Pepijn had ook een voorkeurshouding en wij hebben een zij-slaapkussen gebruikt. Het heeft heel goed gewerkt. We hebben het eigenlijk tot een maand geleden gebruikt, hij wilde niet zonder meer. Al draaide hij halverwege de nacht ertussen uit. Iig is zijn hoofdje weer goed recht getrokken, dus ik vind het een aanrader!
Ik vond het net op internet, bij de babydump. Toch bedankt voor de tips! Ik heb 'm niet voor 'mijzelf' nodig, maar was het aan het zoeken voor een vriendin.
Ik snap dit artikel wel, maar dit gaat niet over jouw probleem. Jouw kindje heeft al een voorkeur en draait steeds dezelfde kant op; afwisseling heeft dus geen zin meer. Jij bent dus al een stadium verder. Overigens hebben wij ook het zijligkussen overdag gebruikt, maar ons mannetje vond het vreselijk. Vroegtijdig starten met kinderfysio en osteopaat hebben wel goed geholpen. succes!
woensdag komt de fysio langs..we hebben dr nou overdag op dr rechter zij liggen.. en dan et voedingskussen wat ik gebruikte voor borstvoeding achter dr rug...zodat ze niet op dr rug kan rollen..ik hoor woensdag eerst wel even bij de fysio...en misschien kan ik anders via haar zo'n kussentje lenen (ze zei dat ze ze wel hadden in de praktijk)
Hier zijn de ervaringen erg goed, ik had Kylian er vanaf zijn geboorte in liggen en de kinderfysio hier was er een erge voorstander van juis ivm afplattingen van hoofdjes. Hij sliep er heerlijk in en ik vond het een veiliger idee dan opgerolde handdoeken. Groetjes Anita
Wij hebben het 4 jaar geleden gedaan met handoeken oprollen en nu hebben zo'n zijkussen....ik vind ze goed werken.
Wij hebben onze oudste juist 's nachts in het kussen laten slapen. Hij sliep overdag heel kort en onrustig, en sliep er 's nachts in als een roosje, zodat het ook effect had op het hoofdje in tegenstelling tot de paar hazenslaapjes overdag. Ik wist dat het misschien een risico was, maar hij lag vlakbij ons en er is nooit iets gebeurt. Bovendien kunnen ze als je het laken er goed strak omheen doet echt niet op hun buik draaien in zo'n kussen.
Bij beide jongens het kussen gebruikt, met als resultaat dat ze nu allebei een mooi rond bolletje hebben. Beide keren trouwens op advies van de kinderfysio.
Wij hebben een side sleeper. Bij Jaime heb ik die al gebruikt omdat ze een voorkeurshouding naar rechts had. bij Jaime ben ik het iets later gaan gebruiken, met effect! Bij Sacha heb ik die voorkeurshouding nu al ontdekt dus ding weer uit de kast getrokken. Hij slaapt er heerlijk in en kan zich echt niet omrollen hoor!