Ovuleer ik nou gewoon niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Perdiz, 5 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Hallo deskundigen,

Ik ben sinds april 2015 gestopt met de pil. Vorige cyclus en deze maar eens begonnen met ovulatietesten. Ik test 2 x per dag, houd me keurig aan de regels qua drinkpauzes en ik krijg alleen maar witte testen of vage lijntjes op de testen.
    Deze maand ook maar begonnen met m'n temperatuur bij te houden. Er komt maar geen stijging. Miss logisch zonder positieve testen, maar ja ik dacht ondanks die 2 testen per dag zou ik m'n eisprong gemist kunnen hebben toch? Theoretisch dan. Dus dan zou de temperatuur stijging het wel bevestigen dat er een eisprong is geweest. Maar nee alles blijft negatief en laag. Nou vraag ik mij toch af. Ovuleer ik nou gewoon niet? Ontpillen kan toch haast niet meer. Begin me nu toch wel zorgen te maken.
    En ik wilde met de ovulatietesten en de temperatuur meting alleen maar duidelijkheid creƫren, om daarna weer zonder die testen verder de gaan met proberen zwanger te raken....
    Iemand van jullie een gedachte over mijn situatie?

Alvat bedankt

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Perdiz,

ik snap je vraag wel inderdaad; je zou toch wel iets meer duidelijkheid verwachten. Menstrueer je wel gewoon als anders? En test je middenin je cyclus? Misschien heb je wel een heel vroege eisprong of juist een heel late. Ik sluit niet uit dat je wel gewoon je eisprong hebt hoor, want niet elk lijf is zo duidelijk in kaart te brengen qua cyclus. Maar ik denk wel dat als je over 2 maanden nog niet zwanger bent, je via de huisarts wel eens naar de gyn kunt gaan om je cyclus door hen in kaart te laten brengen.

Groetjes Brigitte

3. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Hoi Brigitte,
    Ik ben naar de huisarts gegaan en heb as woensdag al m'n 1e afspraak staan bij de fertiliteitsverpleegkundige. Ik heb het gevoel dat dit even los moet staan van het zwanger willen raken. Ik ben helemaal niet op IVF of zoiets uit. Ik wil gewoon graag weten of alles wel naar behoren werkt of dat er iets in de weg staat om zwanger te raken. Ik ga er dan ook puur voor mezelf heen, ik wil een ondezoekstraject voor m'n partner. Dat kan namelijk altijd nog. En die zit ook al helemaal niet te wachten op onderzoek gedoe. Wij zijn allebei van mening dat een kindje krijgen bij ons niet met gedoe zou moeten gaan. Als dat toch nodig is dan leggen wij ons er bij neer dat er geen kindje zal komen.
    Bedankt voor je reactie trouwens!

Liefs

Deel Deze Pagina