hoe begin ik met sport en wat moet ik doen? buik wat strakker etc

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 4 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vroeger ging ik 5xper week sporten. Badminton op competitieniveau maar van mn 19e niks meer gedaan en ben nu zo lui als maar kan. :)

Na dik 4 jaar heb ik nog een klein zwangerschapsbuikje. Al 4 jaar lang denk ik "morgen eens beginnen met buikspieroefeningen" :p

Nu heb ik ook geen lichaam wat sport nodig heeft. Kan/kon eten wat ik wil, hoeveel ik wil, heb ferm ondergewicht. Rond de 46 kg :(
    Wat ik ook deed, bijkomen lukte niet.

Sinds kort begonnen met de pil en raar maar waar, ik weeg ineens 51kg. 5kg erbij in enkele maanden tijd en ik heb er niks voor hoeven te doen. :) ben nu helemaal blij maar nu alles eindelijk wat meer vorm krijgt moet ik het wel strak gaan houden.
    Ik wil later niet mijn kleinkind gaan uitzwaaien met van die flabberarmen en ik wil mn buik gelijk vroeger hebbben, met buikspieren. Oké dat zal dek ik niet gaan maar dat klein bolletje op mn buik mag wel wat strakker.

Hoe moet ik dat aanpakken? Afvallen wil ik niet, mag zelfs nog wat bij. Ik wil alles alleen wat steviger en in vorm houden. :)

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Oke ik ben jaloers op je haha:D
    Een sport vinden die je leuk vind?
    Wat erg goed voor je buikspieren is, is de 'plank'.. Kun je gewoon lekker thuis doen wanneer het je uitkomt.
    Verder goed en gezond eten, veel eiwitten enz.. Maar dat wist je vast al:p

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb ik dit geschreven? Hier ook 51 kg en opzich een figuur waar ik niet over mag klagen, maar dat mini buikje he...
    Ik lees mee.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nou jaloers hoef je niet te zijn:). 46/47kg was verschrikkelijk en voelt denk ik hetzelfde als ferm overgewicht alleen dan ferm ondergewicht. Psychisch voelt het hetzelfde, niet blij zijn met het lichaam.

Nu 4/5kg erbij valt heel erg op. Mn benen zijn normaal, mn armen zijn geen stokjes meer, mijn gezicht heeft weer vorm. Superblij mee.
    Er mogen nog een paar kg bij maar hopelijk stopt het dan. Ik heb 30 jaar kunnen eten wat ik wil, begot geen idee hoe ik mn eetgewoonten zou moeten aanpassen. :)

Daarom wil ik nu wel beginnen met iets, sport ofzo? Mn buik mag wat strakker. Hoe mager ik ook was ik heb altijd een mini zwangerschapsbuikje behouden.mijn trots. Maar nu ik bijkom groeit dat ook dus dat wil ik toch wat strakker krijgen. :p mn buik steekt meer uit dan mn borsten. Ik hoop dat daar nu wat bijkomt. :D
    judo lijkt me wel iets maar of dat uurtje in de week iets zou doen? Of judo inclusief thuis oefeningen? Of fitness?

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Wat fijn dat je dan 5 kilo bent aangekomen. Voel je je nu ook beter? Ik had toen ik 47 kilo woog echt het gevoel alsof ik informatie niet kon opslaan dat was echt heel naar. Ik heb toen zelfs een speciaal dieet aangemeten gekregen om aan te komen, ik kwam alleen niet aan. ( een te snelle stofwisseling denk ik) Het heeft denk ik 3 jaar geduurd om 3 kilo aan te komen dus het is heel herkenbaar ik weeg nu eindelijk 50 kilo en ik heb ook ondanks dat ik dun ben een soort van buikje. ( Wat ik nu helemaal prima vind) Ik heb al zoveel oefeningen gedaan maar niks werkte. - Of ik deed het helemaal verkeerd, dat kan natuurlijk ook.- Ik heb op een gegeven moment zelfs twee boeken gedowload om thuis te fitnissen. Haha zelfs dat werkte niet. Ik heb eerlijk gezegd dus niet de goude tip.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

#6 sydneys, 4 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2017
    Ik voel me vooral psychish beter. Heb weinig lichamelijke klachten, nooit gehad. Wel weinig energie, lui wat wel beterde maar nu net ziek geweest waardoor ik al om 20,30u sliep dus dat is effe afwachten.

Psychisch merk ik een groot verschil. Love shopping en hou er rekening mee dat er nog een cm of 2 kan bijkomen in omtrek met winkelen. :D ik doe weer beter mn best om er goed uit te zien. Ben vrolijker.

Zat alleen eergisteren in de h&m raar te kijken. Jeans maat 36 paste me niet, zat te strak. En dat met 51kg? :$ kom op joh! Dat kan echt niet. Met 55 of 60kg zou ik zeggen allee maar met 51kg? Flutwinkel! Heb ergens anders gewinkeld en nog wat plaats over bij maat 36.
    Kan niet van maat 34 naar 38 gaan door 5kg he. Is gewoon onlogisch. Al mn kleren thuis passen me ook nog (buiten 2 broeken) dus h&m klopt niet.
    Vorig jaar kon ik geen maat 36 kopen, alleen maat 34 en hmmmmmm,.... bij de h&m wel maat 36 realiseer ik me nu,... dus die 38 zou wel mogelijk kunnen zijn?
    :)

Alleen nu de stap zetten naar sport. Maar welke buikspieroefeningen of welke sport en hoeveel?

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik zou vooral iets zoeken wat je leuk vindt! Voor de een is het voetbal, voor de ander waterpolo, weer een ander gaat liever squashen... ik heb bijvoorbeeld flink steviger buikspieren gekregen van voetbal, al zie je die niet onder mijn kleine speklaagje ;)

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Hetzelfde verhaal... hoopte na de zwschap ook wat meer kilo's te behouden maar alles is er weer af. Op mn buikje na dan...

"Vroeger" ging ik naar de sportschool om aan te komen. Een trainer had een programma voor me bedacht waar ik spieren zou kweken zonder af te vallen. Misschien kun je eens advies vragen aan een sportschool?

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben ook pas weer begonnen met sporten, mocht allemaal wat strakker :D
    Alleen ben Ik eerlijk gezegd ook erg lui, dus heb ook echt een stok achter de deur nodig zeg maar.
    Mijn oplossing? Samen met een vriendin gaan sporten, gewoon in de sportschool, onder schooltijd. Dan is het ook niet zo druk. We hebben een onbeperkt abonnement dus kunnen zo vaak gaan als we willen. Proberen 3 keer in de week te gaan. En echt veel prettiger, alleen ga ik echt niet.
    Dus ik zou zeggen, kijk wat je leuk vind, misschien liever samen? Volg eens een proefles en kijk of het bevalt

Deel Deze Pagina