He meiden, Wij willen heel graag naar kaapverdie toe over 2 weken.. Toen kwam ik er achter dat het zika virus daar is, wat nu ?! Heeft er iemand ervaring mee hoelang je moet wachten voor een TP na de vakantie ...
Kijk even op de dit van rijksoverheid, daar staat advies op. Voor mannen volgens mij 2 maanden en voor vrouwen 1 maand. Maar als je t zekere voor t onzekere wil.nemen zou ik 2 maanden wachten, hebben wij ook gedaan. Er zit bij ons ruim 2 maanden tijd tussen terugkomt Thailand en de punctie
Hoi Ik heb geen ervaring met ivf en icsi; maar wij gingen zelf ook naar een ZIKA gebied toen wij in behandeling waren. Ons werd gezegd man 3x gezien het in sperma kan zitten, en vrouw ook minimaal 3 maanden maar daar was nog veel minder over gekend. De ene arts blies het op en zou langer wachten, de ander zei kans is zoooo klein dat je er niet teveel aandacht aan moet schenken. Maar; 2 weken na terugkomst kun je een bloedtest laten doen bij een tropisch instituut waarin ze kunnen zien of je het hebt gehad of niet. Dus wij hebben dit gedaan, beide negatief, en konden gewoon voort met de behandeling. Echter voor je naar zo'n gebied gaat moet je natuurlijk ook zeker zijn dat je niet zwanger bent, want indien dit zo is zou ik zeker niet gaan. Veel succes !
Super bedankt voor je reactie, vandaag ongesteld geworden en we willen over ander halve week weg! dus ben er zeker van niet zwanger te zijn helaas!!! haha .. Ook even met de ggd contact gehad, maar het zika staat niet op de lijst in kaapverdie een er is ook geen transmissie actief. Geen probleem dus om daar heen op vakantie te gaan. Wel voor de zekerheid even contact gehad met het ziekenhuis die gaan het nog even overleggen en ik wordt daar over teruggebeld.
Hoi Het tropisch instituut in Antwerpen (België) zijn ook erg op de hoogte over Zika dus kun je ook altijd even naar bellen. Veel succes ! Graag gedaan hoor