Aantal weken geleden gaf ik wat bloed op bij het sputum, ben verder niet verkouden geweest of gehoest, dus heb verder mijn keel of luchtwegen niet overbelast. Ik dacht nou misschien komt het omdat alles beter doorbloed is. Maar nu doe ik het al voor de 4de keer. Zojuist een hele bloedsmaak in mijn mond, ik schraap mijn keel een beetje en er komt zo een sliert helder rood bloed mee. Is dit herkenbaar voor de zwangeren dat je bloed opgeeft bij het sputum? Of moet ik me toch wat ongerust gaan maken?
Wat is sputum? Nooit van gehoord, sorry. Maar uit de tekst denk ik dat het hoesten ofzo is? Het klinkt wel een beetje vreemd. Alles is wel beter doorbloed. Bij je neus en tandvlees weet ik dat het regelmatig voorkomt dat er bloed is. Maar uit je keel..? Ik zou even bellen met huisarts als ik jou was.
Dank voor je antwoord. Sputum is het slijm wat je ophoest. Ik ga vanmiddag sowieso even contact opnemen met de huisarts. Ik had het een paar weken geleden wel met de vk besproken en die zei dat het wel normaal was, maar ik kan er verder niks over vinden op internet en aangezien het aanhoudt maak ik me toch wel een beetje zorgen.
Huisarts bellen ja. Bloed ophoesten lijkt mij niet helemaal de bedoeling nl. Het zal wel los lopen maar ik denk wel dat het goed is om even te bellen. Misschien is het wel heel gemakkelijk te verhelpen!