positieve ervaringen met inleiden??

Discussie in 'De bevalling' gestart door versace cristal, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Hallo,

Ik weet wel dat t geen ene drol uitmaakt..want ik zal t toch echt zelf moeten ervaren..maar ik hoor best veel negatieve ervaringen over inleiden...
    Dat t veel te heftig is enzo... en aangezien ik deze week wordt ingeleid zakt me de moed wel wat in de schoenen..
    Ik ben meer van het positieve vandaar dat ik wel even wat postitieve verhalen wil lezen...
    Ze gaan ws eerst inleiden dmv een veter :( om te zien van hoe en wat..
    De Vk kon moeilijk bij me bmm komen en uiteindelijk lukte strippen ook niet echt goed..en ook maar 1cm ontsluiting met tuitje nog...
    Hmmm enorme teleurstelling..maar goed..dat weer overleefd...want t strippen is me best meegevallen...
    Nu dus nog wat positieve verhalen over inleiden want grote kans dat ik die ga krijgen...en me miss dan iets beter kan ontspannen als ik weet dat t ook positief kan gaan..
    Snel of een langdurige maakt me niets uit want ook dat maakt niet...(volgens mij kan je t beter geleidelijk aan hebben)
    Ben benieuwd...Ik heb nog maar even...
    Alvast bedankt!!! ;)

2. pipikippie

pipikippie Actief lid

16 dec 2007
    158
    0
    0
    Nou hier komt ie dan :)
    Ook ik ben ingeleid met m'n 1e en zit nu op 40.4 met m'n 2e dus wrs word het weer inleiden.
    Ik vond het echt goed te doen! Gaat idd snel zeker als je lichaam zelf ook reageert op bv het breken van de vliezen.
    Ik was in 5 uur mama! waarvan 1.5 uur persen maar dat kwam omdat hij vast zat.
    Wij hebben zelfs besloten om niet meer te strippen maar gewoon te wachten op de inleiding!
    Kortom tis echt geen drama :)
    Zorg dat je goed in je bevallingsflow komt dan komt het echt goed! Succes!!

3. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is misschien wat minder positief, maar ik heb er wel van geleerd dat ik volgende keer gelijk om pijnstilling vraag (zo'n pompje dat je zelf kunt bedienen). Je hoeft het niet te gebruiken, maar als je het nodig hebt, dan is het er ook gelijk.

Voordeel vond ik wel dat ik een rappe bevalling had. Met vier uurtjes vanaf het breken van de vliezen was onze kleine meid er!

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben 2x rond 38 weken ingeleid en vond het prima te doen hoor.
    bij de 2e heb ik zelfs om een inleiding gevraagd (zegt genoeg denk ik)
    heb bij beide bevallingen wel een refentamil pompje gehad maar zodra ik eenmaal aan het pompje lag had ik ook binnen no time 10 cm.

bij de eerste totale bevalling 5 uur en 42 min.
    20 min persen.

bij de 2e totale bevalling 6 uur en 15 min (bm was iets minder week als bij de eerste)
    6 min persen.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier ook positief! Bij de tweede ben ik ingeleid met 41w3d. In het ziekenhuis aangekomen bleek ik 2 cm te hebben, dus ze konden gelijk mijn vliezen breken. Zo rond de 9 cm begon ik wat pijnlijke weeen te krijgen (heb welgeteld 3 pijnlijke weeen gehad) en na 3 minuten persen was ie er! Ik zou het zo weer doen! Totaal geen weeenstorm gehad of iets! Vanaf het breken van mijn vliezen tot de geboorte heeft het 4 uur geduurd!

Succes van de week!

6. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hier ook positief
    Ben 2 x ingeleid dmv infuus
    1e keer duurde 1,5 uur en toen was ze er.Wel een weeenstorm gehad maar het was te doen.
    2e keer duurde 3,5 uur en was ook goed te doen .

Ik kan 1 ding zeggen ga mee in je weeen en verzet je niet.

7. versace cristal

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    haa fijn om te lezen!! ;)
    Wordt ik iets rustiger van...t zegt natuurlijk nog niets over hoe ik het ga ervaren maar kan t in ieder geval wel uit me hoofd zetten dat t een complete hel gaat worden...
    T scheelt idd wel in het ziekenhuis dat er wel direct middelen zijn om de pijn ietwat of miss zelfs alles wel te verlichten...thuis gaat dat natuurlijk niet zo..
    Ik kijk uit naar meer ervaringen...;)
    Alvast bedankt

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    als ik je wel een tip mag geven, als je pijnbestrijding wil, gelijk vragen en ook zorgen dat je het gelijk krijgt. Ik wilde het ook graag, maar ik was in 1 uur tijd mama. Dus dat mocht niet meer, achteraf had ik dat wel anders gewild.

9. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja herkenbaar, vandaar mijn advies om er gelijk om te vragen.
    Toen ze eindelijk met de pijnstilling aankwamen had ik al persweeën (ging heel snel van 5 naar 10 cm) en zag ik de pijnstilling zo weer weglopen... :D

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113

Pffff hahaha, ja zeker! ik vroeg ook om kwart voor 5 pijnbestrijding, toen was ik een half uurtje bezig. En nog voor half 6 was ze er al, pfff, dus echt doen hoor!

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben afgelopen woensdag ingeleid.
    De bevalling is geeindigd in een keizersnede, maar dat kwam door Stan zijn ligging en gewicht (sterrekijker en 4365 gram).
    Maar het deel van de inleiding is me reuze meegevallen. Daarna wilde hij niet indalen en werd het zwaarder.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik heb een hormoonveter gehad. Erg snel allemaal en een weeënstorm... Heel naar. Maar toen de ruggenprik zat... kon ik het prima aan! Dus tip: ik zou niet te lang wachten met daarom vragen. ;)

Oja, ik heb de hele bevalling door geen regelmaat gehad in de weeën (behalve met de weeënstorm, want het was er continu...). Dus ik vroeg me steeds af wanneer het echt zou beginnen en of ik het dan wel aankon aangezien dit al heftig was... ;)

Het is uiteindelijke een vacuüm verlossing geworden met een knip. Ik vond dat reuze meevallen!

Maar als ik terug kijk op inleiden: je weet wanneer het begint, je kunt je huis voorbereiden, je spullen goed pakken. Lekker praktisch! ;)

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ook ingeleid, had 1 cm ontsluiting en baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken, dus kreeg hormoongel. Na 1,5 dag gel had ik 2-3 cm ontsluiting en veel harde buiken/ gerommel. Toen heeft de VK de vliezen gebroken en kwam de bevalling alsnog 'spontaan' op gang. Binnen 4 uur volledige ontsluiting en persweeën, alleen 'vielen' die persweeën weg en gebeurde er niks meer.... Kreeg toen alsnog een infuus met weeënopwekkers en na 30 min persen was ik mama :p Zou het zo weer doen! Geweldige ervaring... ondanks die stomme weeën! :D

Heb geen pijnbestrijding o.i.d. gehad. Ik wilde graag onder de douche de weeën opvangen.... maar toen de VK 'nog even toucheerde' voor ik mocht gaan douchen, had ik al 8 cm en mocht dat niet meer (en pijnbestrijding kreeg ik toen ook niet meer).

14. versace cristal

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Owkey...
    Ik word deze week opgenomen en krijg tabletten ingebracht..
    Iemand ervaring ermee??
    Ik bleek toch geen ontsluiting te hebben maar wel iets verweking :(
    En welke pijnstilling dan?? Ik kan geloof ik kiezen uit 2...
    Een rugprik en een ander prikje..(weet ff niet meer hoe die heet ;))
    Ik was wel enorm teleurgesteld maarja als ik zo s lees wat Misa schrijft dan idd...je kan je wel helemaal voorbereiden..
    Ik zal me dr toch echt aan over moeten geven..en maar gwoon zien..Ik zal er toch doorheen moeten ;) kan nu moeilijk gaan zeggen dat ik niet meer wil hahaha daar ben ik 9maand en 2 week te laat mee :p
    En bovendien kan het thuis miss wel net zo hels worden als in het ziekenhuis..alleen thuis krijg ik geen verlichting dmv pijnstilling en in het ziekenhuis natuurlijk wel..
    Ach ik zal t heus wel kunnen...andere vrouwen kunnen t ook dus waarom ik niet...;)
    GIRLPOWER!!!!! :p

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bedoelt denk ik een Remifentanil infuus. Dat is het befaamde pompje dat je zelf kunt bedienen. Mocht ik nog eens ingeleid worden, dan mogen ze die vanaf het begin aansluiten... Vind hiervan het voordeel dat je het niet hoeft te gebruiken, maar dat het wel bij de hand is als je het nodig hebt.

Succes ermee en bedenk: dat kind komt er linksom of rechtsom toch wel (en bevallen doet nu eenmaal pijn).

Deel Deze Pagina