wie heeft er een speciale monitor voor tv en pc?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zuidriem, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik ben op zoek naar een tv die je ook kunt gebruiken voor/als computer.
    Het is voor op de speelkamer van de kinderen. Ik heb niet zoveel zin om er een apart scherm voor games (Wii) en ook nog een aparte voor computeren neer te zetten.
    Ik heb al op google gezocht maar lees overal ingewikkelde verhalen over bepaalde resoluties ed.
    Dus.... wie heeft er een speciale tv die ook geschikt is voor de pc. Ik ben er ondertussen wel achter dat het een speciale monitor is en dat je niet zomaar een pc kan aansluiten op een normale tv.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb een aantal jaren lang gewoon mijn pc op mn led tv aangesloten gehad. en de wii.
    dus kun er gewoon op "werken" via de pc, gamen en tv kijken. bedoel je dat??
    op veel tv's zit een aansluiting voor een computer. het is alleen niet goed voor je tv als er te lang een stil staand beeld op het scherm staat. dat kan erin branden. nooit problemen mee gehad.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij hebben de pc, een hele zooi gameconsoles, een decoder en de versterker voor stereo gewoon op de televisie. De onze is al zeker een jaar of 7 oud als het niet iets ouder is. Is een plasma.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hebben in onze pc-kamer een tv scherm hangen die we gebruiken voor de computer. De xbox die daar staat kan er ook op. Weet alleen niet hoe het werkt. Daarnaast hebben we ook een gewoon computerscherm die ook aangesloten is. Ik heb nu bijv op het tv-scherm mediaplayer open en op het andere scherm heb ik dit openstaan,ideaal!:D

5. Zuidriem

Bedankt voor de antwoorden. Het schijnt dat een normale tv toch niet geschikt is voor een pc. De letters kunnen vervormen bijv en de reactiesnelheid is ook lager (even in jip en janneke taal) ga toch maar eens naar een mediazaak die me goed kunnen helpen.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij moeten inderdaad de lettergrootte van de pc aanpassen, maar dit komt ook door de afstand die we zitten.

Onze tv heeft wel meerdere aansluitingen waaronder Pc, al heeft het ook gewoon met de aansluitingen van de aan te sluiten producten te maken.

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Volgens mij kan elke smart-tv het wel aan.
    Wij computeren ook gewoon via onze tv.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #8 Damay77, 18 aug 2014
    Laatst bewerkt: 18 aug 2014
    zoals ik al zei, ik heb nergens last van. echt niet nodig om naar een mediazaak te gaan hoor. daar word je 9 van de 10 x iets duurs en onnodigs aangepraat;)
    mijn andere tv heb ik het 7 jaar zo gehad. nu een nieuwe tv gekocht en heb weer alles zo aangesloten. nergens problemen mee.
    inderdaad wel je lettergrootte en scherminstellingen bij je pc aanpassen aan je tv. je zit er verder af en tv is waarschijnlijk groter dan een gewone monitor. maar echt,verder niks aan de hand. ook niet qua reactie (waarmee???) of wat dan ook.
    mijn zwager heeft allles exact hetzelfde zo aangesloten. en die zit in de computers. op mn werk hebben ze het ook op de tv aangesloten. echt, het kan gewoon. vooral niet teveel googlen. dat klopt echt niet altijd. ik heb ook simpele dingen gedaan met bijv mijn tv en harde schijf wat volgens internet niet zou kunnen. (harde schijf delen voor zowel de wii, xbox 360 als voor films). als ik naar internet en de "experts" geluisterd had dan had ik nu een dure mediplayer in huis gehad en een hoop geld armer.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    maar als je een beetje recente tv hebt dan kan je dit toch gewoon thuis uitproberen??

10. Zuidriem

Mijn kinderen gaan hem voornamelijk gebruiken, maar ook voor hun schoolwerk. Dus ik wil eigenlijk dat ze gewoon aan een buro kunnen typen en dat het beeldscherm dan vrij dichtbij staat of hangt. Zou dat bij die van jou ook kunnen of is het alleen goed leesbaar van een grotere afstand. Bij een normale tv is het ook niet echt prettig als je er dicht op zit.
    Die opmerking qua reactiesnelheid heb ik ergens in een review gelezen maar dar werd onderbouwd met allerlei vaktermen, dat kan ik je even niet uitleggen.;)
    Ik weet nu dat het in ieder geval kan, nu ga ik me even orienteren oo de verschillende mogelijkheden.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee, bij die van mij kan dat niet. maar ik heb ook een belachelijk grote tv van 1.10m doorsnede:)
    dus daar moet ik wel minimaal 3 meter vanaf zitten. de andere was 80 cm maar ook te groot om er met je neus bovenop te zitten. dan zat je letterlijk met je hoofd van links naar rechts te bewegen om alles te kunnen lezen. mijn zusje heeft een kleiner type en daar kan je wel dicht opzitten.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
  13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn zoon heeft er 1 van samsung. Staat op zijn bureau en kan er zowel huiswerk mee maken, als gamen en tv kijken :)

14. Zuidriem

Dat bedoel ik dus ;) weet je toevallig het type?

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
  16. Zuidriem

Deel Deze Pagina