Hoe doen jullie dat met de nageltjes? Ik heb gehoord dat je alleen mag vijlen of scheuren. Maar vijlen lukt me niet omdat ze nog te zacht zijn. En met scheuren krijg ik er wel wat vanaf, maar zijn ze toch nog veel te scherp naar mijn zin...
Ik knip ze gewoon. Inderdaad, vijlen lukt gewoon niet en met scheuren zijn t net scheermesjes. Gewoon voorzichtig doen.
mijn kraamhulp zei dat je ze de eerste zes weken absoluut niet mag knippen. Tot die tijd vijlen en anders scheuren. Dus nog even geduld.
Ik scheur ze. Maar als het lukt om ze te knippen kun je ze gewoon knippen. Je moet alleen heel erg opletten dat je niet in de huid knipt en dat is nog best moeilijk bij die kleine friemelvingertjes Misschien gaat het vijlen met een kartonnen vijl beter?
Ik mocht ook tot 6 weken niet knippen, maar Iman had de vingernageltjes nog vast zitten in haar vel zeg maar, dus dat was ook niet nodig. Maar de kraamhulp zei anders afbijten mag ook.
Oh....nee knippen is uit den boze, volgens kraamzorg. Als er al een stukje los zit, trek/scheur ik het er af. Over het algemeen zijn Senna haar nageltjes niet eens zo lang, zijn mooi kort. Geen onderhoud nodig, tot nu toe......
ja idd doe ik soms ook knippen terwijl hij slaapt haha soms als hij rustig op schoot zit en dan op gemak steeds een nageltje duurt soms een half uur voordat ik klaar ben