Huis funda tips

Discussie in 'De lounge' gestart door Wensvoor4, 4 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    243
    134
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ons huis gaat in de verkoop. Nu worden er foto's gemaakt, maar hebben jullie nog tips? Wat wel/niet doen. En ook tijdens bezichtigingen...

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Ik zou het met je makelaar bespreken.

Wij hebben vóór het maken van de foto’s en daarna vóór de eerste bezichtigingen een rondje gelopen door het huis met de makelaar en hij heeft tips gegeven wat eventueel verbeterd/vervangen/opgeruimd moest worden.
    Er zijn standaard tips (denk aan zaken als kabels wegwerken) op Google te vinden maar voor de dingen specifiek aan jouw woning zou ik dus echt bij je makelaar checken.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Heb je geen lijstje met tips van de makelaar of fotograaf gekregen?

Wij hebben in november ons huis verkocht en kregen een folder van de fotograaf met daarin tips om het huis er zo goed mogelijk uit te laten zien. Het belangrijkste is natuurlijk heel goed opruimen/schoonmaken. Alles zo leeg mogelijk. En verder zorgen voor wat aankleding (liefst in kleur alsdus onze fotograaf) in de vorm van planten/bloemen, kaarsen etc.

Wat voor huis heb je? Wij hadden een rijtjeshuis en die gaan als warme broodjes, dus op zich maken de foto's dan minder uit natuurlijk.

Sado vindt dit leuk.
  4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja precies, zo ging het bij ons ook! Wij hebben nog wat kleine dingen gedaan voordat de foto's werden gemaakt en zoveel mogelijk uit het zicht gezet bij de bezichtigingen. Alle spullen van de hond nam ik mee in de auto, volgens onze makelaar is het altijd beter als het lijkt dat er geen huisdieren wonen.

5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Zorg dat platte oppervlakten zo leeg mogelijk zijn. Dus het aanrecht, tafels, bedden (niet enorm veel knuffels), vloeren, boven op de piano, boven op kasten.
    En zorg dat dingen als de afstandsbediening uit beeld zijn. Zo neutraal mogelijk, dus liever een wit dekbedovertrek dan een gekke print en weinig prullaria (al moet het natuurlijk wel bewoond lijken).

Wij hadden per kamer een kratje gemaakt met daarin de rommeltjes van die kamer. In de slaapkamer de wekkers van de nachtkastjes, fotolijstjes, spulletjes uit de vensterbank. Hadden alle kratjes in de badkamer, zodra de eerste kamer gefotografeerd was hebben we de kratjes verplaatst naar die kamer.

Ik weet niet of jullie verwachten veel kijkers te krijgen. Wij hebben 2 kijkdagen achter elkaar afgesproken met de makelaar en zijn zelf een nachtje weg gegaan. Dus hadden maar 1 grote schoonmaak nodig. Zorg voor een neutrale geur. Verder mogen kijkers in alle kastjes die blijven staan, dus zorg dat daar geen gênante dingen in liggen (keukenkastjes, badkamermeubels etc).

6. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    243
    134
    43
    Vrouw
    Dank jullie wel alvast voor de tips.
    De makelaar heeft inderdaad al een lijstje gegeven en komt ook de dag ervoor nog langs.

Maar vind heel handig om jullie ervaringen te lezen. Die van de kratjes is een super tip.

En ook spullen van de dieren weghalen had hij nog niet gezegd.

Hier kan ik alvast wat mee. Dank

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Heb je een bergzolder? Dan vragen of die op de foto moet. Is bij ons niet gedaan en kon daardoor ook best veel daar kwijt.

Uiteindelijk ook nog auto vol en dingen verplaatst (zoals de (volle) wastoren en een kinderstoel)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Wij kregen ook een lijstje van de makelaar.
    Goed schoonmaken, opruimen, de functies laten zien van kamers is soms ook handig, maak je tegels schoon met de terrasreiniger of groene aanslagreiniger, als alles groen ziet, denken mensen al snel dat er amper zo'n komt op die plekken.
    Dierenmanden etc., even opbergen, wij deden alles in de auto en zetten die een stuk verderop.
    Zorg dat je parkeerplek voor je huis even claimt of vrij houdt, voor er opeens een oranje werkbus ofzo net die dag geparkeerd staat waarvan je de eigenaar niet kunt vinden.
    Wij hadden buren die in een scheiding lagen en niets meer aan hun tuin deden. Mijn man heeft een hoop onkruid uit hun voortuin getrokken, zag er ook beter uit.

Deel Deze Pagina