van buik naar rug wanneer van rug naar buik?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dorianne, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn zoon slaapt op de buik, sinds 4 dagen is het dolle pret en ben ik al 4 kg afgevallen om de trap op en af te lopen :D
    Mijn zoon draait zich van buik naar rug (slaapt op de rug niet verder, dus moet gaan draaien).
    nu was ik gewoon nieuwsgierig hoelang het bij jullie kindjes duurde voordat ze ook van rug naar buik konden draaien.

kan niet wachten tot het moment daar is ;)

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Is mij ooit uitgelegd dat van buik naar rug "eenvoudig" is omdat ze zich kunnen omgooien door hun hoofd erg opzij te hangen, dat is zwaarder en hoppetee ze rollen erachter aan. Voor rug naar buik is veel meer gymnastiek nodig.

Advies: veel op zijn rug laten spelen als hij wakker is en speeltje zo neerleggen dat hij er naartoe wil rollen ;)

3. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    1,099
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje was 6 maanden toen hij van rug naar buik kon rollen. Andersom kon hij 2 maanden eerder, dus hoop voor jou dat jouw kindje daar minder tijd tussen laat ;)

4. pepepe

pepepe Lid

May 10, 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dit zeg!

Mijn zoon kon toen hij 4,5 maanden was van rug naar buik rollen. Hij lag dan helemaal tevreden op zijn buik en werd moe. Hij kon zichzelf niet terugdraaien en begon dan te huilen. Ik moest 'm dan weer omdraaien.

Het heeft wel een maand geduurd voordat hij van zijn buik naar zijn rug kon!

Grappig dat het bij jullie net andersom is.

5. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Met 4 maanden rolde hij van rug naar buik, en met 5 maanden kon hij ook weer terug van buik naar rug. Hier was het dus andersom

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier rolt ze sinds een weekje of twee (dus vanaf 5 maand) heel soepeltjes van rug naar buik, daarvoor was het een heel gedoe en zat haar armpje telkens in de weg, ze rolde wel, maar niet erg makkelijk :D Maar van buik naar rug rolt ze alleen per ongeluk...

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Met 3 maanden van buik naar rug, ze heeft het echt een paar weken regelmatig gedaan en kon/deed het daarna niet meer. Toen met een maand of 5 van rug naar buik, maar dus niet meer terug (dat vond ik pas fijn, slapeloze nachten van gehad) dat heeft een paar weken geduurd en toen kon ze probleemloos beide kanten op.

8. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

Nov 22, 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Met bijna 4 maanden rolde mijn zoon van rug naar buik, een ruime maand later rolde hij van buik naar rug.

9. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

Jun 15, 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Hier rolt ze vanaf 4 bijna 5 maanden van rug naar buik en het heeft een weekje geduurd voor ze erachter was dat ze verder kon rollen.

10. tassie1980

tassie1980 Actief lid

Jul 1, 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Hier draaide mika met 3,5 maand van buik naar rug 1 week voor 5 de maand ook terug.nu rolt hij de kamer door en tijgert naar achteren haha

11. Jade86

Jade86 Bekend lid

Femm draaide met 4 maanden eerst van rug naar buik (terug lukte niet) met 5,5 maand kom ze van haar buik naar rug draaien

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier eentje die van rug naar buik al twee maanden kan. Maar anders om dan huilt hij gewoon net zo lang tot wij het doen...
    Soms erg irritant want zodra ik me omdraai is hij weer op zijn buik gerold.

Ik probeer nu steeds tegen zijn hoofd te duwen in de hoop dat hij dan zelf leert draaien. Nog geen succes

13. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    erg grappig de meeste kindjes rollen eerst van buik naar rug :D
    ik ben al 4 kilo kwijt in 3 dagen om de trap op te lopen en hem weer op de buik te leggen.
    Ik ga dus iedere avond wat eerder naar bed, ik was eindelijk blij van de slapeloze nachten af te zijn :p :D

maar goed, ik hoop dat hij snel terug rolt. Oh en hij speelt altijd op zijn rug en speeltjes worden ver weg gelegd, hij kijkt er alleen maar naar als hij er zo niet aan kan. Maar goed we blijven oefenen ;)

14. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Danique rolde met 3 maanden van buik naar rug, en sinds afgelopen donderdag (3,5 maand ong.) ook van rug naar buik. Enige nadeel is dat als ze in bed draait, haar armpje door de spijlen glipt en dan kan ze niet meer terugdraaien. Maar dan slaapt ze gewoon op haar buik verder, ze is niet zo moeilijk gelukkig haha
    Vanmiddag vond ik haar bijna in kruiphouding in de box, knietjes opgetrokken onder zich, leunend op de ellebogen haha

15. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ook hier een kindje dat juist van rug naar buik draait en dan na een tijdje vermoeid wordt en begint te jengelen dat ze niet meer terug kan rollen.
    Leuk om te lezen dat elk kindje weer anders is. Dat maakt het toch wel leuk. Enne...die vier kilo..die mogen er bij mij ook wel af.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Mijn moppie rolde vorige week per ongeluk van rug naar buik en nu is ze onstopbaar!

Share This Page