maxicosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Calimero, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo iedereen

ik heb een probleem eigenlijk
    mijn dochtertje zit heel erg krap in de macixosi bij haar schoudertjes het is soms net, en vooral met jasje aan, alsof ze erin gepropt zit nu vroe gik me af vanaf hoe oud kunnen ze in ee n gewone autostoel? en is er anders een andere oplossing voor?

2. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    volgens mij wordt aangeraden ze er zo lang mogelijk in te houden, tot de kruin boven de rand uitkomt en over het algemeen is dat volgens mij pas rond de 9 maanden (bij mijn meisje misschien nog wel later, haha)

3. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat ik heb begrepen is dat ze vanaf 9 maanden óf 9 kilo in de autostoel mogen.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Klopt!

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    dus het heeft er in principe nix mee te maken met zitten of dat ze sterk genoeg zijn om het hoofd omhoog te houden?
    want hoe ze in de maxi zit lijkt mij persoonlijk niet echt prettig zitten hihi

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    er zijn ook stoeltjes vanaf 0 jaar.
    maar tot negen kilo moeten ze met het aangezicht richting achterbank blijven zitten.

7. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    hier t zelfde probleem!
    yessin zit er ook helemaal ingepropt ! zo zielig!
    hij is nu bijna 8 kilo maarja dat is dus nog effe wachten....

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nou mijn meisje is 9 maanden, maar nog geen 9 kilo. Mij is aangeraden om haar dan ook niet in een autostoel te zetten (ondanks die 9 maanden). Ze moet echt 9 kilo zijn

Volgens mij is ze een jaar wanneer ze die MC eens uitkomt :)

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hoe groot, hoe zwaar ook, het maakt allemaal niets uit als het kind nog niet goed zelfstandig kan zitten! Omdat de maxicosi een andere houding geeft dan een autostoel. Als een kind nog niet kan zitten niet in de autostoel zetten, wil je rugklachten later voorkomen. Ook zijn ze dan minder goed in staat klappen op te vangen (je vangt klappen anders op als je vooruit gaat dan als je achteruit gaat).
    mijn dochter is met 7,5 maanden naar de autostoel gegaan, ze paste toen echt niet meer in de cosi maar kon toen al wel kruipen en fatsoenlijk zelf zitten. Dit is echt belangrijk hoor, je voorkomt er best problemen mee door even te wachten.

Deel Deze Pagina