Zilver poetsen????

Discussie in 'De lounge' gestart door MissQ, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Omdat mijn zoontje erg last had van een jeukende hoofdhuid heb ik zijn haren gewassen met Betadine zalf. Nu heb ik mijn ringen om gehouden tijdens het wassen, en hebben deze een zwarte gloed gekregen. Even zoeken op google leerde mij dat je met een simpele truck kon kijken of je echt zilver hebt gekocht; testen met jodium, slaat zwart uit, makkelijk schoon te krijgen met zilverpoets. Nu heb ik geen zilverpoets in huis. Is er nog een andere manier om die zwarte glans van mijn ringen af te poetsen? Of moet ik opzoek naar zilverpoets?

Alvast super bedankt voor jullie reacties!!!!

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Tandpasta werkt ook

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je kan ook cola gebruiken, toch?

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ja, maar dat moet je niet TE vaak doen:
    Je neemt een bakje, doe er een stuk aluminiumfolie (wat een paar keer gevouwen is) in, strooi hier een laag keukenzout op. Leg dan de sieraden die schoongemaakt moeten worden van goud of zilver op het zilverpapier met zout. Neem dan heet water (60 graden is genoeg) en schenk dit over de sieraden heen, zoveel water als nodig is om het schoon te maken goud of zilver onder te laten staan. Wacht een 10 tal seconden en draai het goud en/of ziver om. Laat zolang in het water tot het weer blinkt, even naspoelen met koud water en afdrogen.... De steentjes in sieraden kunnen hier ook tegen. Gegarrandeerd succes zonder agressief middel dat een laagje van uw mooie spulletjes afhaalt.

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Met tandpasta idd, dan polijst je het nog licht ook (2 vliegen in 1klap ;) )

Met zilverfolie ed zou ik niet gauw doen, je hoort vaak dat het dan weer sneller gaat oxideren ;)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zout oplossen in water en daar je ring inleggen, volgende dag ist schoon.

Had hier hetzelfde door de haarverf...

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Bedankt voor de tips meiden, ik ga vanavond eens aan de slag hier!!!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ammonia zou ook helpen.

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    geen cola of tandpasta !!!

gewoon naar een juwelier lopen en op laten poesten doen ze meestal gratis.. of een speciale poetsdoek voor sieraden kopen :D

10. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Wij deden het thuis altijd met as van een sigaret. Met een doekje door de asbak en dan de ringen/ kettingen etc poetsen. Daarna omspoelen en klaar. Klinkt niet echt lekker he, haha! Maar werkt wel.
    Moet je natuurlijk wel een roker in huis hebben....

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Je zou vandaag ook zilverpoets of brassokunnen halen kost geen drol ;)

12. s1986

s1986 Niet meer actief

Iddd sigaretten as gaat heeeel goed!!

Deel Deze Pagina