Ff een vraagie! Er bestaan van die woorden die zo worden geschreven dat je ze gewoon kan lezen maar als je het 180 graden zou draaien er een ander woord staat. Snapez-vous? Weet iemand hoe deze woorden worden genoemd? (Ik heb het dus niet over het begrip palindroom) Hoop dat iemand het antwoord voor me heeft!
Ik snap wat je bedoeld volgens mij. Zeg maar als je 't woord typt en je houdt je beeldscherm ondersteboven dat je dan een ander woord ziet. Maar geen idee hoe ze heten, wist ook niet dat daar een naam voor was eigenlijk.
ohja natuurlijk! dom.. heb de davinci code even doorgebladerd voor je, daar kan ik t niet in vinden. weet dat robert langdon er ooit mee bezig was lost symbol heb ik uitgeleend, misschien dat iemand hier m even kan doorbladeren? wil t ook weten nu!
Haha, er staat heel duidelijk in het stukje van TS: "(Ik heb het dus niet over het begrip palindroom)" en wat is gelijk jouw antwoord? Palindroom. Kon er wel om lachen.
Bedoel je soms de naam voor woorden die je ook met je rekenmachine kan schrijven en dan andersom kunt lezen? Zoals bijv: bloes Oliebol los etc......?
hier wat voorbeelden van palindromen: daad, dood, kok, kajak, lel, lepel, lol, lul, madam, mam, neen, negen, nemen, neven, non, pap, pop, pup, raar, radar, redder, rotor, sas, sis, solo's, soos, tot, nekken, neppen, serres maar als je die op zn kop leest, ziet het er toch anders uit.. dan krijg je dit: Woorden die weer hetzelfde zijn, als je ze 180 graden draait, zijn: nu nou dop doop wel leuk dat wikipedia er ook even bij zet hoe ze heten..
Palindroom is toch dat als je t woord van voor naar achter en van achter naar voor leest er het zelfde staat?