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    i know.. maar dat is zo makkelijk gezegd :)
    zelf zijn mijn man en ik vaak op vakantie geweest en hebben we heel wat backpack avonturen doorstaan.. maar met een dreumes die het al moeilijk heeft na een half uur in de kinderwagen maakt me dat toch wat nerveus..
    en hoe te doen met flesjes end. een waterkoker meenemen? zijn de meeste kinderbedjes een beetje hygienisch, in die van centerparcs wilde ik nog niet dood gevonden worden, maar nu kunnen we niet ons eigen meenemen..
    allemaal praktische tips, die ik graag van mensen hoor.. hoe ze ermee omgingen en hoe ze dingen nu anders zouden doen :)
    die tips zijn altijd zo welkom :)

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gaan met die banaan geniet er van en als je moeder niet kan misschien een kattenhotel, die het beestje kan verzorgen of een hele lieve buurvrouw.

jaren gelegden kwam net terug van een vakanite.

belde me zusje op meis heb je zin om nog eens op vakantie te gaan VANDAAG. Binnen 1 uur stond ik klaar met koffer en al haha. Kattenhulp geregeld en op weg naar vlissingen. Zoon toen 3 jaar oud. ;)

De vakantie was minder leuk dan de bedoeling maar dat is een ander verhaal.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Alleen al een pluim dat je het aandurft. Ik zou het niet willen/kunnen een vakantie met mijn dreumes. Zou gillend gek worden.

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    die tijden heb ik ook nog gekend.. samen met mijn vriendin boeken voor de dag erna en dan ooknog niet kunnen laten om dat die avond te vieren en te gaan feesten :) en serieus, we hadden niks vergeten op vakantie tot onze eigen verbazing..
    maar met een dreumes... als we nu al een weekendje weggaan is het al een volksverhuizing en dat moet nu allemaal in 2 koffers :)

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zie mijn antwoord mijn zoon was net 3;) Dus het kan wel. haha.;)

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    hahaa.. oh heerlijk! maar heb jij geen supertips van wel of niet meenemen vanuit hier? van muggenspray tot waterkoker?
    moet je bv de flessenvoeding meenemen? mag dat in je koffer? en hoe neem je de fles mee in je handbagage sinds je geen vloeistof meer mag meenemen? en potjes eten.. ikk an ze daar kopen, maar zo handig lijkt het me om van te voren al een paar mee te nemen toch? hoef je daar al niet meteen naar om te kijken.. en is er altijd een microwave aanwezig of zijn er ervaringen dat je het eten op de moterkap moest warmen? :D:D deden jullie kleertjes op de hand wassen? allemaal duffe vragen waarbij ik voor mezelf geen stress zie, maar naar mijn dreumes toe wel... hij is namelijk een echte smeerpoets.. nou ja of mama die het toelaat dan :)
    en namen jullie de bbfoon mee? of is dat echt onnodig? er komen genoeg vragen in me op.. namen jullie de parasol vanaf hier mee? we hebben wel zo'n klein wind/zonnetentje.. is dat de moeite waard? onze buggy kan niet liggen, is dat erg onhandig? natuurlijk is het bij iedereen verschillend.. maar al die ervaringen vind ik wel zo belangrijk :)

10. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Als je nog twee weken hebt, dan zou ik eerst even rustig gaan zitten met een kopje thee en een koekje (of 2), met pen en papier voor je. Dan ga je per kopje een lijstje maken van wat je nodig hebt. (slapen, spelen, eten, zwemmen, badderen, medicatie, kleding voor het hele gezin ed) Vervolgens maak je een lijstje met dingen die je ab-so-luut nog moet doen voor vertrek. Een paar dagen voor vertrek zorg je ervoor dat alle was gedaan is en begin je met pakken. Zo doe ik het meestal, en dan nog vergeet ik wel eens dingen. Maaarrr er van uit gaande dat je niet in de middel of no-where zit, waar je ook heen gaat ze hebben er echt ook winkels!

Nog een paar dingen die je niet moet vergeten:
    *tandenborstels voor iedereen
    *de pil (mocht je die gebruiken, is lastig tot niet aan te komen:D)
    *zwemkleding (bandjes ed)
    * slaapkuffels indien in gebruik, spenen, babyfoon incl. oplader
    *money,money,money (anders heb je niks aan de tip dat ze daar ook winkels hebben!:D:p)
    *paspoort of id (checken of hij niet verlopen is)
    *fototoestel of filmapparaat
    * zonnebrandmiddel voor je kleintje

Maar voor nu, om te beginnen: Rieleks! Over twee weken lig je lekker aan het strand!!

Geniet ze!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wij vertrekken zaterdag met ons zoontje van 15 weken.
    Dus ik lees ook eens mee.
    Heb zover alles ingepakt maar vroeg me idd af met de voeding op de luchthaven.
    De voeding zelf heb ik in voorraad gekocht aangezien die in Turkije niet te koop is en ons zoontje na 11 weken zoeken eindelijk goed drinkt en reageerd op de voeding.
    We zijn gelukkig wel ook met mijn ouders dus niet met zijn 2tjes alleen:D

12. butterfly1984

Ele, ik denk dat je versteld staat hoe goed herbie het zal doen.
    Toen met het uitje wou ik eerst niet mee omdat melissa met 5 minuten al jammer in de auto en met het uitje was het ongeveer anderhalf uur.
    Maar echt tot mijn grote verbazing ging het super goed en sliep ze zelfs de terug weg.

13. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooww ik lees ook mee... wij gaan over 3 weken naar turkije voor 2 weken. Mijn zoontje is dan 6 maanden!!

14. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    ik lees ook mee voor ons duurt het iets langer wij gaan begin juni met kindje van 2.7jaar en baby 8maanden wij gaan naar turkije hebben ze daar ook goede pampers en potjes eten want ons zoontje heeft kma en lactosse anders moeten we alles inderdaar vanuit hier meenemen hebben ze daar ook zwemluiers

waar je aan moet denken
    paspoorten alle drie
    zonnebrand houdje of petje voor je zoontje
    zonnebrilletje is ook wel handig een zwemband of zwembandjes'
    voeding
    fles
    knuffels
    douche spullen
    beetje speelgoed
    genoeg kleren
    dat was het even

ik lees bverder ook mee

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Verplaatst naar Vakantie.

Lotte

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Cynt ze hebben er zwemluiers en de gewone pampers heten er Prima:)
    Dan weet je meteen dat je de goede hebt.
    Over de potjes durf ik niks te zeggen eerder nooit op gelet.

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    meerdere mensen met goede tips? of zijn die er echt gewoon niet? :D

18. butterfly1984

Eventuele medicijnen, zoals zetpil, neusspray en voor jullie eigen weet je wel.

Qua kleding zou ik daar handwas doen.
    Misschien zijn eigen bestek als hij dat gebruikt?

19. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    @onswondertje dank jewel dan hoef ik due al niet. Mee tenemen

Ors zou ik ook zeker meenemen

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Cynt nee ik heb alleen voor de eerste dag.
    En daarna halen we het gewoon in de winkel in tr:)

Deel Deze Pagina