zwangerschapsvergiftiging...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamara24, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    ik heb een vraagje over zwangerschapsvergifteging..
    ik vraag me af of je ook zwangerschapsvergiftiging kan krijgen heel vroeg in je zwangerschap. rond je 7de week bijvoorbeeld?
    ik heb weleens last van hoofdpijn maar ik heb vaak een verstopte neus kan natuurlijk ook daardoor komen. zo te lezen kan hoofdpijn ook een vd tekenen van zwangerschapsvergiftiging zijn..
    ik maak me een klein beetje zorgen.

Tamara

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als ik jou was zou ik dan de vk bellen. Is t alleen hoofdpijn of heb je nog meer kwaaltjes waardoor je denkt dat t misschien zwangerschapsvergiftiging is?

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik dacht altijd dat het meer op het einde was, hoor. Maar dat weet ik niet zeker. Maar je kunt altijd even naar de verloskundige bellen, als je bezorgd bent.
    x Linda

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Normaal gesproken komt zw. vergiftiging idd pas na de 20 weken voor. En dan nog gebeurd het niet vaak voor de 34 weken.

Hoofdpijn in deze fase kan goed komen door de veranderende hormoonhuishouding en is helaas een normaal zwangerschapskwaaltje.

5. missyb

missyb Niet meer actief

Het kan vanaf 24 weken komen daarvoor lijkt me heel sterk!
    vanaf 35 weken heb je nog meer kans.

6. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    een kennis van mij kreeg het met 20 weken, ze is sinds gisteren weer uit het zh.

Als je het niet vertrouwd altijd je vk bellen.

7. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Nou, ik lag met mijn vorige zwangerschap al met week 13 in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging! Nu is het wel zo, dat dat volgens de artsen bijna NOOIT voorkomt (ik ben een apart geval ;) )....dus met 7 weken kan het zeker niet.

Liefs,
    Natasja

8. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    bedankt iedereen voor de reacties. ik ben nu wat meer gerust. het zit namelijk zo dat ik pas vrijdag 13 april mijn eerste afspraak met de verloskundige heb.. dus vandaar dat ik het even op het forum vroeg... ik heb verder ook nog wat lichte pijn onder in mijn buik maar dat heeft er toch niks mee te maken he?

Tamara

9. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    dat heeft eerder te maken met je baarmoeder die verplaatst en groeit (De licht pijn onderin je buik)

10. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad, ben met 34.1 weken opgenomen in het ziekenhuis. Mijn bloeddruk is nooit torenhoog geweest (rond de 95), maar die was in het begin van de zwangerschap rond de 75, terwijl achteraf blijkt dat ik normaal gesproken een vrij lage bloeddruk heb (60, en dat wist ik dus niet). Dat was bij mij met 8 weken zwangerschap dus al verhoogd. Al voor de 20 weken ging ik vocht vast houden (kon toen mijn eigen schoenen niet meer aan), en ik heb van de 10e tot de 20e week (bijna) dagelijks hoofdpijn (migraine-achtig)gehad.
    Tot aan de 30 weken ging het allemaal wel redelijk en had ik de kwaatljes niet opgeteld als zijnde zwangerschapsvergiftiging (dat van die bloeddruk wist ik niet eens), maar daarna werden de klachten extremer en ook toen pas kreeg de kleine er ook last van (in de zin van, achterblijven in de groei).
    Zelf denk ik dus dat het allemaal al eerder begonnen is dan bij 30 weken. Vooral ook, omdat ik na de bevalling, toen al het vocht verdween, kilo's lichter werd dan voor de zwangerschap. De arts zei dat mijn dochter mijn reserves als het ware had 'opgegeten' (nou had ik die 'genoeg', dus vond het niet zo'n punt ;) , maar een normale ontwikkeling is het niet), dus de kilo's die ik erbij had gekregen tijdens de zwangerschap zijn puur vocht geweest.

Ik zeg daarom niet, dat het niet kan....

11. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    ik heb verder geen andere klachten.. zoals vocht vasthouden, tintelende vingers, veel hoofdpijn, ik voelde alleen gisternacht wat sterke menstruatie pijn onder in mijn buik, en ook laag in mijn rug. was maar eventjes. vrijdag ga ik naar verloskundige en vraag ik dit ff na.. soms heb ik lichte hoofdpijn. hopelijk is het niks maar je je bent dan toch een beetje ongerust.

xx Tamara

Deel Deze Pagina