Dus ik wilde een schoenen kastje maken, maar ik wil wat inspiratie.. Voor 4 paar laarzen en 3-4 lage schoenen en dan nog een een paar of 4 van mijn man is het tijd voor wat opberg ruimte.. Waar bergen jullie dus je schoenen op zonder dat ze ergens verdwijnen en nooit meer gedragen worden.. Iets praktisch zodat ze niet overal op de grond slingeren! (we hebben hier een oude openhaard die dicht is gemaakt met hout en ik heb lang daar al mijn schoenen in gedaan maar ik heb er nu teveel en ik breek vooral bijna mijn nek op de rondliggende schoenen van mijn man! )
Wij hebben in de gang een inbouwkast staan, over de breedte van de gang. Hangen onze jassen in en daaronder 4 planken voor schoenen. Aan de zijkant ook vakken voor schoenen. En dan nog komen we ruimte tekort
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/67/99/cb/6799cb5f15919b87fa7251355023e8e3.jpg zo'n systeem van Ikea en laarzen onderin de kledingkast of, wanneer ze worden gedragen, ernaast
Schoenenrekje kopen? Onderin kunnen de lage schoenen en bovenop de laarzen. En bij veel schoenenrekjes kun je onder de plankjes ook nog schoenen zetten. Bij ons staat er een onder de garderobe.
Wij hebben een (zelfgemaakte) kapstok met een plank waar de lage, veelgebruikte schoenen staan. Verder passen alle schoenen in een kleine kist die ernaast staat, maar ik ben geloof ik geen 'echte' vrouw, heb totaal 5 paar schoenen naast mijn slippers en klompen...
Verder hebben wij trouwens een grote schoenenkast in de logeerkamer staan (logeerkamer annex kledingkamer). Vriend en ik zijn sneakerverzamelaars
In de hal hebben wij dit: (even naar beneden scrollen, witte ikea kasten met houten plank erop, en dan 4 rijen naast elkaar, 2 boven elkaar) Ikea hacks - Moods & Moments Staat erg leuk door die houten plank erop en we kunnen er aardig wat schoenen in kwijt. De rest heb ik in een kast op zolder.
wij hebben deze kast van de ikea: LIATORP Boekenkast - wit - IKEA Die staat in de bijkeuken. Daar staan alle schoenen, laarzen, crocs etc. van de kids in. In de gang hebben we nog een ladekast staan met 4 lades. Daarin hebben onze dochters en wijzelf onze schoenen in staan.
Ow herkenbaar! Zoveel schoenen maar waar laat je ze! Wij hebben zo'n 5 bij 5 vakkenkast van ikea. In de bovenste 3 rijen liggen stapeltjes kleren. De 4e rij vol bakken. En heel de onderste rij is voor al mijn gympen en slippers. Liggen ze wel op elkaar maar vind ik niet zo erg. Dan heb ik ook nog zo'n 20 paar laarzen, die heb ik onlangs in van die grote doorzichtige opbergbakken van ikea gedaan en onder mijn hangkleren gezet. (Kast is van steigerhout zelf gemaakt). In de zomer is dit heel fijn, in de winter ziet het er alleen iets rommeliger uit aangezien alle laarzen dan naast, op en in de bak te vinden zijn. gelukkig valt de rotzooi door de hoeveelheid kleren niet zo op.
Hier zat een raar hoekje en hebben we plankje in gemaakt. Voor onze schoenen hebben we een schoenenrek onder de jassen en de rest ligt boven in de kast.
Ik heb een laag schoenenrekje (2 laags, 6 paar) onder de kapstok, daar staan de meest gedragen schoenen. Verder een inbouwkast voor de schoenen van het andere seizoen, en nog een paar of 3 die ik (praktisch) nooit aanheb (mijn trouwschoenen bijv.) op een onderste schap van de de kledingkast. Liefs,
Ik ben ook nog naar iets op zoek. Nu liggen de schoenen die niet gedragen worden in de meterkast en de schoenen die we gebruiken in de voorraadkast. Als ik ze laat rond slingeren pist 1 van mijn katten erin of liggen er speeltjes in 😒
Ik heb een schoenenrek in de kast voor onze schoenen. Voor de kids in achter bouw een ikeakast (trofast) met 3 plankjes en bovenin een bak voor de wantjes, sjaals, mutsen e.d.
Leuk dit, lijkt mij ook wel wat, maar mijn man zegt dat onze gang daar te smal voor is. Mag ik vragen hoe breed jullie hal is?
Doos op zolder. In een deken kist. Onder het bed, welke ik terugvind doordat ze aan de stofzuiger blijven hangen . Aan het voeteneind staan die we regelmatig dragen.