Help hond (husky) vertoond dominant gedrag..

Discussion in 'De lounge' started by Monique1985, Feb 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Mijn hond verstomd dominant gedrag.. We hebben sinds zondag de box weer staan .. Maar sinds hij er staat plast de hond tegen de box .. Echt rond om de box.. Hij plast of poept nooit in huis.. Nu zijn we op internet gaan zoeken en daar staat dat het bij het ras husky hoort .. Je moet het zien als een kater die sproeit.. Alleen doet de husky dat op 1 plek hier dus de box .. Het kan wel 2 weken aanhouden.. Duurt het langer moet je ingrijpen stond er.. Dat vind ik raar.. Eerst dacht ik omdat het nieuw is doet hij dat.. Maar ik heb net een nieuwe bank, nieuwe schommelstoel heb ik staan en nieuwe kinderwagen .. Daar doet/deed hij het niet tegen.. Dus ik sta nu steeds de box schoon te maken.. Ik betrap hem dus ook niet omdat hij het alleen maar flikt als ik weg ben.. Heeft iemand hier de gouden tip voor mij? Het is echt dominant gedrag van onze hond hebben we gelezen..we hebben al veel geduld moeten hebben met hem.. Daar staan ze ook echt bekend om.. Hij was pas met 6/7 maanden 100% zindelijk , maar is nu 2 jaar en doet zolang al niks in huis...en 2 weken wachten zoals op internet staat heb ik echt geen zin in.. Daarom mijn vraag of iemand de gouden tip heeft voor mij.. Castreren vind ik ook weer niks.. Zolang het nog niet noodzakelijk is.. Het maakt hem nu zo af zeg maar.. Fokken of iets doe ik toch niet met hem..

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom niet castreren?
    Een hond niet castreren terwijl je er toch niets mee gaat doen, dát is pas 'niks'.
    Beestje heeft al die hormonen, kan ( mag ) er niets mee. Schiet toch niet op?
    Is dit jullie eerste hond? Of hebben jullie al eerder Husky's gehad?

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er mis met castreren? Ik weet verder niks van honden hoor, maar als dat de oplossing is en je verder niet wilt fokken ofzo...

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    eeeh, een husky in huis? en straks een baby.................. eng....

husky's zijn prachtig om te zien, maar je wil niet googlen op verhalen over husky's en baby's...

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tegen markeren in huis hoeft castreren helemaal niet te helpen. Dus eerst gedragsmatig aanpakken voor je medisch gaat in grijpen.
    Hier een gecastreerde hond gehad die alleen maar erger werd in zijn gedrag na de castratie dit om te over compenseren (was dan ook niet onze keuze om te castreren, lang verhaal)

Echter, 2 weken afwachten zou ik zeker niet doen. Is onzin een husky kan ook leren niet te markeren en vaak gaat het zeker niet vanzelf over en wordt het alleen maar erger.
    Zorgen dat hij niet meer bij de box komt als je er niet bij bent is stap 1.
    Verder je hond corrigeren als hij dat wel doet.
    Echter denk ik dat dit een uiting is, maar dat er meer dingen spelen die jullie misschien wel helemaal niet als "verkeerd" gedrag zien.
    Het kan dus verstandig zijn om eens een goede gedragsdeskundige in huis mee te laten kijken.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een husky is ook gewoon een hond met behoeftes en als je tegemoet komt aan die behoeftes hoeft dit helemaal geen problemen op te leveren.
    Verhalen over iets op internet dan zou ik hier niet veilig zijn.
    Mijn zus heeft 4 pitbulls en daar komen mijn kinderen ook. Oh god google daar eens op... je schrikt je de pleuris.
    Daarnaast heb ik 3 honden die alle drie hun gedragsproblemen hebben en een specifieke aanpak behoeven maar wel een peuter en een baby in huis. Gaat prima hoor...

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja sowieso een gedragsdeskundige. Husky's zijn prima honden om te houden, mits je weet wat je doet.
    Dus laat je zelf ook 'opleiden' in hun gedrag.
    Googelen op verhalen is altijd een slecht idee, want er staat een hoop BS op internet. Als ik dat moest geloven, dan hadden wij hier ook een moordmachine in huis.
    Maar castreren ben ik eigenlijk wel voor, vooral omdat wij hier hele goede resultaten mee hebben gezien.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    dat zal misschien ook wel idd, maar ik persoonlijk vind het eng en ben ook niet voor grote honden in huis...

maar dat is persoonlijk en waarschijnlijk ook de reden waarom wij een schildpad als huisdier hebben........hahaha

9. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    schildpadden kunnen anders ook aardig hard bijten kan ik je vertellen :p

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    whahahahahahaha, nog niet meegemaakt gelukkig!! :D:D:D

11. Neko85

Neko85 Actief lid

Jun 21, 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Ik weet niet of het bij honden ook kan maar:

Onze kat vertoonde na de geboorte van ons zoontje ook dominant gedrag door steeds op een bepaalde plek te plassen, wat hij voorheen nooit deed.
    Hij heeft van de dierenarts een spuitje met hormonen gekregen wat bij ons het probleem heeft opgelost.

Misschien kan je het even bij de dierenarts navragen of dit mogelijk is?

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Inderdaad, niet 2 weken wachten, wat zou daar het nut van zijn? Ongewenst gedrag gelijk aanpakken voor ze een gewoonte ontwikkelen, dat is veel moeilijker af te leren.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, je kunt je hond ook chemisch laten castreren, dan kun je ook kijken of castratie überhaupt zou helpen bij gedragsproblemen.

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Heb nog niet alles gelezen doe ik ff na het eten.. Maar 1 ding wel.. Husky's en baby eng.. Dat is de grootste onzin en een vooroordeel van dit geweldige ras.. Zo lief .. En mensen zijn idd snel bang voor een husky merk ik als ik over straat loop met mijn kindjes en mijn geweldige hond .. Een hond is nooit 100% te vertrouwen met kinderen.. Maar mijn kinderen waren er eerder dam de hond op 1 kindje na.. En wat was mijn hond geweldig met de baby.. Baby bij me hond naast me ofzo.. Dit zijn echt de vooroordelen van een husky en moet echt de wereld uit vind ik.. Zelfde als rottweiler Stafford ofzo die kunnen ook heel lief zijn.. Zo dat was ff off. topic maar ik merk dat gewoon heel veel dat mensen mijn hond niet durven te aaien omdat hij een husky is.. Dit is niet onze eerste husky.. We hebben een husky gehad due oud is geworden. Zijn urn staat op de kast.. Maar die heeft dat dus nooit gehad.. Vandaar mijn vraag.. Ik reageer vanaaf even verder.. Moet ff voor de hongerige aapjes koken.. Maar moest dit stukje ff kwijt..

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Wat Jo79 zegt, wij hebben onze hond ook chemisch gecastreerd. Is een tijdelijke oplossing die omkeerbaar is.
    In principe willen wij onze hond niet castreren maar hij vertoonde ook gedrag dat niet acceptabel was. Inmiddels is dit helemaal over en laten we de castratie uitwerken. Komt het dan terug dan wordt hij gecastreerd, zo niet dan mag hij zo blijven lopen.
    Of het een oplossings is voor jouw probleem weet ik niet.

16. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

Dec 16, 2012
    877
    0
    0
    Waarom niet castreren als je er niet mee gaat fokken?

En daarbij huskeys kunnen wel met babys, me ouders hebben er 1 en hij is super lief voor me zoontje,

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Dat je zoiets niet wist voordat je een Husky neemt verbaasd me echt. Heeft de fokker dit niet allemaal verteld? of heb je je niet ingelezen? Ik lees net dat je ook al eerder een Husky hebt gehad...dat is natuurlijk totaal anders als je daarvoor geen kinderen had.

Volgens mij kun je het beste goed advies inwinnen van een gedragsdeskundige. Die hebben ervoor geleerd.

18. Zijzei

Zijzei Actief lid

Nov 4, 2011
    455
    0
    0
    Ik zou eens bellen met een gedragsdeskundige, hondenschool oid. Misschien hebben zij wel een paar tips waar je snel mee aan de slag kan.

En ja sons duurt het langer dan een paar dagen, maar hij kan met zijn 2 jaar ook nog een puber zijn, geduld dus!

19. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Wie heeft nou een husky in NL, echt zo zielig. Beestjes horen in de Winter te leven.

20. blub29

blub29 Actief lid

Jan 14, 2014
    109
    0
    0
    Idd typisch gedrag voor een husky hou je de hond ook veel buiten in de tuin ? Dit kan ook nog een probleem zijn dat ie teveel binnen zit

Share This Page