hallo meiden , even een vraagje, kreeg net zo een zin in een spiegelei. maar nu dacht ik net "mag ik dat wel hebben"
Hoi Guusje. Het wordt afgeraden om de eidooier heel te laten. Dus ik zou de dooier helemaal kapot maken en dan bakken. Hopelijk gaat ie je net zo lekker smaken Liefs wolly
Nou het valt wel mee hoor. Je mag best een niet helemaal doorgebakken ei. HEt kan salmonella bevatten (kans 0,1 % of zo?) maar dat is vooral vervelend voor jezelf en neit voor je kind.
Ik zou het risico niet nemen, het wordt niet voor niks afgeraden als je zwanger bent. En ookal is het maar die ene 0,1%, je zal maar net die ene zijn.
ik eet ook gewoon een lekker spiegeleitje met dooier hoor, heerlijk op een wit bolletje, heb dat bij al mijn drie vorige ook gedaan en nog nooit problemen mee gehad, maar ieder moet dat voor zich weten, als je het niet wilt, niet doen dan.
Zoals ik hierboven zei, salmonella is vooral vervelend voor je zelf. Je kind heeft er geen last van. Je eet toch ook gewoon een spiegelei als je niet zwanger bent?
Een spiegelei is tijdens je zwangerschap net zo goed/slecht voor je als voor of na je zwangerschap. Je kunt er salmonella van krijgen, dat is niet schadelijk voor de baby.
Zolang je verse eieren gebruikt, is de kans op salmonella kleiner. Eieren die al een tijd in de kast staan, zou ik lekker koken of een omelet van maken,