wij hebben ze ook, Tegen water kunnen ze inderdaad tegen Maar water met zeep niet! hahah, vaak heb ik mijn pompje al in de hand als ik op de wc zit (vooral 'savonds) dan laat ik ze zo op het koppie vallen tja, dan moeten ze maar niet in mijn huis komen! de laatste tijd hebben er niet meer zo veel misschien zijn ze bang, voor de vrouw met de zeeppomp!
hier ook van die krengen! en ze lopen soms zelfs bij ons in bed en ik zweer je die dingen bijten!! ze lopen hier vooral op de muren omdat we glasvezelbehang hebben, daar schijnen ze dol op te zijn. bahbahbahbah!! :x
Ik ging 's nachts eens naar de w.c., voel ik iets tegen mijn hand friemelen toen ik de lichtknop aanraakte, brrrr, toen het licht aan was, zag ik zo'n beestje wegrennen. Ja, ze zijn inderdaad een beetje vreemd hè, ze wisselen nog al eens van richting.
Iiiiieeeeeuuuwww !!!! Wriemelende engerds.... Ja, ik weet ook niet hoe dat komt... ze rennen dan weg in van die "slangetjes"... links, rechts, links, links, rechts... Misschien zijn ze nogal besluiteloos
ieeeeeeeeeeeeeewwww ik heb echt het idee dat we vergoord zijn hier in huis...OMG wat vind ik die beesten vies! Het is echt een plaag hoor...je komt er niet vanaf! Die krengen zijn nog snel ookk..probeer ze bv op de trap maar eens dood te trappen! rats rats...links rechts...en floep weg is hij...getver. Schaam me ook altijd dood als er visite is en ik zie zo'n engerd lopen.... Maar met die aardappel he...moet je dan een rauwe aardappel door de helft doen en een beetje uithollen en dan zo neerleggen? x
en in een plastic zakje las ik net Heb net even gegoogled maar ben nog maar 1x zo'n beestje tegen gekomen en dan ook gelijk in een kommetje bah! maar las dat ze vooral voorkomen in goed geisoleerde huizen en ons huis is al heel oud dus daar zal het wel aan liggen! toch nog een positief puntje aan ons huis hahhaa
Ik kom ze ook weleens in de bestekla tegen..... getver getver getver...gooi echt meteen al mn bestek in de vaatwasser dan en doe alles met dettol... Zei nou iemand dat ze ook kunnen bijten????!!! x
Wuahaha. wat een verhalen!! IK heb ze ook op het toilet, dacht dat ze van hout leefden? Ze komen ook alleen 's avonds tevoorschijn. Ik druk ze altijd dood met een stukje papier .
Whahaha ! Als ik dat elke keer zou moeten doen, had mijn vaatwasser het al begeven Nee hoor, ze bijten niet, tenminste de mijne niet... misschien zijn er ook nog engere varianten die hun kleine tandjes graag in mensen zetten... *brrrr* Heb de varianten opgezocht... Papiervisje Het papiervisje is grijsachtig en enigszins gespikkeld op de rugzijde. Papiervisjes kunnen voorkomen bij temperaturen tussen 15 en 20 graden, zoals die in de meeste woningen voorkomen, maar hebben een optimum bij 24 graden. Bij een temperatuur beneden 20 graden komen de eitjes niet meer uit, en beneden 16 graden eten ze niet meer. De relatieve vochtigheid in huis moet minimaal 55 procent zijn. Met name nieuwbouwwoningen zijn kwetsbaar voor een plaag vanwege het bouwvocht dat nog aanwezig is in het beton en cement. Ook op zolders waar een cv-ketel staat, en veel papier ligt opgeslagen kan het papiervisje gemakkelijk tot een plaag uitgroeien, en veel schade toebrengen. Zilvervisje Het zilvervisje is een zilverachtig grijs van kleur en houdt van vochtige, warme en donkere plaatsen. De ideale temperatuur voor het zilvervisje is 25 graden en de relatieve luchtvochtigheid 70 procent. In huis vindt het zilvervisje ideale plekken bij afvoerleidingen, in aanrechtkastjes en in badkamers, maar ook onder vloerbedekking of in boekenkasten. Ovenvisje Het ovenvisje is donkergrijs gevlekt. Ovenvisjes houden van hitte, en vermeerderen zich het best bij temperaturen boven de 30 graden. De optimale temperatuur is 37 graden, beneden 22 graden komen de eitjes niet uit. Vanwege de hoge voorkeurstemperatuur komen ovenvisjes zelden in woningen voor. Alleen rond warme plaatsen, zoals verwarmingsketels, kunnen zij overleven.
ik had er nog nooit van gehoord. ik dacht ovenvisjes?/// wat moet ik me daarbij voorstellen. maar goed wij hebben altijd heel veel van die stinkende groenen vliegen buiten en vliegende mieren.wat bij ons het beste helpt is er een bus deodorant op loslaten. beter als welk verdelgingsmiddel dan ook. dus je zou het kunnen proberen met die dingen waar jij last van hebt.
oooooh daarom dus. wij hebben een vreselijk tochthol hier. is het inderdaad toch nog ergens goed voor zeg.
Ik zag er dus vannacht ook weer eentje, zat weer zo'n Arie op de muur, brrr maar ik ben dus zo'n muts die ze niet durft dood te maken en om nou iedere keer mijn man er voor wakker te maken, dan maakt hij mij dood ben ik bang haha. Mijn moeder heeft smetvrees en die heeft die beesten dus ook, die heeft zelfs de hele boel verbouwd omdat ze dacht dat er onder het laminaat vast een nest vol lag, maar je raad het al, geen beest toen te bekennen, alles weer dicht en nu zitten ze er weer. En mijn moeder stofzuigt zeker 2x per dag dus daar ligt het niet aan. Goed geventileerd huis, nou lekker ben ik er mee! Dus als ik die beesten wegspoel als ze in mijn badkuip zitten dan overleven ze nog? Komen ze dan uit het putje/afvoer?? Oh nee jakkes ik heb een jacuzzi en dan kunnen ze zeker ook uit die gaten komen, he bahhhhh nou durf ik dus echt niet meer, hellupppp
hahahhahaha dat ze lekker uit de gaten van je jacuzzi spuiten als je heerlijk in je badje zit...en dat je dan een berg sop hebt en dat je ze dus nog niet eens ziet in het water! hahahahha ( zooo jij durft voorlopig niet meer in bad!) Nee maar serieus....wist echt niet dat ze gewoon overleven in water... ik ga die aardappeltruc maar eens proberen. x
Gater...ik heb echt jeuk overal na het lezen van dit topic! Ben blij dat ik zie hier nog nooit gezien heb want volgensmij gil ik het dan uit. Spinnen ben ik niet bang voor maar deze rare pokemon beestjes vind ik echt vies.....BAH!
Er zit er 1 bij ons in de douche. Overigens zie ik ze alleen maar in de douche. Daar is het ook heel warm. (vloerverwarming, dus je raadt het al, ze zitten altijd op de vloer) Hoe schadelijk zijn ze voor kleine kinderen? Ik ben er nu best wel bang voor geworden.