Sinds het weekend zijn we er achter gekomen dat Bas een buikslaper is. Dat ben ikzelf ook. We hadden hem in de box op zijn buik gelegd zodat hij kon oefenen om zijn hoofd omhoog te houden. Hij was blijkbaar zo moe dat hij als een blok in slaap viel en wel bijna 5 uur achter elkaar door. Ik ben natuurlijk niet van zijn zijde geweken aangezien ik hem nog niet goed vertrouw met zijn hoofd, want hij kan net zo goed met zijn neus recht in het boxkleed gaan liggen. Nu ligt hij echt het allerliefste op zijn buik. Wanneer we hem op zijn rug in de box leggen is hij even tevreden om vervolgens te gaan huilen. 's nachts ligt hij wel op zijn rug en de eerste tijd vindt hij dat ook niks, maar na een kwartier valt hij toch maar in slaap. Ik vind het zelf geen probleem dat hij graag op zijn buik ligt, maar dat mag hij echt alleen maar doen wanneer ik erbij ben. Ik ga dus niet eens naar boven toe om een was op te hangen. Dat vind ik veel te eng. Wat vinden jullie, moet ik meer vertrouwen hebben in Bas of moet ik geen seconde van zijn zijde wijken wanneer hij op zijn buik slaapt (in de box dan, want 's nachts mag hij dat echt niet van mij) Groetjes, Linda
Hier ook een echt buikslapertje. In het begin ook alleen overdag, als ik erbij was. Maar al vanaf dat hij een paar maanden was, slaapt hij ook 's nachts op zn buik. Op zn rug kan hij heel moeilijk zelf in slaap vallen. En als ik hem, al slapend, op zn rug in bed leg, slaapt hij maar heel kort en wordt dan overstuur wakker. In het begin ga je wel extra controleren of alles nog goed gaat. Maar hij was al heel snel zo sterk in zn nekje dat het wel goed zat.
Vanmiddag krijgt Bas zijn eerste inenting. Natuurlijk is het even afwachten hoe hij op de prikjes reageert, maar kan het kwaad als ik hem daarna op zijn buik in de box laat slapen?
Overdag zou ik hem gewoon lekker op zijn buikje laten slapen als hij dat fijn vind en helemaal na de prikjes is lekker slapen toch het beste! Voorlopig zou ik hem wel goed in de gaten houden want hij is nog wel heel erg klein . Kan hij al goed zijn nekje omhoog houden als hij wakker is en op zijn buikje ligt? Op het moment dat hij dit heel goed en stevig doet is het gevaar natuurlijk ook iets minder. Ik zou hem inderdaad savonds lekker op zijn rugje laten liggen, maar overdag als jij toch in de buurt bent kan het denk ik geen kwaad. Slaap lekker voor je kleintje :-D, en natuurlijk succes met de prikjes!
Bas kan zijn nekje redelijk goed omhoog houden en hij wisselt zelf ook van zijkant. Soms wordt hij wakker en dan legt hij zijn hoofd zelf de andere kant op. Wanneer ik niks hoor dan slaapt hij en zodra hij gaat bewegen dan maakt hij geluid, maar hoe dan ook blijf ik er steeds bij. Wat mij opvalt is dat hij op zijn buik ook niet spuugt. Dat doet hij op zijn rug namelijk wel. We lopen al bij de kinderarts op verdenking van reflux.
Hier hebben we ook een buikslaper. Ik weet niet ofzo iets erfelijk is of niet, papa slaapt heerlijk op zijn rug. En ik lig alle kanten op als het maar niet op mijn rug is. Je heb ook een bepaald alarm systeem dat je in het bedje kunt plaatsen en dat alarm geeft als je baby (ik geloof) even geen adem haalt alarm geeft. Maar persoonlijk denk ik dat je gewoon hem op zijn buik moet laten liggen. Heb ik hier dus ook gedaan onder het motto van wil je zo slapen? nou, ja okee dan maar. Dan slaap je tenminste. En niet vergeten hij kan zelf zijn hoofdje draaien zeg je. Dus als hij met zijn neus klem zit kan hij dat zelf omdraaien. En hoe is het gegaan met zijn inentingen>? Groetjes Janna
hier ook een buikslaper vanaf dag 1... nou slaapt mijn zoontje op zijn buik vanwege medische redenen de eerste 2 maanden lag hij dan ook 's nachts aan een bewakingsmonitor nu dus al bijna een half jaar niet meer. 's nachts slaapt hij dus ook op zijn buik. Zodra ik wakker word om te plassen ofzo ga ik daarna latijd even bij hem kijken.... maar hier verder geen problemen er mee.... je hebt inderdaad een soort matrasje die een alarm geeft als je kindje even niet ademt, maar dat kan ook inhouden dat ie afgaat terwijl je kindje wel ademt maar het matrasje dat op één of andere manier niet kan meten. ik zag van de week bij mijn verzekering dat zij de aanschaf 100% vergoeden van dat matrasje.... je zou ook eens kunnen informeren bij de thuiszorgwinkel die verhuren die dingen nog wel eens! gellof dat het het nanny protector heet
Bij het CB is het goed gegaan. Bas moest heel even huilen toen hij het spuitje kreeg maar daarna was het over. Eenmaal thuis heeft hij zijn fles gekregen en hebben we hem in de box gelegd zodat hij kon gaan slapen. Hij heeft van 17.00 tot 21.30 uur geslapen. Vannacht ging het wat minder. hij had volgens mij last van de plek waar het prikje zit. (net bij zijn pamper, niet echt handig) Daar is de huid ook wat dikker. We hebben hem toe een halve zetpil gegeven, gewoon voor de pijn. Toen was het alweer tijd voor een fles en daarna is hij pas weer gaan slapen. Nu ligt hij weer te slapen na een nieuwe fles. hij had de vorige ook niet helemaal leeggedronken. Dat is geloof ik wel normaal na een inenting.