Wij doen mee aan een buurtkwis, en daar zitten behoorlijk pittige vragen tussen. Iemand van jullie die heel slim is en ons wil helpen? - Wie bracht het geheim van het ijs bereiden mee van zijn reizen? - Wat is het oudste aanvalswapen? - Wat was de nationaliteit van de 3 nonnen die hebben zitten bidden om Gods zegen voor de Pausverkiezing? - Wat is aanbieding nummer 120 uit de voordeelagenda 2013 van de postcodeloterij? - Welke filmster zei: ik weet niet of ik werkelijk mooi ben, maar ik ben geloof ik zeldzaam.
Oh ja, die 3 nonnen weet ik wel, argentijnse nonnen Maar die agenda heb ik niet, dus kan ik niet spieken voor je en van filmsterren weet ik nog minder
Was het niet Marco Polo die de geheimen van het ijs maken meenam? Dat is het eerste wat in mij opkomt in ieder geval Edit: Het klopt: Consumptie-ijs - Wikipedia (kopje geschiedenis) Vraag me niet waarom ik het weet, maar ergens in mijn hoofd zit volgens mij een vakje met nutteloze quiz-info
Ja daar was ik ook al over aan het twijfelen, en nu weet ik het ook niet meer Ts kun je dat niet googelen op marco polo en Columbus, want ik denk dat julia wel gelijk heeft. En die knots, kan ook nog het oudste aanvalswapen een slinger zijn, je weet wel, van David en Goliath
Zou een knots of slinger niet ouder zijn? Denk dan toch nog die knots (denkend aan een oermens ala Flinstone hihi )
Daantje, het zijn de buurtbewoners van mijn ouders! Die van ons was iets gemakkelijker haha. Maar jullie zijn schatten, bedankt alvast! Nog een paar vragen meer: - Hoeveel zitplaatsen heeft de kleinste kathedraal ter wereld? - Hoeveel wandelaars deden er mee aan de 14e bedevaart naar de Sint Jan? - Wat naaide Andy Brown aan elkaar voor het portret van koningin Elizabeth? - Wie maakte een wet om het aantal knopen per kledingstuk te beteugelen? - Hoeveel blauwe belastingbrieven gaan er in 2013 op de post?
hahahaha echt he? Ik ga voor de knots!! Hoewel die aanvalsolifant (van Hannibal?????) wel erg cool klinkt. gisteren in het circus geweest en met mijn peuter de olifant geaaid, kan me voorstellen dat zo'n groot beest in de aanval wordt gezet (al waren die van het circus echt supervriendelijk )
Jemig, wat een vragen. Kan je hier op geen van allen antwoord geven, vooral de laatste niet, dat kan nl niemand exact zeggen aangezien 2013 niet eens om is