Wij gaan ons toilet helemaal moderniseren. Nu had ik de aannemer laten komen voor een offerte waarbij hij 1.20m als min of meer standaard tegelhoogte heeft meegenomen in zijn offerte. Nu zie ik echter online dat er ook veel toiletten tegenwoordig zijn waarbij de zijwanden niet betegeld zijn (alleen gestuct). Ik heb een zwarte tegel op het oog, met witte marmeren lijntjes erin. Zou het misschien mooier zijn om die alleen op vloer en achterwand (tot 1.20) te leggen? Vind dit zelf heel lastig
Met 3 boys in huis zou ik voor tegels gaan! Kan je veel beter poetsen of door ze zelf laten poetsen als ze puber zijn en toch staand plassen. Ik weet niet of ik 1.20 mooi vindt. Hadden we in het oude huis en nu hebben we tot het plafond. Het laatste vind ik mooier.
Hier ook alle wanden in het toilet tot aan het plafond betegeld. Wel zo hygiënisch. Daarnaast vind ik niet of maar tot een bepaalde hoogte betegelen vaak wat armoedig staan, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Op zich vind ik rondom tot 120 betegeld wel prima, zeker als daarboven het mooi is afgewerkt. Mooi kleurtje op de muur. En eventueel wat accessoires opgehangen enzo. Maar ik ben ook team tegelen rondom tot het plafond. Het is gewoon het meest hygiënisch en makkelijk schoon te maken. @julia80 is het combineren met een andere tegel nog een idee? Zodat je contrast krijgt. Want rondom tot het plafond zwart is wel heel donker...
Ik vind half betegelen dus juist mooier. Grijze of andere kleur tegels en dan een randje en de rest gestuct. Helemaal betegeld vind ik net zo'n slagerij Maar de zijwanden helemaal niet, zou ik niet voor kiezen.
Ik heb vorig jaar mijn wc tot aan het plafond laten betegelen. Maar ik zou wel voor de wanden voor een lichtere kleur kiezen. Anders wordt het voor mijn gevoel een donker hok.
Je plast toch niet tot het plafond? Ik zou ook tot halverwege betegelen, omdat je dan niet met boorgaten in de tegels komt te zitten als je iets wilt ophangen. Over donker hok: wij hebben witte tegels, vanuit de bouw nog, maar erboven geverfd met donker grijsblauwe metalic verf. En we hebben ook het plafond meegenomen. Dus redelijk donker, maar helemaal prima voor 'slechts' een wc.
Bedankt voor alle reacties tot dusver. Betegelen tot het plafond vind ik aan de zijkant sowieso niet zo mooi Dus de max is 1,20 M. Maar op internet heb ik echt het idee dat de nieuwste trend is helemaal niet Tegelen aan de zijwanden en ik vind het wel grappig uitzien maar was benieuwd naar ervaringen hier. Ik moet zeggen dat ik de zijwanden sowieso eigenlijk bijna nooit poets volgens mij...
Met jongens die (tegen de regels in) staand plassen zijn tegels makkelijker schoonmaken. Ze zijn bij ons in elk geval om de dag echt wel bevlekt
Ik zou echt voor tegels gaan met het gespetter van mannen. Als je het gestucced hebt krijg je dat nooit netjes schoon en tegels neem je juist makkelijk af en dan is het gewoon echt schoon.
Te gezellig hier dus tegels tot het plafond aan alle wanden en geen accesoires in de wc, vind ik a) niet nodig, want niet functioneel en het hoeft er niet te gezellig te zijn, hoe korter iemand er zit hoe beter en b) vind ik ook niet hygiënisch
Heel onhygiënisch als ik het zo lees, maar wij hebben de zijwanden niet betegeld en het bevalt me prima. Wel behangen met glasvlies en een sterke verf erop die je goed kunt poetsen. Heb ik ook in de keuken en ik poets alle vlekken er zo uit. Ook de hardnekkige vlekken. Ik hou gewoon niet van overal tegels. En al helemaal niet tot helemaal bovenaan. Maar ieder z'n smaak, ik zou voor het schoonmaken niet bang zijn (mits je ervoor zorgt dat je er wel op kunt poetsen)
Wel poetsen hoor! Is echt vies. Hier plassen de mannen zittend thuis. Maar van bezoek weet je dat natuurlijk niet. Kinderen met vieze handjes aan de muur etc. Echt gewoon wel regelmatig een doekje over de tegels halen. En zou altijd gaan voor tegels.
Wij hadden niet betegeld in ons vorig appartement. Maar we hadden wel afwasbare verf gekozen speciaal voor badkamers. Man staat nooit recht overigens, maar toch soms spetters van vb een hard doorspoelende wc. En die kregen we er altijd heel goed weer vanaf. Nu wel betegeld maar vooral omdat de wc in de badkamer is, en die is gewoon volledig betegeld.
Ja, ik zie ook dat witte/crèmekleurige banken van bouclé/teddystof momenteel in zijn. Een trend die ik aan mijn gezin voorbij laat gaan, want bij ons zou dat nog geen jaar schoon blijven, ondanks mooie beloftes van een vlekwerende laag. Hetzelfde met die tegels. Daarom zou ik ook wel voor tegels aan de zijwanden gaan. Makkelijk schoon te houden. Van mij hoeft het niet tot aan het plafond, je moet wel heel gek doen willen daar plasspetters komen.