mijn zoon slaapt op de buik, sinds 4 dagen is het dolle pret en ben ik al 4 kg afgevallen om de trap op en af te lopen Mijn zoon draait zich van buik naar rug (slaapt op de rug niet verder, dus moet gaan draaien). nu was ik gewoon nieuwsgierig hoelang het bij jullie kindjes duurde voordat ze ook van rug naar buik konden draaien. kan niet wachten tot het moment daar is
Is mij ooit uitgelegd dat van buik naar rug "eenvoudig" is omdat ze zich kunnen omgooien door hun hoofd erg opzij te hangen, dat is zwaarder en hoppetee ze rollen erachter aan. Voor rug naar buik is veel meer gymnastiek nodig. Advies: veel op zijn rug laten spelen als hij wakker is en speeltje zo neerleggen dat hij er naartoe wil rollen
mijn zoontje was 6 maanden toen hij van rug naar buik kon rollen. Andersom kon hij 2 maanden eerder, dus hoop voor jou dat jouw kindje daar minder tijd tussen laat
Grappig dit zeg! Mijn zoon kon toen hij 4,5 maanden was van rug naar buik rollen. Hij lag dan helemaal tevreden op zijn buik en werd moe. Hij kon zichzelf niet terugdraaien en begon dan te huilen. Ik moest 'm dan weer omdraaien. Het heeft wel een maand geduurd voordat hij van zijn buik naar zijn rug kon! Grappig dat het bij jullie net andersom is.
Met 4 maanden rolde hij van rug naar buik, en met 5 maanden kon hij ook weer terug van buik naar rug. Hier was het dus andersom
Hier rolt ze sinds een weekje of twee (dus vanaf 5 maand) heel soepeltjes van rug naar buik, daarvoor was het een heel gedoe en zat haar armpje telkens in de weg, ze rolde wel, maar niet erg makkelijk Maar van buik naar rug rolt ze alleen per ongeluk...
Met 3 maanden van buik naar rug, ze heeft het echt een paar weken regelmatig gedaan en kon/deed het daarna niet meer. Toen met een maand of 5 van rug naar buik, maar dus niet meer terug (dat vond ik pas fijn, slapeloze nachten van gehad) dat heeft een paar weken geduurd en toen kon ze probleemloos beide kanten op.
Met bijna 4 maanden rolde mijn zoon van rug naar buik, een ruime maand later rolde hij van buik naar rug.
Hier rolt ze vanaf 4 bijna 5 maanden van rug naar buik en het heeft een weekje geduurd voor ze erachter was dat ze verder kon rollen.
Hier draaide mika met 3,5 maand van buik naar rug 1 week voor 5 de maand ook terug.nu rolt hij de kamer door en tijgert naar achteren haha
Femm draaide met 4 maanden eerst van rug naar buik (terug lukte niet) met 5,5 maand kom ze van haar buik naar rug draaien
Hier eentje die van rug naar buik al twee maanden kan. Maar anders om dan huilt hij gewoon net zo lang tot wij het doen... Soms erg irritant want zodra ik me omdraai is hij weer op zijn buik gerold. Ik probeer nu steeds tegen zijn hoofd te duwen in de hoop dat hij dan zelf leert draaien. Nog geen succes
erg grappig de meeste kindjes rollen eerst van buik naar rug ik ben al 4 kilo kwijt in 3 dagen om de trap op te lopen en hem weer op de buik te leggen. Ik ga dus iedere avond wat eerder naar bed, ik was eindelijk blij van de slapeloze nachten af te zijn maar goed, ik hoop dat hij snel terug rolt. Oh en hij speelt altijd op zijn rug en speeltjes worden ver weg gelegd, hij kijkt er alleen maar naar als hij er zo niet aan kan. Maar goed we blijven oefenen
Danique rolde met 3 maanden van buik naar rug, en sinds afgelopen donderdag (3,5 maand ong.) ook van rug naar buik. Enige nadeel is dat als ze in bed draait, haar armpje door de spijlen glipt en dan kan ze niet meer terugdraaien. Maar dan slaapt ze gewoon op haar buik verder, ze is niet zo moeilijk gelukkig haha Vanmiddag vond ik haar bijna in kruiphouding in de box, knietjes opgetrokken onder zich, leunend op de ellebogen haha
Ook hier een kindje dat juist van rug naar buik draait en dan na een tijdje vermoeid wordt en begint te jengelen dat ze niet meer terug kan rollen. Leuk om te lezen dat elk kindje weer anders is. Dat maakt het toch wel leuk. Enne...die vier kilo..die mogen er bij mij ook wel af.